וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירה עוואד קיבלה איומים - והופעתה בלונדון בוטלה

עינב שיף

10.4.2010 / 13:50

מופע משותף לזמרת ולאחינועם ניני ביום העצמאות בוטל בשל איומים על חייה של עוואד, כך דיווח הג'רוזלם פוסט. עוואד, מסתבר, לא ממש התלהבה להופיע בתאריך המיועד

הזמרת מירה עוואד ביטלה הופעה משותפת עם אחינועם ניני בלונדון בעקבות קבלת איומים טלפונים על חייה, כך דיווח אמש (שישי) הג'רוזלם פוסט. על פי הדיווח, גורמים אנונימיים התקשרו לעוואד, שייצגה את ישראל באירוויזיון ביחד עם ניני, ואיימו על חייה ועל חיי משפחתה אם תגיע להופעה, שהיתה אמורה להיערך לכבוד חגיגות יום העצמאות שעורכת הפדרציה הציונית בבריטניה.

מנהלן של השתיים, עפר פסנזון, החליט לבטל את המופע בעקבות האיומים. מקורבים לעוואד אמרו לוואלה! תרבות שההופעה נקבעה עוד בזמן שהיתה בתוכנית "רוקדים עם כוכבים" ללא ידיעתה, אולם תוכנן להתקיים כרגיל. לאחר קבלת האיומים, הוחלט לבטל את המופע. ניני עצמה תופיע באירוע כמתוכנן.

מנהלה של עוואד מסר בתגובה לפניית וואלה! תרבות: "ההופעה נקבעה מזמן ובתום לב. לאחר קבלת האיומים, הבנו שזה כנראה לא הזמן המתאים והופעתה של מירה בוטלה. אנו מצרים על שכך התנהלו הדברים".

אלא שמאוחר יותר פרסמה עוואד הודעה בעמוד הפייסבוק שלה, בה מסבירה כי לא היתה מעוניינת מלכתחילה להופיע ביום העצמאות: "אני בדרך כלל לא מגיבה על ספינים תקשורתיים, אך הרגשתי שהפעם אני חייבת", כתבה עוואד. "הגיע הזמן לספר את הסיפור המלא על הקונצרט הזה. בשעה שהייתי עסוקה ב'רוקדים עם כוכבים' המנהל שלי, עופר פסנזון, קיבל בקשה לקיים קונצרט של אחינועם בלונדון בו אתארח והוא הסכים, תוך מחשבה שזו תהיה הזדמנות לחשוף את המוזיקה שלי ויותר חשוב, להפיץ את המסר הרלוונטי יותר מתמיד שאני ואחינועם מנסות להעביר.

"מאוחר יותר נקבע התאריך ליום העצמאות של ישראל", הוסיפה עוואד. "בדקה ששמעתי על הקונצרט הזה ביקשתי מעופר לבטל את הופעתי מתוך התחשבות במורכבות התאריך הזה בשבילי. עופר הבין את רגשותיי בנוגע לנושא והודה שטעה בקביעת המופע מבלי לחשוב על ההשלכות ומייד החל לפעול לביטולו. זה לקח זמן והרבה הסברים אבל בסופו של דבר הצליח לעשות כן".

לג'רוזלם פוסט אמר פסנזון כי "המסר של עוואד וניני הוא של מציאת דרך קדימה בדרכי שלום, על ידי שני הצדדים בכל דרך אפשרית. חבל שהאזרחים, שצריכים את הדרך הזו, מוכנים להשתמש באלימות כדי להרוס מאמצים אלו".

אין זו הפעם הראשונה ששיתוף הפעולה בין עווד לניני גורר מחאה - אם כי מעולם לא עד כדי איום על חייה. לאחר שהשניים נבחרו לייצג את ישראל באירוויזיון, למשל, פעלו יוצרים ערבים, ובראשם השחקן ג'וליאנו מר, להניא את עוואד מלהשתתף בתחרות, בטענה שהיא משתפת פעולה עם הממסד הציוני וכן עם ניני, שתמכה במבצע "עופרת יצוקה" בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully