וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרי סאות' פארק: לא אנחנו צנזרנו את הפרק על מוחמד

אייל דץ

24.4.2010 / 13:34

מאט סטון וטריי פארקר פרסמו הודעה לפיה צנזור הפרק שבו הופיע מוחמד לא היה בדיחה אלא החלטה של רשת קומדי סנטרל המשדרת את התוכנית."מעולם לא יצרנו פרק שאנחנו לא עומדים מאחוריו"

מאט סטון וטריי פארקר, יוצרי הסדרה המצוירת "סאות' פארק", פרסמו אמש (שישי) הודעה לפיה לא הם אחראים לצנזורה של הפרק שעורר סערה בעולם המוסלמי ואף הביא לאיומים על חייהם. לטענתם, האחריות על צנזור הפרק ה-201 של הסדרה מוטלת על על רשת קומדי סנטרל המשדרת את התוכנית.

"ב-14 השנים שאנחנו עושים את התוכנית מעולם לא יצרנו פרק שאנחנו לא עומדים מאחוריו", כתבו השניים. "העברנו את הפרק לקומדי סנטרל והם אלו שקיבלו החלטה נחושה לשנות את הפרק ולצנזר אותו. זו לא היתה בדיחה שלנו. למעשה, הנאום בסוף התוכנית של קייל דיבר על פחד ואיומים ולא עסק במוחמד ולמרות זאת גם הוא צונזר. נחזור בשבוע הבא עם תוכנית חדשה על משהו שונה לגמרי ונראה כבר מה יקרה".

ההודעה של השניים באה כנראה לסתום את הגולל על גל השמועות שהתפשט באינטרנט ולפיו הצנזורה שהוטלה על הפרק, שכללה ריבוע שחור סביב דמותו של מוחמד בכל פעם שזו הופיעה במהלך הפרק, היתה בעצם בדיחה שבאה לשים ללעג את האיומים של המוסלמים הקיצוניים על חייהם של יוצרי הסדרה. שמועות אלה הן שהובילו את סטון פארקר לפרסם את הודעתם לפיה אין מדובר במעין בדיחה "הפוך על הפוך" אלא בצנזור לשמו.

צנזור הפרק בא בעקבות הודעה שפורסמה באתר הבית של קבוצת מוסלמים קיצוניים אמריקאיים ובו נרשמה פנייה אל יוצרי הסדרה ובה איום על כך שבעקבות הפרק הם יסיימו את חייהם כמו תיאו ואן גוך, יוצר הסרטים ההולנדי שנורה ונדקר למוות ב- 2004 בעקבות סרט שיצר ושהכעיס קיצונים מוסלמים.

בפרק ה-200 של סאות'פארק, ששודר בארצות הברית בשבוע שעבר ופוצל לשני חלקים, הופיעה דמותו של הנביא מוחמד מספר פעמים כשהיא בתוך חליפת דוב. לצידו של מוחמד הופיעו גם דמותו של ישו כמכור לפורנו ובודהא תחת השפעת סמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully