וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפסטיבל ברלין

עינב שיף

20.2.2010 / 20:52

הסרט הטורקי-גרמני "Honey" זכה בפרס "דב הזהב" בפסטיבל היוקרתי שננעל הערב. רומן פולנסקי, הנמצא במעצר בית, זכה בפרס "דב הכסף" לבמאי הטוב ביותר על "The Ghost Writer"

פסטיבל ברלין ה-60 ננעל הערב (שבת) בטקס חגיגי בו הוכרזו הזוכים בתחרות המרכזית שנערכה במסגרתו. הזוכה הגדול של הערב היה הסרט הטורקי-גרמני "Honey", בבימויו של סמיח קפלנוגלו, שזכה בפרס "דב הזהב". בפרס "דב הכסף" לסרט הטוב ביותר זכה הסרט הרומני-שוודי "If I Want to Whistle, I Whistle" שביים פלוריאן סרבן.

הבמאי הוותיק רומן פולנסקי זכה בפרס "דב הכסף" לבמאי הטוב ביותר על סרטו החדש, "The Ghost Writer". פולנסקי, הנמצא במעצר בית בשוויץ בהמתנה להחלטה האם להסגירו לארצות הברית, מסר את תודתו להנהלת הפסטיבל ולחבר השופטים והתבדח כי גם אם היה יכול להגיע לפסטיבל, לא היה עושה זאת - כיוון שבפעם האחרונה שהגיע לפסטיבל, הוא נעצר ונכלא.

בפרס "דב הכסף" לשחקן הטוב ביותר זכו שניים, גרגורי דובוריג'ין וסרגיי פוסקפליס על תפקידיהם בסרט הרוסי "How I Ended This Summer". בפרס השחקנית הטובה ביותר זכתה שינובו טרג'ימה על תפקידה בסרט היפני "Caterpillar". בפרס התסריט הטוב ביותר זכה הסרט הסיני "Apart Together".

פסטיבל ברלין, שנחשב לצד פסטיבלי קאן וונציה לאחד מפסטיבל הקולנוע החשובים בעולם, חגג השנה את שנתו ה-60 עם מספר שיא של 300,000 מבקרים. בתחרות המרכזית התמודדו השנה 20 סרטים, ביניהם הוקרנו בבכורה עולמית סרטיהם החדשים של מרטין סקורסזה ("שאטר איילנד"), פולנסקי ("The Ghost Writer"), מייקל וינטרבוטום ועוד.

גם הקולנוע הישראלי זכה לייצוג מכובד בפסטיבל ולפרסים. "הירידה" של שי מיז'נסקי זכה בפרס "דב הכסף" בתחרות הסרטים הקצרים של הפסטיבל והסרט "בודרוס" זכה במקום השני בתחרות "חביב הקהל" של מסגרת הפנורמה היוקרתית. גם הסרטים "פובידיליה", "סוררת", "שתיקת הארכיונים", "I Shot My Lover" ו"הזמן הוורוד" הוקרנו בפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully