וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני חושב שהסרט הזה יכול להביא אוסקר"

עינב שיף

9.8.2010 / 13:07

ערב המראתו עם צוות הסרט "שליחותו של הממונה על משאבי האנוש" לפסטיבל לוקרנו, מספר גורי אלפי על התרגשותו מהתפקיד הגדול ועל תחושותיו לגבי סיכויי הסרט בארה"ב

יח"צ - חד פעמי

(צפו בטריילר ל"שליחותו של הממונה על משאבי האנוש")

נראה שגורי אלפי כבר היה אמור להתרגל גם לתואר "שחקן דרמטי" ולא רק הקומיקאי עם הפאנצ'ים: אחרי ששיחק ב"הסודות" של אבי נשר, ב"בסימן ונוס" ו"לא הבטחתי לך" בטלוויזיה ועוד, נראה שהכניסה שלו לתפקיד "הנחש" בסרט "שליחותו של הממונה על משאבי האנוש" של ערן ריקליס, לא היתה אמורה לרגש באותו במיוחד. אלא שעם נסיעתו עם צוות הסרט לפסטיבל לוקרנו בשוויץ, שם יוקרן הסרט בבכורה הבינלאומית שלו, הוא מודה שמדובר בעולם חדש עבורו.

"בעיני זה התפקיד הגדול הראשון שלי בסרט דרמטי וזהו גם הפסטיבל הבינלאומי הראשון שלי, כך שאני מאד מתרגש", אמר אלפי לוואלה! תרבות. "זה סרט שהעביר אותי הרבה עליות וירידות שלא היו לי בעולם הקומדיה".

באיזה מובן?

"כל העניין הזה של לצלם חודש שלם בחו"ל ועוד סרט מסע שכזה, שהוא מעט מקאברי, בתנאים של מינוס מעלות, אבל במקומות מדהימים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אז היה שווה את זה.

"אני לא סופר את זה ברמת התוצאה או ברמת הפרס שמקבלים על זה בסוף. הדרך במקרה הזה היתה כבר חוויה וכבר מעניינת ומעשירה ולמדתי מזה המון על עצמי. כמו שהסרט רוצה לחפור בנפש ולקחת את הצופה ואת הגיבור דרך, אז גם אנחנו כשותפים לעשייה עברנו איזושהי דרך. מבחינתי זה עולם חדש, עולם של ניואנסים ועולם של מושגים כמו 'להיכנס לדמות', דבר שבתחום הקומדיה קצת מזלזלים בו. היינו מסתכלים על משפטים כאלו ואומרים 'מה זה החרטא הזה'. פה, התפקיד היה מאד מחייב".

אתם נוסעים לחו"ל בתקופה מאד מורכבת להיות ישראלי בחו"ל.

"אני קראתי את המכתב ששלח מנהל הפסטיבל לערן ריקליס הבמאי ואני אותו קרוב לדרכון שלי, במקרה שמישהו יתחיל משהו. המכתב הזה אומר בצורה הכי יפה ומרגשת כמה הסרט הזה מזיז אנשים וגורם לאנשים להרגיש. בכלל, החוויה הזו של פסטיבל לוקרנו, שם הסרט יוקרן בהקרנת חוצות ל-8,000 אנשים על המסך הגדול בעולם, מרגשת אותי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוקח את המכתב בכיס, למקרה שמישהו יתחיל משהו. גורי אלפי עם מרק איווניר ב"שליחותו של הממונה על משאבי האנוש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"שליחותו של הממונה" מגלם אלפי עיתונאי, המתלווה למארק איווניר, המגלם את הממונה על של משאבי האנוש, במסע לקבורת גופתה של עובדת מפעל הלחם האלמונית שנהרגה בפיגוע. "אני חושב שתמיד הבנתי עיתונאים", אומר אלפי, "אבל התפקיד שלי בסרט הוא לא רק המקצוע, אלא אלא המקום של הצדקן והצדקנות וגם כשהוא מהווה איזשהו מצפון מייסר של הגיבור, הוא בעצמו עובר שיעור בצדקנות. א"ב יהושע יצר בדמות הזו ובכל הסיפור בסיס כל כך טוב, שאפשר היה רק להרוס, אבל גם ערן וגם כל הקאסט הצליחו לשמור על משהו מאד נקי ויצרו סרט שלא הרבה סרטים ישראלים וגם לא אירופאיים נראים כמוהו".

אמירה מעניינת, בהתחשב בכך שאתם מועמדים ל-8 פרסי אופיר, ביניהם לפרס שיכול להביא אתכם לאוסקר.

"אני מאד מאד אשמח לראות את הסרט הזה הולך לאוסקר. עוד לא ראיתי את כל הסרטים האחרים, אבל מי ייתן והטוב ביותר ינצח. תחרות השנה מאד טובה לישראל, עם הרבה מועמדים טובים לאוסקר. אבל צריך בסופו של דבר לחשוב על כך שאנחנו מדינה קטנה ומוקפת אויבים ולכן צריך לחשוב מהו הסרט שיביא לנו את הפרס, זו הנקודה בעיני. אני מאמין שהסרט הזה יכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully