וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספה משותפת

בכל שנה יש בסופרבול פרסומות מנצחות, אבל לא בכל שנה נפגשים בהן היריבים המרים דייויד לטרמן וג'יי לנו. דניס ויטצ'בסקי זרמון גולדמן

ג'יי לנו חולק ספה עם דייוויד לטרמן ומונטגומרי ברנס מ"משפחת סימפסון" עושה פרסומת לקולה. לכאורה, מדובר בשני תסריטים לא הגיוניים, אבל הסופרבול נועד להגשים חלומות, לא רק לשחקנים ולמאמנים אלא גם לפרסומאים ולצופים. הפרסומות הללו, יחד עם פרסומת היסטורית לגוגל (אה, כן – וגם הניצחון של ניו אורלינס) היו האירועים הבולטים של הלילה.

וזה לא שלא היו במהלך המשחק פרסומות טובות אחרות – כשאתם משלמים שלושה מיליוני דולרים על 30 שניות בשידור, כדאי שתצליחו לעניין את הקהל עם משהו מושקע במיוחד (וגם מצחיק), אבל פרסומות כאלו יש בכל שנה. הן לא היו ייחודיות כמו שלוש הפרסומות שהוזכרו.

היתרון בהכנסת פרסומת בולטת לסופרבול הוא עצום. מדובר במשדר הכי פופולרי בטלוויזיה האמריקאית, והפרסומות הטובות ביותר זכורות גם שנים לאחר שידורן. המפרסמים מודעים לכך ואף מפרסמים פרסומות המשך. כיום הן גם הופכות ללהיטי רשת, כך שאורך חייהן ממש לא מוגבל לאותן ה-30 שניות במהלך המשדר.

קונאן מי?

הופעת אורח של ג'יי לנו בפרסומת לתוכנית של היריב ההיסטורי שלו, דייוויד לטרמן, היא לא עניין של מה בכך. בייחוד לא אחרי שלטרמן הקדיש את החודשים האחרונים לירידות עוקצניות על הקרב בין לנו לקונאן אובריאן. אבל הנה הם ביחד, על אותה הספה, כשרק אופרה ווינפרי מפרידה ביניהם.

הניו יורק הטיימס מדווח כי הרעיון היה של לטרמן. לנו הסכים מיד והצליח לקבל גם אישור מבכירי רשת NBC. הפרסומת עצמה, שדבר שידורה לא פורסם מראש, צולמה תחת מעטה חשאיות, כשג'יי מתגנב לאולפן של לטרמן מהדלת האחורית ועם תחפושת (האם הוא התחפש לג'ימי קימל).

והתוצאה? קלילה, משעשעת, תואמת היטב את מה ששתי הרשתות – CBS שמשדרת את התוכנית של לטרמן ו-NBC שתשדר (שוב) את התוכנית של לנו - רוצות להעביר לנו: היריבות המפורסמת חוזרת, ותשכחו מקונאן.

לכו חפשו

רשתות ומוצרי מזון אולי שולטים במקבצי הפרסומות של הסופרבול בכל שנה (הפרסומות של באדווייזר, דוריטוס ורשת Denny's הן חלק מכל משדר סופרבול כבר שנים) אבל השנה ראינו גם לא מעט פרסומות טכנולוגיות במובהק, כולל פרסומת של משחק מחשב אחד. הבולטת שבהן הייתה של גוגל.

בפעם הראשונה בה חברת הענק החליטה לפרסם בסופרבול, היא לא הקדישה את 30 השניות שהיו לה לפרסום של הטלפון הסלולרי החדש אותו היא מקדמת, וגם לא למוצרים נלווים אותם רבים לא מכירים. גוגל הלכה למיינסטרים, למנוע החיפוש שלה, ושידרה סרטון פרסומת ישן מעט, שהופיע במקור בסתיו 2009. הסרטון, שמתאר סיפור אהבה באמצעות שאילתות חיפוש, מדורג כעת גבוה ברבים ממצעדי הפרסומות של הסופרבול, ובצדק. הוא מינימליסטי, מרגש וקיטשי ברמה הנכונה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

גנובים, הקוקה קולה האלה

מר ברנס האלמותי מ"משפחת סימפסון" לא שרד היטב את המשבר הכלכלי, אם להאמין לפרסומת של קוקה קולה בה הוא מככב. ובכל זאת, בקבוק קטן של המשקה המוגז עשה לו רק טוב.

הפרסומת של קולה לא ניצלה את הדמויות של "משפחת סימפסון" כדי להפוך אותן למפרסמי מותג ממולחים ומנותקים מאישיותן בסדרה. במקום זה, קיבלנו פרסומת קטנה ואופטימית, בה להומר סימפסון יש תפקיד בנפח זהה לזה של ספיידר פיג, וברנס הוא הכוכב האמיתי.

ואם כבר בקולה עסקינן – פרסומת נוספת אותה החברה שידרה במהלך הסופרבול הראתה לנו אדם שחוצה מדבר מתוך שינה כדי להגיע למקרר עם קולה, ואז שותה אותה כשחיוך מרוח על פניו. נשמע דומה? הדמיון הביזארי בין הפרסומת הזו לבין הפרסומת של שוקו יטבתה (לשתיהן אותה מנגינת רקע!). די מוזר. אבל גם אם פרסומאי אמריקאי גנב לשם שינוי מישראלי, אנחנו עדיין רחוקים מאוד מקיזוז הפעמים הרבות כל כך שבהם ישראלים גנבו בלי בושה מאמריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully