וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאי בריטי המצלם בישראל סרב לעצור את ההפקה בצפירה

אייל דץ

13.4.2010 / 16:58

לטענת אנשי צוות שנכחו על הסט של סרט הטלוויזיה "הומלנד" המצולם בארץ, סרב הבמאי לעצור את החזרות במהלך הצפירה לציון יום השואה. ההפקה: "האשמות מקוממות ולא נכונות"

במאי בריטי התעלם מצפירת יום השואה, אנשי הצוות הישראלים זועמים. בימים אלו מצטלמת בארץ הפקה טלוויזיונית בריטית בשם "הומלנד" (ארץ מולדת), המיועדת לערוץ 4 הבריטי. לטענת אנשי הפקה ישראלים שנכחו אתמול (שני) על הסט, סרב הבמאי הבריטי פיטר קוסמינסקי לעצור את ההפקה במהלך הצפירה, גער בשחקנים והכריח אותם להמשיך בחזרות. בעקבות המקרה התלוננו אנשי ההפקה הישראלים לאיגוד עובדי הקולנוע הישראלי (אקט) על הנושא ובתגובה החליטו באיגוד להוציא מכתב חריף להפקה הבריטית, לשגרירות הבריטית בישראל ולערוץ 4 הבריטי.

עידן אור, מנכ"ל אקט סיפר לוואלה! תרבות כי האיגוד יגיב בחריפות לאירוע. "יש פה עניין של חוסר רגישות שנובע מסוג של אידיאולוגיה" הוא אומר. לטענתו, "מהמידע שהגיע אלינו, הבמאי הבריטי סרב לבקשת העוזר שלו להפסיק את החזרות למשך הדקה שבה נשמעה הצפירה. בסופו של דבר עמד הסט כולו במשך הצפירה למעט הבמאי ושני השחקנים- בריטי וערבי שהשתתפו בחזרה לאותה סצנה".

בחברת "למה הפקות" הישראלית, השותפה בהפקה של "ארץ מולדת" וחתומה על הצלחות כמו "מדוזות", " מסעות ג'יימס בארץ הקודש", " יוסי וג'אגר", "ללכת על המים" ועוד, מציגים גרסה שונה לחלוטין. אמיר הראל, הבעלים של החברה, סיפר לוואלה! תרבות כי שוחח עם אנשי ההפקה הבריטים וכי הטענות לפיהם קוסמינסקי זלזל בזיכרון השואה הן מקוממות.

"לא רק שיש לקוסמינסקי כבוד מהותי לנושא השואה, הוא אף יהודי בעצמו", אומר הראל. "אנחנו בתור ישראלים מתורגלים בנושא אבל מישהו ששומע בפעם הראשונה את הצפירה לא מבין מה בדיוק קורה. אחרי שהסבירו לו את הנושא הוא הפסיק את החזרה. להציג את זה כניסיון לפגוע בזכר השואה זה מקומם ואין לזה שום הצדקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully