וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "הדרקון הראשון שלי" בעט בתחת של "קיק אס"

18.4.2010 / 18:34

הפתעה: בשבוע הרביעי להפצתו, הצליח להיט האנימציה "הדרקון הראשון שלי" לחזור לפסגה. "קיק אס" המאכזב הסתפק בסגנות עם פתיחה פושרת של 19.7 מיליון דולר

הדרך לקבלת סטטוס פולחני, כפי ש"דוני דארקו" וסרטים רבים נוספים כבר למדו בעבר, עוברת לפעמים דרך כישלון קופתי התחלתי. יכול להיות שזה יהיה הסיפור גם במקרה של "קיק אס": סרט גיבורי העל, שהקרנת הבכורה שלו לפני כמה חודשים בפסטיבל Comic-con סימנה אותו כאחד מלהיטי הקומיקס הגדולים בכל הזמנים, הגיע השבוע לבתי הקולנוע בארצות כשהוא נישא על כנפי התלהבות וירטואלית, הערצה תקשורתית וציפיות גדולות.

אף ש"קיק אס" אלים מאוד וכמעט נטול כוכבים, ההערכה היתה שהרעש סביבו יאפשר לו להתעלות על 29 מיליון הדולר שהכניס בזמנו "עיר החטאים" ולרשום את הספתח הטוב אי פעם בחודש אפריל לסרט בדירוג R, שמגביל את גילאי הכניסה לסרט ולפיכך גם את הפוטנציאל המסחרי שלו.

אך התקווה הזו התבדה: לפי הערכות האולפנים, "קיק אס" הכניס 19.7 מיליון דולר בלבד ואפילו לא הצליח לכבוש את הפסגה. למרבה ההפתעה, את הבכורה תפס "הדרקון הראשון שלי", שחזר לצמרת חודש לאחר הפצתו הראשונית. להיט האנימציה, שהשכיל לשמור בארבעת השבועות האחרונים על מומנטום נדיר, הכניס בסוף השבוע האחרון 20 מיליון דולר ובכך העלה את הכנסותיו הכלליות ל-158 מיליון דולר. כיוון שהפער בינו ו"קיק אס" עומד כרגע על פחות מרבע מיליון דולר, הדירוג של השניים עוד עשוי להשתנות לאחר פרסום הנתונים הרשמיים, אך דבר לא ישנה את העובדה כי "הדרקון הראשון שלי" הוא הצלחה מתמשכת ו"קיק אס" הוא אכזבה.

לאחר היוודע התוצאות הפושרות של "קיק אס" התמלא האינטרנט בפרשנויות בנושא, והאצבע המאשימה מופנית קודם כל למסע השיווק הבעייתי, שלא ביטא כהלכה את האיכות ואת החדשנות שלו וגם הרחיק ממנו את בני ה-30 פלוס ואת הקהל הנשי.

"קיק אס" גם סבל מכך שלא מופיעים בו שמות גדולים חוץ מניקולס קייג', שנוכחותו לא הודגשה כהלכה בפרסומות, מכך שמעטים מכירים את הקומיקס שעליו הוא מבוסס וכן מכמה ביקורות שליליות מאת ותיקי העיתונאים – כך, למשל, רוג'ר אברט, המבקר החשוב באמריקה, העניק לו כוכב אחד בלבד. מעבר לכך, יכול להיות שהאומדן לגבי קהל היעד של הסרט פשוט היה מוגזם.

"מוות בהלוויה" בקושי נשאר בחיים

במקום השלישי אפשר לפגוש את "דייט לילי", הקומדיה הרומנטית של טינה פיי וסטיב קארל, שהמשיכה לסחוף את הקהל בדרך להכנסות של 17.3 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 49.2 מיליון דולר. מיד אחריה אנו נתקלים בקומדיה מצליחה הרבה פחות: "מוות בהלוויה" הטרי, שהוא פרויקט תמוה למדי – עיבוד מחודש, כמעט על טהרת השחקנים האפרו-אמריקאים, לקומדיה בריטית סתמית בשם זהה שהגיעה לאקרנים רק לפני שלוש שנים. המבקרים והקהל לא התלהבו מן הסרט, והוא הכניס 17 מיליון דולר בלבד.

גם "התנגשות הטיטאנים" מצליח לשמור על מומנטום טוב, ובסוף השבוע האחרון הכניס לקופתו 15.7 מיליון דולר, מה שחיזק את מעמדו כשובר קופות עם הכנסות כלליות של 132.9 מיליון דולר. "The Last Song" של מיילי סיירוס מחזיק גם הוא מעמד, ובסוף השבוע האחרון אגר 5.8 מיליון דולר, והכנסותיו הכלליות עומדות על 50 מיליון דולר.

בהמשך העשירייה אפשר למצוא שני סרטים שבקרוב ייפרדו מהטבלה: "Why Did I Get Married Too" של טיילר פרי, עם הכנסות של 4.1 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 54.8 מיליון דולר; ו"Hot Tub Time Machine" עם הכנסות של 3.5 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 42.5 מיליון דולר. "אליס בארץ הפלאות" שבמקום התשיעי הכניס בסוף השבוע האחרון 3.5 מיליון דולר ומגיע לשלהי המירוץ הקופתי שלו עם לא פחות מ-324 מיליון דולר.

את העשירייה סוגרת "אקסית במצור", הקומדיה הרומנטית של ג'ניפר אניסטון, שהמשיכה לדשדש בסוף השבוע האחרון עם הכנסות של 3.2 מיליון דולר, והכנסותיה הכלליות עומדות על 60.3 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully