וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש: "מדוע משרד התרבות משתלט על אמנות לעם?"

אייל דץ

11.2.2010 / 11:12

נשיאת בית המשפט העליון מתחה ביקורת חריפה על משרד התרבות בדיון בעתירה שהגישה העמותה נגד המשרד וחייבה את המדינה לנמק תוך 30 ימים מדוע לא יועבר הכסף שהובטח לעמותה

נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש הביעה מורת רוח על התנהלות משרד התרבות מול עמותת אמנות לעם. בדיון שנערך היום (חמישי) בבג"ץ בעתירת העמותה נגד המשרד, תהתה ביניש מדוע המשרד מנסה "להשתלט", כלשונה, על אמנות לעם באמצעות הכנסת שבעה חברים מטעמו לוועד המנהל של העמותה. בסיום הדיון, חייבה ביניש את המדינה לנמק תוך 30 יום מדוע לא יועברו הכספים שהובטחו לאמנות לעם, ובנוסף אסרה על המדינה לעשות כל שימוש אחר בכספים אלו.

בדיון עצמו טענה המדינה כי העמותה סובלת ממינהל לא תקין של חברי הוועד המנהל. המדינה הפנתה את בית המשפט לדו"ח של החשב המלווה של העמותה, שקבל על אופן התנהלות של אמנות לעם, בעיקר במגזר הערבי.

באי כוח העמותה, עו"ד בנג'י לבינטל ממשרד עו"ד גדעון פישר ושות' ועו"ד יורם אברהמי ממשרד יורם אברהמי ושות', טענו כי מדובר בדו"ח העוסק בוועד המנהל הקודם, שמאז כבר הספיק להתחלף. בעמותה קבלו על כוונתו של משרד התרבות להכניס שבעה חברים חדשים בוועד המנהל בטענה כי במדובר בניסיון השתלטות. ביניש תמכה בטענה זו בביקורת שמתחה על התנהלות משרד התרבות. "אני לא מבינה איך אפשר לכפות על עמותה להכניס אליה אנשים ממשרד התרבות?", תהתה בייניש בדיון.

בנוסף, חשף נציג המדינה בדיון כי משרד התרבות מתכוון להעביר תקציבים לתרבות בפריפריה דרך ההסתדרות הציונית. בעמותה הגיבו לדברים בכעס, טענו כי "יש פה עמותה שקיימת 50 שנים" ותהו "איך אפשר ללכת להסתדרות הציונית שתפיץ תרבות בפריפריה?".

משרד התרבות בתגובה: "בהנהלה הנוכחית אין אנשי תרבות"

בסיום הדיון, הכריז יושב ראש עמותת אמנות לעם ישראל גל על ניצחון: "החלטת בג"צ דחתה בתוקף את האפשרות שההסתדרות הציונית תתפוס את מקומה של אמנות לעם", אמר גל לוואלה! תרבות. "זו דרכה של לימור לבנת לבצע מינויים פוליטיים בעמותה. היא תיצור מאגר ג'ובים שתוכל לחלק. צריך לזכור שחרדים וערבים הם לא חלק מההסתדרות הציונית ומשמעה פגיעה בשירותי התרבות שניתנים לאוכלוסיות אלו".

במשרד התרבות והספורט אמרו לוואלה! תרבות, בתגובה לדברי ביניש, כי "כל חברי ההנהלה (של העמותה - א.ד.) הם אנשים שאינם מתחום התרבות ועל כן ישנה חשיבות בהכנסת חברי הנהלה חדשים מהתחום. על כך סוכם בעבר עם ההנהלה עצמה. לצערנו, הנהלת העמותה החליטה לחזור בה מסיכום זה".

גיא אטיאס, הממונה על התקציבים במשרד, אמר לוואלה! תרבות כי המשרד ייערך היטב לדיון הבא בנושא, בו יוכיח כי ישנו צורך עמוק לשנות את הרכב החברים בוועד המנהל. "בוועד הנוכחי אין אף איש תרבות", אמר אטיאס. "ההנהלה כבר הסכימה איתנו בנושא הזה ומשום מה חזרה בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully