וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרן 88FM ביקר פרסומת בשידור - והושעה

אייל דץ

3.6.2010 / 11:57

בן רד, מגיש ”נותן ברוק” בתחנה, ביקר בשידור פרסומת של בנק דיסקונט, הבנק התלונן ורד הושעה. דיסקונט: ”לא ביקשנו להשעות השדר”. ”זה מטורף”, אומר שדרן בכיר בתחנה. ”איך נדע מה להגיד מחר?”

שדרן 88FM בן רד, המגיש את התוכנית "נותן ברוק", הושעה אתמול (רביעי) מתפקידו עד להודעה חדשה בעקבות ביקורת שהשמיע במהלך תוכניתו על פרסומת לבנק דיסקונט שהושמעה בתוכנית.

הפרשה, שפורסמה לראשונה בבלוג "לחיות את חייה" של דבורית שרגל, החלה כאשר באחת מהפסקות הפרסומת במהלך תוכניתו של רד, ששודרה אתמול כבכל יום החל מהשעה 14:00, הושמעה הפרסומת של דיסקונט הבנויה כשיר ים תיכוני ואורכה הוא למעלה מדקה וחצי (זאת, לעומת פרסומות סטנדרטיות הנמשכות לא יותר משלושים שניות). עם סיום הפסקת הפרסומות, מתח רד ביקורת על העובדה שהפרסומת "מתחפשת" לשיר והצליח לעורר את זעמם של אנשי דיסקונט. אלה התלוננו למנהלי התחנה שהחליטו בתגובה להשעות את רד עד להודעה חדשה.

"הצורה שבה בן רד מתח ביקורת על הפרסומת היתה לא במקום", אמר יובל גנור, מנהל 88FM, לוואלה! תרבות. "אני מצפה מהשדרנים שיידעו להבחין בין התוכן לבין הפרסומות, כפי שקורה בכל כלי תקשורת אחר. בן רד הוא שדרן מצוין, אחד הטובים שלנו, אבל במקרה זה הוא עשה טעות".

מנגד, טוענים שדרנים בכירים בתחנה כי ההחלטה להשעות את רד היא לא פחות ממוקממת. "הייתי בהלם כששמעתי על זה", סיפר אחד מהם לוואלה! תרבות. "מעולם לא קיבלנו הוראה מפורשת או אזהרה לא להתבטא או לבקר גופים מסחריים. יש אמנם הוראה לא להתבטא פוליטית, אבל פה מדובר בתקדים מטורף מכיוון שמדובר בגורם מסחרי. מה יהיה מחר? איך אני אדע על מה מותר לי לדבר ועל מה לא?"

שדרן אחר אמר לוואלה! תרבות כי הטעות במקרה הנוכחי היא של מנהלי התחנה, שהסכימו לשדר פרסומת שמתחפשת לשיר ים תיכוני ועלולה לבלבל את המאזינים שחושבים שמדובר בשיר שהוא חלק מרצועת השידור של התוכנית. "אם אני הייתי מנהל התחנה לא הייתי מעלה בכלל קמפיין כזה", הוא אמר.

בבנק דיסקונט לא מכחישים כי הם העבירו תלונה חריפה למנהלי 88FM אולם טוענים שהם מעולם לא דרשו את השעייתו של רד. "הבענו מורת רוח קשה מהביקורת אבל לא ביקשנו שישעו את השדרן", נמסר בתגובה מבנק דיסקונט. "לכלי תקשורת יש בהחלט זכות לבקר את מי שהם רוצים אבל לשם כך יש מדורים קבועים של ביקורת פרסומת, יש טורים. יש דרך לבקר את הפרסומת ולא באופן שהשדרן ביקר".

תגובות

מרשות השידור נמסר בתגובה: "בקול ישראל מקפידים על הפרדה מוחלטת בין התוכן לבין הפרסום. בשל כך, מכירת הפרסומות מבוצעת באמצעות חברה פרטית. שדרי קול ישראל מודעים להפרדה זו ולהנחיות הברורות בדבר ההפרדה. בן רד הפר אתמול ברגל גסה את ההנחיות ולעג למפרסם. אנשי בנק דיסקונט לא שוחחו עם מישהו מאנשי קול ישראל אלא עם אנשי שפ"מ (חברת הזיכיון המנהלת את מכירת זמן אוויר הפרסומות בקול ישראל - א.ד), כמתחייב מההפרדה המובנית בין התוכן לפרסומות. מנהל הרדיו של קול ישראל, אריה שקד , החליט להשעות את רד עד לבירור הנושא".

בן רד סירב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully