וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשט: "חמש שעות מפריז" יוקרן בצרפת

עינב שיף

9.6.2010 / 14:37

הסרט שהקרנתו בוטלה בסוף השבוע על ידי רשת אוטופיה יוקרן בה בסופו של דבר, לאחר שהבמאי לודי בוקן איים להוריד את סרטו מהרשת אם החרם לא יוסר. "נתתי להם שיעור", אמר הבמאי

רשת בתי הקולנוע אוטופיה תקרין את הסרט "חמש שעות מפריז" בצרפת, פחות משבוע לאחר שהודיעה כי לא תקרינו לאחר אירועי המשט לעזה. השינוי בדעתה של רשת בתי הקולנוע הגיע תודות לבמאי היהודי-הולנדי לודי בוקן, שאיים כי סרטו החדש, "מארגה" לא יוקרן ברשת אם זו לא תשיב את "חמש שעות מפריז" לתוכנית ההקרנות שלה.

"הרשת חשובה עבורי יותר מאשר ל"חמש שעות מפריז' ולא הייתי בטוח שזה יצליח", אמר בוקן לוואלה! תרבות". אבל המסר של הסרט שלי הוא שכשיש בעיה מוסרית צריך לטפל בה ואני לא יכול לעשות סרט עם מסר אחד ולהתנהג בעולם האמיתי אחרת".

איך היתה השיחה עם מנהל הרשת, בעקבותיה הוחזר הסרט?

"זו היתה שיחה די סוערת. הם פשוט לא מבינים ולא הבינו שמה שהם עשו הוא משהו מאד שלילי וגם ביצעו אותו באופן מוטעה. אתה לא יכול להגיד שיוצרים ישראלים מייצגים את המדיניות של הממשלה, כי הם אנשים חופשיים ובישראל יוצרים יכולים לעשות כרצונם. אז הייתי צריך לחנך אותם על הדמוקרטיה הישראלית.

"אני חושב שהם ראו שיש אנשים שמוכנים לא רק לדבר, אלא גם לעשות דברים בנושא והעניין הוא רציני", הוסיף בוקן. "אלו לא סתם מילים. מצד שני – אולי הם לא הבינו מה משמעות החרם שלהם ומהו המצב הפוליטי בישראל. אני חושב שהם פשוט נבהלו מהמחאות ומהתגובות אחרי המשט".

איך למעשה נראית היצירה הישראלית בצרפת כרגע?

"רע מאד. זה נראה כאילו המדינה הזו יכולה להגיב רק בכוח ושהיא לא מכבדת את זכויותיהם של האחרים – זכויות הפגנה וחופש ביטוי. אין גם הקשבה לטיעונים של ישראל וזה נראה רע מכל הצדדים. אבל מה, לפעמים אפשר לעשות משהו ואני חושב שמה שקרה פה, הוא הפעם הראשונה שהדברים זזו והם בכל זאת אמרו 'כן' ל'חמש שעות מפריז, כן נקרין את הסרט ונכבד את היצירה הישראלית ולא רק את הקולות של צד אחד. אז אולי יש איזושהי סיבה לאופטימיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully