וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוהים מת

דפנה לוסטיג

25.5.2010 / 8:45

אף אחד לא היה עוקצני כמוהו, אבל איש גם לא ידע להעריך איכות יותר ממנו. בגלל זה, אחרי הפרידה של "אמריקן איידול" מסיימון קאוול כלום כבר לא יהיה אותו דבר

על פי עדותו שלו, את העלבון הראשון בחייו שיחרר סיימון קאוול כשהיה בן ארבע. "את נראית כמו פודל" היה המשפט שציין את תחילתו של מסע עקיצות שיבוא לסיומו, ככל הנראה, רק כשסיימון יחזיר את נשמתו לבורא. אגב, בת המזל שקיבלה ממנו את המחמאה הזו היתה אמא שלו.

יהיה מעניין הערב (רביעי) כש"אמריקן איידול" תסגור את עונתה התשיעית. אף שזו היתה העונה הדלוחה בתולדותיה של התוכנית, עדיין יהיה מסקרן לראות מי יזכה הערב בגמר שלה, אבל יהיה מרתק ומרגש הרבה יותר לצפות באנשי "איידול" נפרדים מסיימון - מי שהפך אותם למה שהם, ומי שספק אם הם ימשיכו להצליח בלעדיו.

בהנחה שהפרידה מסיימון תיעשה כהלכה – ולאור המקצועיות של אנשי "איידול" אין סיכוי שלא יהיה כך – זו עשויה להיות אחת מן הפרידות הטלוויזיוניות הזכורות בהיסטוריה של תעשיית הבידור. זה יהיה אחד מאותם רגעים שהופכים בהמשך לנקודות ציון, לדימוי שצץ שוב שוב ושוב בקליפים ובמחוות שונות. רגע שמסמל הוקרה אדירה וסוף של תקופה.

במקרה של הצופים באי הבריטי, ההערצה שלהם לקאוול ברורה. הם והוא דומים - הם מבינים את סוג ההומור ואת הלקוניות הארסית שלו, ובדיוק כמוהו, הם כולם צאצאים למורשת פופ מטורפת. לכן, כשסיימון אומר לפרחה מטומטמת באודישנים שהיא שרה כמו מלכת פרום שיכורה, כי מבחינתו מי שבא לשיר צריך באמת לדעת איך עושים את זה ולא רק לנפנף בזוג שדיים גדול ובתחת קטן, אף אחד לא מצטמרר. הם מרגישים בדיוק כמוהו.

סיימון קאוול בשבוע בריטניה. Frazer Harrison, GettyImages
לתפארת ההומור הבריטי. סיימון קאוול/GettyImages, Frazer Harrison

לעומת זאת, אצל האמריקאים – המלוקקים, האמוציונלים, החייכנים והאופטימיים לנצח - ההערצה לסיימון המרושע אינה ברורה מאליה. "סיימון גרר אותנו למציאות שבה לא אומרים לכל אדם שרוצה להיות זמר 'ללכת אחרי החלום שלו', וזאת נקודת מבט מרעננת שצריכה היתה לקבל ביטוי בטלויזיה האמריקאית", אמר לאחרונה מייקל סלזאק מ"אינטרטיינמט וויקלי". ואכן, כולם מסכימים שבזכות סיימון נחשפו האמריקאים לחדות לשון ולישירות מזן שעד "עידן סיימון" היה הרבה פחות מקובל על המסך שלהם. אחרי הכל, חוץ מביקורת קשה (אך בונה), סיימון תמיד דאג להוסיף לדבריו גם את המחשבה הכמוסה המרושעת שעוברת לכל אחד בראש אבל מתאווררת רק אם החושב אותה סובל מתסמונת טורט. דוגמה אקראית: "אתה זמר נוראי ולעולם לא תהיה לך קריירה בתעשיית המוזיקה, וחוץ מזה אתה נראה כמו קוף קטן מהג'ונגל".

סיימון יכול להגיד הכל. הכל. כל דבר שעולה בראשו. את המנדט לעשות כך הוא מקבל כי בדיוק כפי שהוא נעלב בעצמו כשמתמודד לא מוכשר מבזבז לו זמן באודישנים, הוא אסיר תודה ומלא הערכה למתמודדים מוכשרים שמגיעים להיבחן אצלו. כשסיימון נתקל בכישרון אמיתי הוא מתרגש, וכשסיימון נתקל בכישרון גדול שמגיע ארוז קומפלט עם סטאר קוואליטי, הוא גם מתרגש וגם נדלק. כי אם יש דבר שסיימון אוהב יותר מלגלות זמרים חדשים, זה גם להפיק אותם ולעשות עליהם מיליונים. צפו באודישנים של קרי אנדרווד ואלכסנדרה ברק כדי לראות איך תאוות הפופ שלו ותאוות הבצע שלו מתמזגות יחד לתגובה אחת מושלמת ופוטוגנית מאוד.

כדי לכסתח, סיימון אומר ש"איידול" תמשיך להצליח גם בלעדיו. אבל גם הוא יודע שלאחר תשע עונות, הלהיט נמצא במגמת ירידה. לתוכנית שלפני הגמר הגיעו השנה כ-47 מיליון סמסים, לעומת מעל 80 מיליון בתוכנית המקבילה בשנה שעברה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אלן דג'נרס עם סיימון קאוול. Fox, Michael Becker, AP
הכישלון שלה מוכיח כמה קשה יהיה למלא את נעליו. אלן דג'נרס עם קאוול/AP, Fox, Michael Becker

סלזאק אף אומר כי מציאת מחליף לסיימון היא משימת הליהוק המאתגרת מזה שנים בתעשיית הבידור האמריקאית, והוא צודק. על כן, לא מפתיע כי בין השמות שעלו כמחליפים בלטו אלטון ג'ון ואנדרו לויד וובר. אין אף אמריקאי בתעשיית הפופ שיכול לבוא במקום סיימון. אין אף אמריקאי שירשה לעצמו את הדברים שסיימון מרשה לעצמו, וספק אם הקהל יצליח לקבל מנה כה הגונה של רשעות ממישהו שאינו סיימון.

כישלונה של אלן דג'נרס כשופטת ב"איידול" מוכיח כי מדובר במשימה שמצריכה הרבה יותר מסלבריטאות וכמה בדיחות כתובות מהבית. היא דורשת מקצוענות שיא. ב-11 בספטמבר 2011, כשקאוול ישוב למסך עם הגירסה האמריקנית שלו ל"אקס פקטור", הוא יחזור כמו חדש: טעון באנרגיות ועלבונות שלא מהעולם הזה. זאת תהיה הצגה ששווה את ההמתנה הארוכה. עד אז, ככל הנראה נסתפק בפבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully