וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד במאי התיאטרון: "תנאים מחפירים בתיאטראות הילדים"

עינב שיף

25.1.2010 / 7:56

האיגוד בראשותו של עודד קוטלר יוצא נגד תנאי ההעסקה ואופן בחירת ההצגות לילדים ונוער בישראל. "לעיתים קרובות במאי לא מקבל תמורה הולמת לעבודתו", אומרים בהנהלת האיגוד

איגוד במאי התיאטרון תוקף בחריפות את תנאי ההעסקה בתיאטראות הילדים. בפגישה שערך האיגוד ביום שישי האחרון הביעו במאים מהתחום דאגה נוכח חוסר ההשקעה בהכשרת מורים הבוחרים את ההצגות אותן רואים הילדים, ביחסים הבעייתיים עם ראשי "סל התרבות" שבתוכו נכללות ההצגות המוצעות לבתי הספר וכן התנאים ה"מחפירים" כפי שכינתה זאת הנהלת האיגוד בהם מועסקים במאים ושחקנים בהצגות הילדים.

"ברוב תיאטרוני הילדים ,גם אלה הציבוריים, אין מחירי מינימום ואין חוזים מוסדרים", אומרים באיגוד. "זהו שוק פרוץ. שכרו של הבמאי ,גודל המקדמה (אם היא בכלל קיימת) והתמלוגים הם עניין של משא ומתן פראי ולעיתים קרובות במאי לא מקבל תמורה הולמת לעבודתו".

באיגוד גיבשו תוכנית פעולה בנושא שתועלה מול נציגים ממשרד החינוך וכן משרד התרבות. בין השאר מבקשים באיגוד לשפר את התהליך בו נבחרות ההצגות ואת תהליך ההכנה שעוברים הילדים והנוער הצופים בהצגות. בנוסף, יפעל האיגוד להקמת ועדה בין-משרדית המורכבת מנציגי משרד החינוך ומשרד התרבות לטיפול בנושא תיאטראות הילדים.

נציגי הוועד ייפגשו כבר ביום שלישי עם ראש מנהל התרבות צח גרניט, ויציגו בפניו את הדברים. זאת, לאחר ששרת התרבות לימור לבנת הביעה מחויבות כלפי תיאטראות הילדים והנוער, בדבריה בטקס פרסי הבמה לילדים ונוער שנערך באחרונה.

"ילדים הם אנשים קטנים, שזקוקים לתיאטרון טוב", אמרה לבנת. "המפעל האדיר של תיאטרוני ילדים הוא צו השעה. מפעל זה של פרס התיאטרון נועד להצהיר על החשיבות המרובה של עשייה למען ילדים. פרס זה חשוב כמו פרסי אופיר, פרס התיאטרון ואולי אף למעלה מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully