וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספוילר: קני ימות

מוציאים את טום קרוז מהארון, גורמים לבן אפלק לאכול מהתחת ומרגיזים את בני שלוש הדתות - לרגל שידור פרק ה-200 של סאות' פארק, בחרנו את עשרת הפרקים הגדולים של הסדרה. וכן, שוב הרגנו את קני

סדרות אמריקאיות מעטות מצליחות לסחוב עד הפרק ה-200 שלהן, קל וחומר סדרות שעשו הכל כדי להרתיח את כל מי שקובע, להרגיז את כל מי שיכול להטיל חרם מפרסמים ולהשניא את עצמן על כל מגזר אפשרי.

מאז עלייתה ב-1997 לקחה סאות' פארק את כל הסיכונים הללו, ובכל זאת הצליחה להגיע למעמד הנדיר: הלילה תשדר רשת קומדי סנטרל את פרק ה-200 של סדרת האנימציה, שבו יציגו מחדש היוצרים טריי פרקר ומאט סטון כל ידוען שאי פעם התעללו בו.

רבות מן האישיויות המפורסמות הללו, ובהן טום קרוז, מל גיבסון, אופרה ווינפרי וקנייה ווסט, אולי היו שמחות אם סאות' פארק מעולם לא היתה עולה לאוויר, אבל סקירה של 199 פרקיה ששודרו עד עכשיו מגלה מבחר יוצא דופן של רגעים טלוויזיוניים מבריקים, חדשניים, אמיצים וחכמים. הניסיון לבחור את עשרת הפרקים הגדולים ביותר של הסדרה הוא כמעט בלתי אפשרי, בעיקר מפני שהפרקים הכי משובחים הם לא בהכרח אלה שעשו הכי הרבה רעש ולהפך, אבל כפי שהוכיחו פרקר וסטון – תמיד מותר לנסות.

Timmy 2000 (עונה 4, פרק 4)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חי בשקר. טימי ו-Lords of the Underworld/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהנהלת בית הספר מחליטים שטימי המוגבל סובל דווקא מהפרעת קשב וריכוז והוא זוכה במרשם לריטלין ובפטור משיעורי בית. שאר התלמידים קופצים על ההזדמנות, מאובחנים אף הם כבעלי הפרעה דומה ומקבלים גם הם מרשם. וכך, בפרק שהוא כל כולו ביקורת חברתית על תעשיית ה- ADD, מסתובבים להם ילדי השכונה כזומבים זוללי ריטלין, צופים להנאתם ב-VH1 ולומדים להתאהב מחדש בפיל קולינס. בינתיים מצליח טימי לעורר סערה נוספת כשהוא מצטרף ללהקה מקומית ומפתח קריירה מפתיעה של כוכב רוק.

Scott Tenorman Must Die (עונה 5, פרק 1)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצ'ילי של קרטמן, לא לבעלי קיבה רגישה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה שנבחר לא פעם לפרק הטוב ביותר של סאות' פארק הוא לבטח מהמוקצנים שבהם. האכזריות נובעת מחרון אפו של קרטמן, המבקש לנקום בנער שהוליך אותו שולל בעסקת מכירת שיער ערווה. הנקמה חסרת הפשרות כוללת שימוש בצ'ילי ובחברי להקת רדיוהד, שקופצים להתארח, עולבים בסקוט טנורמן ומכנים אותו "בכיין" ו"הילד הכי לא קולי שאי פעם ראינו".

How to Eat with Your Butt (עונה 5, פרק 10)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרק שחשף שבן אפלק אוכל בתחת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד לרוב הפרקים הגדולים של סאות' פארק, לפרק זה אין משמעות חברתית, פוליטית או תרבותית יוצאת דופן – הוא מטופש להפליא וחסר כל הקשר, אבל דווקא בגלל זה הוא כל כך מצחיק. כפי שמשתמע משם הפרק, הגיבורים מגלים במהלכו כי קיימת תסמונת הגורמת לבני אדם להיוולד עם ישבנים במקום פרצופים. בסופו של הפרק מצטרף בן אפלק לרשימה האינסופית של סלבריטאים שהשתתפו בתוכנית, וזה קורה בנסיבות מביכות ביותר – מתברר שגם הוא אחד מאלה שאוכלים ומדברים מהתחת.

Kenny Dies ( עונה 5, פרק 13)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"you're breaking my balls". מתוך הפרק/מערכת וואלה!, צילום מסך

קני עומד למות והפעם זה רציני. הילד במעיל הכתום חוטף מחלת ניוון שרירים נדירה והעיירה שלמה מתפללת לשלומו. מזל שקרטמן בדיוק שם ידו על משאית שלמה של עוברים מתים המיועדים למחקר תאי גזע שהוא מעוניין להיפטר מהם תמורת תשלום הולם. בנאום מרגש בפני בית הנבחרים האמריקאי ( שכולל ביצוע סוחט דמעות ל- "Heat of the Moment" של אסיה) הוא משכנע אותם לאפשר ניסויים בתאי גזע. קני מת בסופו של דבר, אולם קרטמן מצליח להגשים את התוכנית הזדונית שלו: הקמת סניף של שאקיס' פיצה מתאי עוברים מתים.

The Passion of the Jew (עונה 8, פרק 4)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תתעסק עם היהודים. גיבסון בפרק האגדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחודשיים לאחר ההצלחה המסחררת של "הפסיון של ישו" נקמה סאות' פארק את נקמת העם היהודי כולו במל גיבסון. כמו רוב הקהל האמריקאי בזמנו, צופים ארבעת הגיבורים בלהיט של הבמאי האוסטרלי, וכל אחד מהם מגיב אליו בדרך אחרת: קרטמן, למשל, מוביל בעקבותיו פעילויות ניאו-נאציות, וקייל מציע לנוכחים בבית הכנסת שלו להתנצל בפני הנוצרים על צליבת ישו. סטן וקני, מצדם, נוסעים עד ביתו של גיבסון כדי לתבוע את כספם בחזרה לאחר שהזדעזעו מסרט הסנאף שלו, והוא רודף אחריהם בתחינה שיענו אותו. כל זה הצליח להרגיז ארגונים נוצריים ויהודיים כאחד.

Best Friends Forever (עונה 9 , פרק 4)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוצו לראות ואז לקרוא את "המשחק של אנדר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנת 2004 סערה ארצות הברית בעקבות מאבק משפטי קורע לב סביב גורלה של טרי שיאבו, אשה ששקעה בתרדמת: הוריה ביקשו להמשיך לטפל בה, ובעלה תבע להמית אותה המתת חסד. שנה לאחר מכן שודר הפרק של סאות' פארק המבוסס על הפרשה, שזיכה את הסדרה בפרס האמי הראשון שלה. הפרק, שביקר בחריפות את הקרקס התקשורתי סביב הסקנדל האתי, שאב השראה משתי יצירות המדע הבדיוני המהוללות "אחרון לוחמי החלל" ו"המשחק של אנדר". הפרק שודר ב-30 במרץ 2005, יום לפני ששיאבו מתה.

Trapped in the Closet (עונה 9, פרק 12)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אותך לאוחובסקי. טום קרוז בפרק שלא ישכח לעולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק סדרה כמו סאות' פארק יכולה בדקה אחת גם לרמוס את הסיינטולוגיה וגם לרמוז שטום קרוז צריך לצאת מהארון, וזה בדיוק מה שהיא עושה בפרק הזה, שהצליח להרגיז אפילו יותר אנשים מהרגיל. בין השאר, אייזיק הייז, שדובב בסדרה את שף והיה סיינטולוג בעצמו, פרש מהסדרה כמחאה על הפרק הפוגעני, קרוז נלחם בחירוף נפש נגד השידור שלו, ורשת קומדי סנטרל דילגה בחוסר אלגנטיות על שידוריו החוזרים.

Cartoon Wars I/II (עונה 10, פרקים 4-3)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש שמועות חזקות שהיה להם רומן. ג'ורג' בוש הבן וקונדוליסה רייס/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם פמילי גאי היא סדרה שוות ערך לסאות' פארק או אפילו טובה ממנה? טריי פרקר ומאט סטון הציגו את התשובה הישירה שלהם לשאלה בפרק כפול זה, שבו הם הביעו את הבוז שלהם כלפי "פמילי גאי" ויוצריה. הרעש האמיתי סביב הפרק התעורר בגלל שמנהלי קומדי סנטרל אסרו על שני היוצרים להציג בו את דיוקנו של מוחמד, וכך הראו כי אפילו סאות' פארק נתונה לקצת צנזורה.

Make Love, Not Warcraft (עונה 10, פרק 8)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זהו הגורל הצפוי לגיקים שמשחקים יותר מדי World of Warcraf/מערכת וואלה!, צילום מסך

"איך הורגים מישהו שאין לו חיים?" זו השאלה העומדת במרכז הפרק זוכה האמי, שבו מתאחדת החבורה להציל את המשחק World of Warcraft מידי שחקן רב עוצמה. הפרק נעשה בשיתוף פעולה עם בליזארד, יצרנית המשחק הפופולרי, שאיפשרה ליוצרי הסדרה לצלם חלקים נרחבים מהפרק בתוך המשחק עצמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היחיד שיוצא טוב מהפרק הזה הוא ברק אובמה. רנדי המטיף/מערכת וואלה!, צילום מסך

Margaritaville (עונה 13, פרק 3)

הפרק השלישי של הסדרה שזכה בפרס האמי מתאר את התמודדותה של העיירה הקטנה עם המשבר הכלכלי העולמי. התושבים מחפשים את מי להאשים, ולמרות הניסיון של קרטמן לתלות את האשמה ביהודים, מצליח דווקא רנדי, אביו של סטן, לשכנע את התושבים לוותר על החומרנות ולבחור בחיים פשוטים. היחיד שמחליט לצאת נגד הצביעות של צורת השלטון החדשה שמציע רנדי הוא קייל, שסוחף אחריו קבוצת מאמינים ובמה שהופך לאלגוריה לסיפורו של ישו משלם את המחיר על ניסיונו לפתח קצת חמלה בתושבי העיירה. בתפקיד יהודה איש קריות: קרטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully