וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן פרס ישראל לספרות - חנוך ברטוב

אייל דץ

9.3.2010 / 18:28

שר החינוך הכריז על הסופר הוותיק כחתן פרס ישראל בתחום הספרות לשנת תש"ע. מנימוקי ועדת הפרס: "ברטוב מייצג את המיטב שבספרות הדור שבתוכו צמח, הוא דור המאבק לעצמאות"

שר החינוך, גדעון סער, הודיע היום (שלישי) על זכייתו של חנוך ברטוב בפרס ישראל בתחום הספרות לשנת תש"ע. בנימוקיה, ציינה ועדת הפרס, בראשות פרופ' יהודה פרידלנדר, כי "ברטוב הוא מבכירי הסופרים הישראלים, המייצג את המיטב שבספרות הדור שבתוכו צמח, הוא דור המאבק לעצמאות".

לדברי הוועדה, "במהלך ששה עשורים של כתיבה יצר ברטוב שפע של סיפורים, רומנים, מחזות, ביוגרפיות ומסות. בכל סוגי כתיבתו ליווה את התהליכים המרכזיים שעברו על הארץ ויושביה במאה העשרים, תוך מתן דגש למעשה הציוני". לצד פרידלנדר, שימשו בוועדת הפרס פרופ' דן לאור ופרופ' ניצה בן דב.

חנוך ברטוב נולד בפתח תקווה ב-13 באוגוסט 1926. סיפורו הראשון, "צל העבר", פורסם בשבועון 'הגלגל' בנובמבר 1945, עוד בהיותו חייל בצבא הבריטי. ב-1948 נדפס סיפורו השני, 'הוא היה מוזר', בדו-השבועון 'בשער', ומאז ואילך פרסם בסדירות סיפורים קצרים שנושאיהם ניזונים בעיקר ממעגלי חייו – הווי הילדות במושבה על טיפוסיה השונים, ימי הבריגדה, מלחמת העצמאות והחיים בקיבוץ.

ספריו של ברטוב זיכו אותו בפרס אוסישקין, פרס שלונסקי, פרס יצחק שדה להיסטוריה צבאית, פרס ביאליק לספרות יפה, פרס עגנון לספרות, פרס היצירה מטעם ראש הממשלה, פרס בוכמן מטעם "יד ושם", פרס נשיא המדינה לספרות, פרס מפעל חיים ע"ש יהודה עמיחי מטעם אקו"ם, וכן אזרחות כבוד של העיר פתח תקווה. כמו כן כיהן כנשיא הסניף הישראלי של איגוד הסופרים הבינלאומי PEN. יצירותיו תורגמו לאנגלית, צרפתית, ספרדית, רוסית ויוונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully