וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הבמאים בחר בקת'רין ביגלו

עינב שיף

31.1.2010 / 9:39

במאית ”מטען הכאב” גברה שוב על בעלה לשעבר ג'יימס קמרון בפרס בעל שיעור גבוה למדי של חיזוי האוסקר בקטגוריית הבמאי הטוב ביותר וגם בקטגוריית הסרט הטוב ביותר

קת'רין ביגלו עשתה זאת שוב - אחרי שזכתה בפרס איגוד המפיקים, כבשה במאית "מטען הכאב" גם את איגוד הבמאים, זכייה שמציבה אותה בראשות המירוץ לאוסקר עבור הבמאי הטוב ביותר וכן בעמדה מצוינת לזכייה בפרס לסרט הטוב ביותר.

ביגלו רושמת גם ניצחון אישי על בעלה לשעבר, ג'יימס קמרון, שיחד עם "אווטאר", שובר הקופות הגדול בהיסטוריה, נחשב למועמד מוביל לפרס. כעת, אם קמרון יזכה באוסקר הבימוי ולא ביגלו, תהיה זו הפעם השביעית בלבד בתולדות הטקסט והרביעית ב-15 השנים האחרונות בה במאי שזכה בפרס האיגוד לא זוכה גם באוסקר.

בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר של האיגוד זכה "The Cove" אודות הרג לווייתנים ביפן, שנראה כרגע כמו מועמד ודאי לאוסקר בקטגוריה התיעודית. בפרס במאי הסדרה הקומית הטוב ביותר זה ג'ייסון ווינר, על פרס הפיילוט של "Modern Family". בפרס לבמאי בסדרת דרמה זכתה לסלי גלאטר על פרק שביימה בסדרה "מד מן". בפרס לתוכנית מוזיקלית זכה משדר חגיגות ההשבעה של הנשיא אובמה. בפרס הבמאי הטוב ביותר למיני סדרה או סרט טלוויזיה זכה ריס כץ, במאי "Taking Chance" בכיכובו של קווין בייקון.

טקס פרסי איגוד הבמאים האמריקאי (DGA) נערך הלילה בפעם ה-62 ונחשב למנבא אוסקר ודאי בקטגורית "הבמאי הטוב ביותר" ובשנים לא מעטות גם לקטגורית "הסרט הטוב ביותר" לסרט אותו ביים הבמאי הזוכה. ב-14 השנים האחרונות רק שלושה במאים (רון האוורד – "אפולו 13", אנג לי – "נמר דרקון" ורוב מארשל – "שיקגו") זכו בפרס איגוד הבמאים אך לא באוסקר, כשבסך כל שנות קיומו של הפרס רק 6 במאים זכו בפרס האיגוד אך לא בפרס האוסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully