וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלפון לשטן

אייל דץ

22.3.2010 / 13:10

הקליפ ל"טלפון" הוא עוד חוליה בשרשרת שמעידה כי ליידי גאגא חברה בכת שזוממת להשתלט על העולם. כך לפחות משוכנעים כמה בלוגרים מטורללים ברחבי העולם

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות הליקון)

חברה באחוות הבונים החופשיים, שליחה מסוכנת של האילומינטי, ארגון סתרים רב עוצמה שזומם להשתלט על האנושות, סוגדת לשטן - רשת האינטרנט טובעת בתיאוריות קונספירציה המנסות להתחקות אחרי דמותה המסתורית של הזמרת ליידי גאגא. אם בראשית דרכה הסתכם הדיון הציבורי בשאלה האם מאחורי, או ליתר דיוק מלפני דמות הליידי מסתתר בכלל גבר, היום כל קליפ חדש של הגאגא מנפק אינספור פוסטים של בלוגרים המנסים לפענח כל פריים בקליפ במטרה להוכיח את טענתם כי מדובר בחלק מקונספירציה של גורמים אפלים להשתלט לנו על המוח.

המהומה האחרונה הנוגעת לזמרת התעוררה בעקבות הקליפ החדש "Telephone" והתיאוריה שהקליפ המוזר מכיל מעבר לאסתטיקה יוצאת הדופן שלו רבדים עמוקים יותר, שלא לומר אפלים יותר. הבלוגר citizen vigilante העוסק בתיאוריות קונספירציה בתרבות הפופולארית, ואובססיבי במיוחד לתופעת הגאגא, טוען שהקליפ "Telephone", בדומה לקליפים אחרים של הגאגא, עמוס בסמלים ומסרים של האילומינטי ועוסק למעשה באופן שבו אותן אחוות מסדר מסתוריות שולטות בעולם, בין השאר בעזרתן של ליידי גאגא, ביונסה וריהאנה. אגב, שלוש האחרונות מוזכרות כחברות בבונים החופשיים למרות שעל פי חלק מהפרשנויות הכת סגורה בפני נשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחילים להשתכנע? ליידי גאגא והעין של הבונים החופשיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדוגמה הבולטת ביותר לכוונותיה הנסתרות של ליידי גאגא היא אחת המחוות המפורסמות שלה - הסתרת עין אחת. ברבים מהתצלומים ומהקליפים שלה נוהגת ליידי גאגא להסתיר את אחת מעיניה. לטענת citizen vigilante, לא מדובר בהצהרה אופנתית אלא ברמז ל"עין שרואה הכול", אחד הסמלים היותר מפורסמים של אחוות אילומינטי והבונים החופשיים. הסמל, המופיע מאחורי השטר של הדולר האמריקאי, סיפק לא מעט תיאוריות קונספירציה שגרסו כי רבים מנשיאי ארצות הברית, כולל ברק אובמה, היו חברים בבונים החופשיים.

אתר האינטרנט People Magazine Daily עסק אף הוא בנושא וניתח פריים אחר פריים את שיתוף הפעולה הראשון שהתקיים אשתקד בין ליידי גאגא לביונסה בקליפ " video Phone". על פי הניתוח, סמלים מהבונים החופשיים ומחוות המעידות על סגידה לשטן משובצים לכל אורך הקליפ, החל מהביקיני של ביונסה המעוטר בסמלים של הבונים החופשיים ועד תנועות אצבע שמבצעות השתיים ושמשמעותן היא 666 - המספר של השטן. ביונסה, להזכירכם, היא אשתו של ג'יי זי, שמוזכר כשותף לקונספירציה. הידעתם שאם תריצו לאחור את שירו "לוציפר" תשמעו את המילים "666 לרצוח את ישו?".

גם טקס פרסי הקליפים של MTV (ה-VMA) שנערך בספטמבר שנה שעברה והופעתה של ליידי גאגא בטקס בפרט, הפכו לקרקע פורייה לתיאוריות קונספירציה שונות ומשונות. התפאורה להופעתה של גאגא בטקס הכילה לא מעט מוטיבים הקשורים לבונים החופשיים, והציגה רמזים נסתרים לטקסים שמבצעים הבונים החופשיים בלשכות המפורסמות שלהם, בין היתר ביצועים חיים לסיפורים אלגוריים של העלאת קורבנות ועוד. בכלל, הטקס כולו היה שזור במוטיבים של הבונים החופשיים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין לא משוכנעים? גאגא והעין מתוך "טלפון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עידו הרטוגזון, בלוגר, עיתונאי ומחבר הספר טכנו מיסטיקה, לא מתרגש מ-328,000 התוצאות בגוגל לחיפוש "האם ליידי גאגא היא אילומינטי?". לטענתו, אותם בלוגרים ומאות אלפי הגולשים שבוחשים בשמועות, הם בסך הכול קורבן לניסוי מרתק שמפעילה הקבוצה שמאחורי המותג ליידי גאגא. לא, לא מדובר בכת סודית אלא בקולקטיב של אנשים מוכשרים מאוד ממגוון תחומים כמו אמנים, אנשי אופנה, מעצבים, במאים שבראשם עומדת סטפני ג'ואן אנג'לינה ג'רמונטה, הלא היא הדמות מאחורי ליידי גאגא. הרטוגזון חושב שג'רמונטה בחרה לעשות שימוש בסמלים הללו וליצור את באז הקונספירציות סביבה.

"אני רוצה לחשוב שגאגא עושה איזה טנגו עם הוגי הקונספירציות", אומר הרטוגזון. "היא שולחת להם איזה רמז פלרטטני, והם בחזרה ממציאים איזה תיאוריה שמטרתה לתאר אותה. ואז היא שולחת להם איזה מסר חדש שעליו הם עטים בשקיקה וחוזר חלילה. מדובר, בסיכומו של דבר, בסוג של מעשה אהבה הדדי ואין לי ספק שהקונספירטורים נהנים ממנו לא פחות מליידי גאגא".

הרטוגזון תולה את סוד הצלחתה של הליידי במסרים הסמויים שהיא מפזרת לכל מקום. "אני חושב שקונספירציות הן משהו שהולם מאוד את התדמית של הליידי, את תדמית הבבואות החמקמקה שבה היא אופפת את עצמה ושמאפשרת לעשרות ומאות פרשנויות לפרוח סביב לדמותה, להשליך עליה כל רעיון אפשרי ולראות בה כל דבר אפשרי. כל אלו מעידים ראשית לכל על הצלחתה יוצאת הדופן בהפיכת עצמה לסימולקרה, למשהו שהוא מעבר למה שאיזושהי פרשנות קונקרטית תצליח ללכוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully