וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסה עם כיסוי: יואב צפיר בוחר את הביצועים הגדולים של "כוכב נולד"

יואב צפיר

9.6.2010 / 8:30

לרגל כניסתה של "כוכב נולד" לאולפן החי עם נבחרת העונה, במאי התוכנית יואב צפיר בוחר את הקאברים גדולים בתולדותיה, בלי נינט ובלי סקעת

אז מה זה "קאבר" טוב? קצת מצחיק, אבל אחרי שבע שנים וקצת במפעלי "כוכב נולד" אפשר להגיד שהפכתי להיות, יחד עם עמוס בן דויד וכל הצוות המקצועי שלנו, ד"ר לענייני קאברים.

כשוואלה! תרבות פנו אליי לבחור עשרה ביצועים שאהבתי במיוחד ב"כוכב נולד", החלטתי שלא אבחר בביצועים הזכורים מכל דווקא – "מקיץ אל חלום" של נינט האחת והיחידה", "נבראתי לך" של לירון לב המוכשר או "הנני כאן" של סקעת. במקום זאת, ודווקא בגלל הכניסה שלנו לאולפן היום (רביעי), הלכתי על עשרה ביצועים שאולי כבר נשכחו אבל נותנים נקודות למחשבה למתמודדי העונה הנוכחית כשהם שואלים את עצמם את השאלה החשובה מכל - על איזה שיר כדאי ללכת?

שירי מימון –"כשאת עצובה"

נציגת העונה הראשונה ברשימה. שירי לקחה שיר של זמר ענק, הכי רחוק ממנה בסקאלה המוזיקלית, והצליחה לצמרר את כולם בקול המרשים והירטואוזי שלה. בכלל, תמיד טוב לזמרת לקחת שיר של זמר והפוך. אני חייב להתוודות שביום הצילום, אמרתי לשירי שנראה לי שהיא טעתה בבחירה. כמובן שמי שטעה ובגדול זה אני. יצאתי דביל.

ביצוע מקורי: עמיר בניון

ליבי רן וכרמל אקמן - "נולדתי לשלום"

ביצוע שלא הרבה זוכרים, אך בעיניי - קאבר מושלם. מפשיט את השיר המקורי ונותן לו משמעות חדשה בלי "לרצוח" את המקור. ליבי וכרמל פתאום נתנו לשיר הנאיבי הזה של סקסטה משמעות של שיר מחאה של הדור שלהם. הרעיון היה של ליבי הכה מוכשר. אני מאד אוהב את הדיסק שלו, חושב שיש לו עתיד גדול (גם כשחקן... יפה לך "חצויה").

ביצוע מקורי: סקסטה

יהודה סעדו – "מקום לדאגה"

סעדו המוכשר ברגע השיא שלו בכוכב נולד לדעתי. דואט בארבע ידיים עם הגאון המיטלמני.

ביצוע מקורי: מתי כספי

מיי פינגולד – "עלה ברוח"

למיי היו הרבה ביצועים מעולים בעונה השביעית, אבל אני בחרתי בשיר פתיחת העונה שלה כי לדעתי הוא היה המשמעותי מכל. לפעמים הביצוע הראשון חשוב כמעט יותר מהגמר. הוא יכול להגדיר עבור מתמודד איך יתפסו אותו בבית, ולא זכור לי מתמודד שפתח מאד חלש והגיע עד הגמר או אפילו חצי הגמר. איזור הסיקסטיז יושב על מיי בצורה מושלמת, ואיזו זמרת היא! כפרה עלייך, מיי.

ביצוע מקורי: גבי שושן

ג'קו אייזנברג – "הייתי בגן עדן"

ג'קו, איש כל כך מוכשר. אני יודע שהוא עובד על הדיסק השני שלו, מחזיק לך אצבעות חבר. כאן הטקסט חיבר את ג'קו לשיר, ששר אותו לאביו שנפטר כשהיה ילד. ביצוע מצוין.

ביצוע מקורי: שרית חדד

בועז מעודה – "נשל הנחש"

למרות הטעות ביחס לטקסט של מאיר אריאל הגאון ("הנמלה הנמלית". חחח, בועז אתה מלך), אני אוהב את הביצוע כי הוא מדויק מאד לדמות של בועז כפי שעלתה בתוכנית – הקאובוי התימני הראשון בעיבוד קאנטרי שובה לב.

ביצוע מקורי: מאיר אריאל

מארינה מקסימיליאן בלומין – "וידוי"

לפעמים לא צריך הרבה מילים. מארינה. אלכסנדר פן. סשה ארגוב. זהו.

ביצוע מקורי: מתי כספי

ליבי רן – "טוליק"

שוב ליבי בגירסה ש – יסלח לי אושיק – עולה על המקור. שימוש חכם בליין המוזיקלי העליז במקור. פשוט מרגש.

ביצוע מקורי: אושיק לוי

גיא שרפי - "זודיאק"

אי אפשר "כוכב נולד" בלי קצת טראש טהור. וזה הזמן להצהיר - אני חולה על אירוויזיון ונגזרותיו ואני אוהב רק בנות. זה אפשרי.

מבצע מקורי: ירון חדד

ישראל בר-און – "הלאה"

למרות שזכה עם שיר מקורי, ישראל היה אולי "הקאבריסט" המצטיין בכל הזמנים כי תמיד בחר את השירים דרך הטקסט. הוא לא היה בוחר שיר אם לא הרגיש כאילו הוא כתב אותו והטקסט היפה הזה של קובי לוריא נשמע כאילו נכתב על סיפור חייו של ישראל.

שיר אופטימי שכדאי לכל אחד לזמזם ברגעי לחץ, כמו רגע לפני כניסה לעונה חדשה ומרגשת, נגיד. שיהיה לכולנו "כוכב נולד" חדש ומרגש.

ביצוע מקורי: רבקה זוהר

בונוס: רוני דלומי - "מתחילה מהתחלה"

אני יודע שזה אישי לגמרי, אבל רוני מבצעת את השיר של מנגו בתקופה בה היכרתי את מיכל אשתי היקרה והמנגואית לשעבר. אותי זה הרס. זה גם היה הביצוע שסימן לרוני את נקודת המפנה בתוכנית, מה שאומר ששום עונה לא סגורה עד לזיקוקים בגמר.

ביצוע מקורי: מנגו

"כוכב נולד" תשודר הערב (רביעי) בשידור חי בשעה 21:00 בערוץ 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully