וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: הנשמה של Men of North Country

11.8.2010 / 7:06

הדי ג'יי ישיב כהן עובר לפרונט בסופרגרופ שכולל אותו, חברי אלקטרה וכלי נשיפה. עם סינגל בלייבל Acid-Jazz והרבה גרוב, הוא יודע שהקהל שלו לא ממש נמצא בישראל. האזנה וראיון

יח"צ - חד פעמי

(כתב: עינב שיף)

כבר כמה שנים שישיב כהן מוכר לחובבי האינדי בישראל כאיש שמאחורי ה"Tel Aviv Soul Club" (להלן TASC), במסגרתה מתקיימים תקלוטים קבועים בתל אביב והוא גם האיש מאחורי ההרצאות מוזיקליות מרתקות בחוג לתולדות המוזיקה. עיסוקו המרכזי של כהן הוא יועץ מוזיקלי לטלוויזיה ובין לבין, כהן גם חוטא בכתיבה מדי פעם (לאחרונה נצפה ב"ישראל היום") וכעת, מסתבר, האיש גם יודע לשיר: כהן אסף מאחוריו את Men of North Country, שהם למעשה כהן בפרונט, להקת אלקטרה (ניצן חורש, דורון פרחי ובועז וולף) בגיטרה-בס-תופים וכן הנשפנים המוכרים עדו קרצ'מר וכן ספי ועונגי ציזלינג. שם הלהקה קרוי על אהבתו לז'אנר הנורת'רן סול באנגליה.

"לפני שנתיים או שלוש הוחלט שאולי אני צריך לנסות לשיר", מספר כהן לוואלה! תרבות לכבוד צאת הסינגל הכפול של הלהקה למכירה בשבוע הבא, על גבי 7 אינץ' שיכלול שני שירים, "Man of North Country" ו-"Debut" . "כתבתי טקסט, חילקתי לחברים ודורון פרחי פשוט הלחין את השיר וקרא לי. לא היה לי מוזר לשיר, די נכנסתי לזה. יותר מוזר לי להיות זה שמתראיין".

נעשה לך את זה קל עם שאלות קלות: מאיפה הגיע השם של ההרכב?

"אה, זה באמת קל: זו פרפראזה על השיר של דילן, Girl From The North Country'' וגם איזושהי אמירה עליי ועל תחושותיי בין הפער של העיר לכפר. אני במקור מקיבוץ בצפון ואני חושב שהשיר הזה מתאר בדיוק את התחושות שלי בנושא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
Men of North Country.
עכברי העיר ועכבר הקיבוץ. Men of North Country

התחושות של כהן, לצד העיבוד המצוין שמשלב רוקנרול עם הרבה נשמה מוזיקלית ורוחנית, דיברו גם אל מנהלי הלייבל האנגלי היוקרתי Acid-Jazz, שהוציא את הסינגל הבכורה של ההרכב. "חברה טובה שלי מיודדת עם אנדי לואיס, הבסיסט של פול וולר ומוזיקאי בפני עצמו שמוציא דיסקים בלייבל. הוא מאד אהב את השיר והביא להם אותו. יום אחד אני חוזר הביתה ומחכה לי מייל שבו נכתב שהם רוצים להוציא את השיר. חתמנו איתם על על הוצאת סינגל עם אופציה להוצאת אלבום ועכשיו אנחנו מקליטים. הרעיון הוא להוציא אותו בשנה הבאה".

מוזיקלית, נראה שלשיר כמו זה יש סיכוי בעיקר בחו"ל.

"אני חושב שזה משהו שכן רציתי לכוון למשהו בחו"ל, אבל עד עכשיו לא מצאתי את הדרך. קשה לי להאמין שזה משהו שמותאם לאוזן המיינסטרים הישראלית, אבל אני כן עכשיו אשמח שאנשים ישמעו ואולי אפילו יאהבו את השיר, בגלל זה אני מוציא את הסינגל למכירה בארץ" .

אבל אין לך אשליות.

"הסינגל אכן יותר מופנה לסצנה האירופאית והבעיקר אנגלית של סול ואוהבי סיקסטיז. הייתי באנגליה לא מזמן לקידום הסינגל והיה מאד נחמד לתקלט את החומרים שאני מתקלט פה לאנשים שזה לא עושה עליהם רושם".

כעת, מתכנן ההרכב לערוך הופעת בכורה בימתית במסגרת הופעה של אלקטרה ב-23 בספטמבר במועדון האוזןבר בתל אביב. בשבוע הבא ייצא הסינגל למכירה בחנויות בישראל ולמי שלא יכול להתאפק - שייכנס ללינק המצורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully