וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אורלב: "יוצרים כמו אליא סולימאן מהווים גיס חמישי"

עינב שיף

4.2.2010 / 19:50

יושב ראש ועדת החינוך, התרבות, והספורט הגיב לדברים שאמר הבמאי הפלסטיני בעכבר העיר וקרא שלא לתת במה לסרטו. "מדובר בשיתוף פעולה עם אויבי המדינה", אמר אורלב. סינמטק תל אביב בתגובה: "שהקהל ישפוט"

אם "אודם" של יהונתן סגל לא הספיק לדיון הציבורי סביב תפקידו של הקולנוע הישראלי, עתה מגיעה גם הקרנת הסרט "הזמן שנותר" של אליא סולימאן בסינמטק תל אביב ומעוררת סערה. סולימאן התראיין היום (חמישי) לעיתון "עכבר העיר" ותקף במילים קשות את מדינת ישראל ואת רשויותיה. "להשוות בין הכיבוש לשואה? אם כבר משווים, החיים בישראל מזכירים את הגולאגים", אמר סולימאן בראיון.

יושב ראש ועדת החינוך, התרבות והספורט חבר הכנסת זבולון אורלב הגיב לדברים באופן חריף לא פחות. "לצערי יש אזרחים לשעבר שמהווים גיס חמישי, שניצלו את הדמוקרטיה הישראלית ואת תקציביה על מנת להילחם במדינת ישראל כמדינה יהודית", אמר אורלב על סולימן, שנעזר בסרט הבכורה שלו ("כרוניקה של היעלמות") בכספי קרן הקולנוע הישראלי.

"אני מצפה מרשויות התרבות והאמנות לגלות אחריות, לגנות, להוקיע ולא לתת במה ליוצרים המכריזים בגלוי על רצונם להיאבק בלגיטימיות של מדינת ישראל", אמר אורלב. "אין מדובר פה בחופש דיבור אלא בשיתוף פעולה עם אויבי המדינה ובהסתה מהסוג הגרוע ביותר כנגד מדינת ישראל והעם היהודי".

עם זאת, הסינמטק לא ממהר לברוח מהקרנת הסרט. "הסינמטק מכבד את היוצרים באשר הם וימשיך לתת במה לכל מי שעוסק באמנות הקולנוע ושהקהל ישפוט ברגליו", אמר לוואלה! תרבות אלון גרבוז. "מי שחושב שזבולון אורלב אומר דברים חשובים – שלא יבוא, ומי שמקשיב לאליא סולימאן – שיבוא. אני חושב שהסרט עצמו הוא סרט חשוב, זה סרט שאין בו בעיה שהציבור לא צריך לראות אותה, בנוסף לכך שהוא עבר צנזורה של מועצת הסרטים, גוף השייך כיום למשרד התרבות".

"אליא אומר שההקרנה בישראל נועדה למעט האינטלקטואלים שנשארו בישראל - חבל שבכנסת אין מספיק אינטלקטואלים שיבואו לראות את הסרט", הוסיף גרבוז. "אבל זה בסדר – יש חופש ביטוי לכולם, לאלו שמבינים וגם לאלו שלא מבינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully