וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בין להקות חתונות להרכב אצטדיונים"

עינב שיף

16.5.2010 / 10:00

כך מגדיר מאור כהן את להקתו, ישראלים/פעולה/סקס שמוציאה סינגל חדש. בהזדמנות זו, הוא מדבר על העונה הקשה של "ארץ נהדרת", על המגה-ערסיות במוזיקה וכן - על איחוד של זקני צפת

יח"צ - חד פעמי

חמש שנים אחרי "מלכי המין", מהאלבומים המפתיעים והמהנים של התקופה, ההרכב ישראלים/פעולה/סקס בראשות מאור כהן חוזר לעניינים עם "משהו רע", סינגל ראשון מתוך "פקס רומנה", אלבומם השני שייצא בחודשים הקרובים. "מה שמיוחד בהרכב הזה הוא שכולו מבוסס על ג'אמים", הסביר כהן בשיחה עם לוואלה! תרבות לרגל צאת הסינגל. "קח את 'משהו רע' למשל. אפילו אני לא ידעתי איך אני עומד לשיר אותו".

איך היית מגדיר את ישראלים/פעולה/סקס במשפט אחד?

"בין להקת חתונות להרכב אצטדיונים".

במשפט מאור כהני אחד אפשר להבין את כל סוד הקסם של הלהקה, שבפעם האחרונה שהופיעה חיממה את איאן בראון בהאנגר 11 והרימה את האווירה לקראת מלך הקופים. לצד כהן, נמצאים בהרכב גם יובל קיינר, תם מוכיח ותמיר שקולניק, חברים ותיקים של כהן, כשקיינר ומוכיח הם למעשה שותפיו לגלגול השני של זקני צפת ושקולניק מלווה אותו בהופעות הסולו שלו.

"אנחנו רצים עם הלהקה כבר משנת 1996, כשקיינר ואני היינו שותפים לדירה ורצינו לפתוח דף חדש", מסביר כהן. "התחלנו לג'מג'ם ודי נתקענו שם, עד שקיינר דחף את כולנו לאולפן מאולתר, שם עשינו את האלבום הראשון בתקציב עתק של 20 שקלים בערך ותוצאה מגניבה לאללה. את האלבום הזה כבר הקלטנו בסלון בעין הוד. התקדמנו".

להקת ישראלים פעולה סקס עם מאור כהן. לירון כהן,
רק 20 שקלים לאלבום הראשון. ישראלים/פעולה/סקס/לירון כהן

יש לכם מילים כמו "אני צריך מלוח/אני מרגיש מרוח/לא מוצא בי שום מטרה". איך בעצם כותבים שיר לישראלים/פעולה/סקס?

"תראה, אני לא מאלו שיושבים בבית וכותבים שירים על גיטרה אקוסטית, אז המילים זה הדבר האחרון שאנחנו מגיעים אליו בלהקה ובגלל אווירת הג'אם, זה יוצא ככה. אני גם לא לבד כאן, בגלל שהשיר נכתב למעשה באולפן, אז כולם מתערבים ואז יש עליי הרבה פחות אחריות, שזה פחות או יותר מה שכיף בלהקה".

אתה למעשה עובד עם חצי מזקני צפת בגלגול השני, וכבר רציתם להופיע לפני ההופעה של מאדהאני בישראל. יש סיכוי שזה עוד יקרה?

"אנחנו מחכים שיוני בן טובים, מהגלגול הראשון של הלהקה, יבוא לביקור ארוך מלונדון. הוא אמר שברגע שהוא יגיע, הוא יודיע לנו ונארגן איזו הופעה, כך שזה באמת תלוי בנוכחות של כולם, כי לפעמים גם רע מוכיח לא יכול ובסך הכל מדובר בעניינים טכניים. אנחנו מתים לנגן ביחד וגם כשניגנו לפני כמה שנים זה היה מאוד כיף. מה שיקרה הוא שאנחנו נפתיע ופתאום תקבל הודעה שזה קורה. אני מבטיח שזה יקרה עוד בימי חייך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד בחיינו. זקני צפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתוי בו יוצא הסינגל אינו מקרי: כהן חיכה שתסתיים העונה של "ארץ נהדרת" בה הוא מככב, כדי לפנות זמן לקריירה האמיתית שלו. אלא שהקיץ, שפעם היה הזמן של הרוקנרול בישראל ובוודאי עבור טיפוסים כמו כהן, הפך לפרפראזה על שיר של הרכב אחר שלו שהקדים את זמנו: "הכל יכול", שהוציא עם אורן לוטנברג במסגרת הבליינים, תיאר למעשה את חייו של כוכב הרוק בקצב ים תיכוני-לייט במה שהפך עם הזמן ללהיט קאלט.

"מה שהכי הקדים את זמנו בשיר הוא הלוק שלו", מסביר כהן. "תסתכל עליו, יש בו מגה-חייזרים כאלו, כמו שזמרים מזרחיים מתלבשים היום. זה לא ייאמן כמה הוא אקטואלי באווירת המגה-ערסיות שהולכת היום".

זה מוזיקה מזרחית לאשכנזים.

"כן, משהו כזה. האמת היא שכהשיר הזה יצא הוא לא זכה להצלחה. 'השוביניסט' ו'גולה גולה' היו דווקא בסדר וככל שהשנים עברו 'הכל יכול' הפך ללהיט מטורף בכל מיני מקומות. זה נורא משמח".

היתה עונה קשה ל"ארץ נהדרת". איך אתה מסכם אותה?

"תראה, היתה עונה לא קלה כי היה גם את הסרט של 'ארץ נהדרת' תוך כדי וכולם הגיעו מימי צילומים ישר לתוכניות הרגילות של העונה ועכשיו יש עוד כל מיני השלמות, סידורים ועריכות וזה פשוט מרתון שלא נגמר. אבל אני חושב שגם בעונה הזו יש כמה פנינות. אני נורא נהניתי מהמערכון של משינה".

לא האמנתי שעשית את זה. הפכת את יובל בנאי למ"פ.

"כן, אבל הכל באהבה. בסך הכל הלהקה הזו לימדה אותי כל כך הרבה וגם עזרה לי בתחילת הדרך כשזקני צפת חיממו אותה, כך שהכל מתוך אהבה. אריק איינשטיין, זוהר ארגוב ויובל בנאי - אני תמיד מחקה רק אנשים שאני אוהב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully