וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן דניס הופר הלך לעולמו

29.5.2010 / 20:10

איש הקולנוע הוותיק ("אפוקליפסה עכשיו", "ספיד") שהוביל את ההתעוררות לחיים של הוליווד בסוף שנות השישים, מת היום לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן והוא בן 74

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: לירז ליבנה)

השחקן והבמאי האמריקאי דניס הופר הלך היום (שבת) לעולמו בביתו שבקליפורניה, והוא בן 74. הופר מת כתוצאה מסרטן הערמונית שהתפשט בגופו בחודשים האחרונים, סרטן שגילה רק כאשר אושפז בחודש אוקטובר האחרון בבית חולים בניו יורק עם תסמיני שפעת. הופר הותיר אחריו את אשתו, ויקטוריה, ממנה רצה להתגרש בימיו האחרונים וכן ארבעה ילדים מארבע נשים שונות. בסך הכל היה נשוי הופר חמש פעמים.

הופר, יליד קנזס, החל את קריירת המשחק שלו בשנות ה-50. הוא שיחק בשני סרטים של ג'יימס דין, "מרד הנעורים" ו"ענק" ומותו של דין בשנת 1956 השפיע עליו עמוקות. לפריצה הגדולה שלו חיכה הופר עד שנת 1969, אז ביים וכתב (יחד עם פיטר פונדה ופיטר סאות'רן) את "אדם בעקבות גורלו", אחד הסרטים החשובים של דור הביטניקים. הופר כיכב לצד פיטר פונדה וג'ק ניקולסון בסרט שזכה בפרס לסרט הביכורים של פסטיבל קאן באותה שנה וכן במועמדות לאוסקר של הופר על התסריט. הסרט עצמו הפך לקאלט בקרב קהלים רבים ונותר קלאסיקה קולנועית עד היום. קריירת הבימוי של הופר לעומת זאת, שכללה את הסרט "צבעים", לא התרוממה מאז.

עשר שנים לאחר "אדם בעקבות גורלו" שיחק הופר ביצירת מופת נוספת, "אפוקליפסה עכשיו", שביים פרנסיס פורד קופולה. הופר גילם בסרט צלם עיתונות ביזארי, בדמות שביסס קופולה על עיתונאי בשם שון פלין, שנעלם ביערות קמבודיה והוכרז כמת בשנת 1984. התפקיד הבולט הבא של הופר היה בסרט "קטיפה כחולה" (1986) של דיוויד לינץ', שם שיחק לצד קייל מקלכלן ואיזבלה רוסליני. הסרט זיכה את לינץ' במועמדות לאוסקר בקטגוריית הבמאי הטוב ביותר. הופר עצמו היה מועמד לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר באוסקר על תפקידו בסרט "ימים של תהילה" שביים דיוויד אנספאו בכיכובם של הופר וג'ין הקמן.

בשנות ה-90 בלט הופר כנבל בסרט "ספיד" שהזניק את הקריירה של קיאנו ריבס וסנדרה בולוק. בשנים האחרונות הוא שיחק בטלוויזיה, בסדרה "התרסקות" ובלהיט "24", וכן בסרטו האחרון של וים ונדרס, "פאלרמו שוטינג".

בסך הכל היה הופר מועמד פעמיים לפרס האוסקר, פעמיים לפרס גלובוס הזהב ופעם אחת לפרס האמי (על הופעתו במיני סדרה "Paris Trout"). הופר זכה במספר פרסים נוספים על תפקידיו ב"קטיפה כחולה" וב"ימים של תהילה" ואפילו בפרס MTV על היותו הנבל הטוב ביותר בסרט "ספיד".

משורר, אלים, רפובליקאי

לצד הקריירה הקולנועית שלו נודע הופר גם כצלם מוכשר, אספן אמנות ואפילו משורר. הוא אף העניק הופעת אורח באלבום השני של להקת הגורילז של דיימון אלברן, "Demon Days", כמספר בשיר "Out of The Monkey's Head".

בחייו האישיים נודע הופר בתחילת הקריירה כאישיות שלא קל לעבוד איתה. בראיון לג'יי לנו בשנת 1999 סיפר כי הותקף בסכין על ידי השחקן פיטר תורן ("המופע של לארי סנדרס") בסט המוקדם של "אדם בעקבות גורלו". בראיון סיפר הופר כי בעקבות התקרית, הוחלף תורן בג'ק ניקולסון. תורן תבע את הופר וטען כי הופר הוא זה ששלף סכין מולו ובסופו של דבר זכה בתביעה ובית המשפט אישר את הפסיקה לאחר שהופר ערער. בדעותיו הפוליטיות נטה הופר לצד הרפובליקני, אולם בבחירות האחרונות הצביע לברק אובמה, לדבריו בשל מועמדותה של שרה פיילין לתפקיד סגנית הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully