וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2010 - הסקנדלים מתחילים לצוץ

9.3.2010 / 13:50

שון פן השפיל, ג'ורג' קלוני נעקץ, סנדרה בולוק למדה שלא כל זוכי האוסקר זוכים גם לכבוד ואפילו הזוכים האלמונים הצליחו לעורר שערוריה. מאחורי הקלעים הפחות יפים של הטקס הנוצץ

בזמן שבישראל טרודים בסקנדל "עג'מי", הוליווד עדיין מנסה לברר את הפרטים מאחורי התקריות שהתרחשו בטקס האוסקר. חוץ מההשמטה של פארה פוסט מסרטון הזיכרון המסורתי, היו בו גם כמה התרחשויות לא שגרתיות.

לתקרית הבולטת ביותר היה אחראי שון פן. השחקן ידוע באופיו המרדני ובהתנהגותו האלימה, אך הוא הוזמן להגיש את הפרס לשחקנית הטובה ביותר, וזאת משום שזכה בפרס המקביל לגברים בשנה שעברה על הופעתו ב"מילק". בנאום שלפני הגשת הפרס, טרח פן להזכיר כי מעולם לא היה חבר האקדמיה, ועקץ את מי שכן חברים בה על כך שלא העניקו השנה מועמדות לאשתו לשעבר, רובין רייט, על הופעתה ב"חייה הפרטיים של פיפה לי".

לאחר שהגיש במורת רוח את הפרס לסנדרה בולוק, היה אמור פן, לפי המסורת, להמשיך וללוות אותה לחדר העיתונות או בחזרה למקומה, אבל הוא פשוט עזב אותה לנפשה. לפי הדיווחים, כשבולוק התמהה שאלה אותו בעלבון "מה אתה רוצה מחיי?", ענה לה פן בגסות "אני לא יודע". אם כל זה לא מספיק, מאחורי הקלעים התעמת פן עם גרג שפירו, המפיק המעוטר של "מטען הכאב" שמעז לצאת כרגע עם רייט.

פן גם לא נכח בנשף המסורתי שמקיימת האקדמיה לאחר הטקס, מה שעורר גל שמועות כי נאסר עליו להגיע למקום. האקדמיה מסרה בתגובה כי פן בחר מרצונו לבלות את הערב במקום אחר.

שון פן וסנדרה בולוק אחרי קבלת הפרס. Kevin Winter, GettyImages
בולוק לפן: "מה אתה רוצה מחיי?", שלשום אחרי קבלת הפרס/GettyImages, Kevin Winter

כתבי הבידור השונים העלו גם תהיות באשר לפשר הדינמיקה בין ג'ורג' קלוני ומנחי הטקס, אלק בולדווין וסטיב מרטין: השניים עקצו אותו ישירות בדבריהם, והוא ענה להם במבטים זועמים שתועדו היטב בידי המצלמות. האם מישהו באקדמיה ניסה לצחוק על חשבונו על הכוכב, שהפסיד את האוסקר בקטגוריית השחקן הטוב ביותר? "הכל נעשה בתיאום הדדי, והמנחים סיפרו לקלוני מבעוד מועד על מה שהם מתכוונים להגיד", אמר ל"אינטרטיינמט וויקלי" נציג של קלוני.

אפילו הזוכים האלמוניים בטקס הצליחו לעורר בו סקנדלים. מתברר כי אליוט ברקט ורוג'ר רוס וויליאמס, שזכו בפרס לסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר על "Music by Prudence", הגיעו לטקס כצ'ילבות מוחלטות שלא מדברות ביניהן. לכן, כשהוכרז על הזכייה, כל אחד מהם שעט לבמה כדי להשתלט על המיקרופון. רוס וויליאמס הגיע לשם קודם – לטענת ברקט, הוא זכה לכך מפני שאמו דאגה לחסום את דרכה במקל הליכה. אולם היא לא אמרה נואש, וחטפה מעמיתה לשעבר את המיקרופון באמצע נאומו, מהלך שהקנה לה כבר את הכינוי "קנייה ווסט של האוסקר".

לאחר הטקס, האשימו השניים זה את זו באחריות לתקרית המביכה. רוס וויליאמס הוזמן לתוכנית של לארי קינג כדי שתהיה לו הזדמנות לשאת את הנאום במלואו, אך גם במקרה זה הבמאי האומלל נאלץ לקטוע אותו באמצע, והפעם בשל מצוקת זמן. מזל ש"עג'מי" לא זכה בפרס, אחרת אוסקר 2010 היה נרשם בדפי ההיסטוריה כאחד הטקסים השערורייתיים אי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully