וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעור "שתיקת הארכיון" על הגדרתו כסרט למבוגרים בלבד

עינב שיף

6.8.2010 / 8:41

הוועדה לסיווג סרטים הותירה את החלטתה מתחילת השבוע על כנה, מה שימנע מהסרט זוכה הפרסים להיות מוקרן בפני תלמידים בארה"ב ולמעשה יפגע בו כלכלית במדינה

מכה לסרט הישראלי "שתיקת הארכיון" שביימה יעל חרסונסקי: ארגון ה-MPAA, המסווג את הסרטים בארה"ב לפי קבוצות הגיל לפניהן מומלץ להקרין את הסרט, החליטה לדחות את ערעור חברת ההפצה האמריקאית של הסרט, ולהשאיר את סיווגו כמיועד לצפייה מגיל 17 ומעלה.

הלילה (חמישי) דנה הוועדה בערעור שהגישה חברת ההפצה, בבעלותו של אדם יאוץ' מהביסטי בויז, שתקף את ההחלטה לדחות את בקשת החברה: "זה עצוב שבעידן בו אנשים צעירים מופצצים בבידור חסר משמעות, סרט תעודה היסטורי וחשוב נמנע מאותם אנשים על ידי ארגון שכביכול אמור לסייע להם", אמר יאוץ'. "אני מקווה שבעתיד ה-MPAA ישקול מחדש כמה מהדברים, כדי שאנשים צעירים יוכלו ללמוד מהסרט". "אני מבינה שזה סרט קשה לצפייה", אמרה חרסונסקי למגזין The Wrap. "אבל צריך לתת לבתי הספר להחליט האם להקרין את הסרט או לא במקום למנוע מהם להחליט".

משמעות החלטת ה-MPAA היא פגיעה כלכלית בסרט, שלא יוכל להיות מוקרן בבתי ספר אמריקאיים. עם זאת, הסרט המתעד את יחס הנאצים ליהודים בגטו ורשה על פי חומרים נדירים שנמצאו לאחרונה, יעלה לאקרנים בארה"ב ב-18 באוגוסט כמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully