וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הסרטים הזוכים בפסטיבל אייקון TLV

אייל דץ

1.10.2010 / 13:20

פרס הסרט הבינלאומי לסרט באורך מלא הוענק ל"הציד". בתחרות היוצרים "אקשן בשלושה ימים" זכה הסרט "Next". בפרס הסרט הישראלי הקצר הטוב ביותר זכה הסרט "רוצים רוצים" של בועז אפרתי

הסרטים הזוכים ב"אייקון TLV", פסטיבל המדע הבדיוני והפנטזיה, הוכרזו אמש (חמישי) בטקס הנעילה של הפסטיבל שנערך בסינמטק תל-אביב. בפרס הסרט הבינלאומי באורך מלא זכה הסרט "הציד". "בעת שהשחקנים במשחק נכנעים להשפעה של סיפורים עתיקים על רומנטיקה נידונה לכישלון ותאוות דם, אנחנו נלקחים למסע פוקח עיניים משלנו; בעוד המציאות מטשטשת, הסרט מותח את הצופה עד שיא אלים ודרמטי, אך שללא ספק עולה בקנה אחד עם המיתולוגיה". כתבו בין היתר חבר השופטים בנימוק לפרס.

בקטגוריית הסרט הקצר הבינלאומי זכה "אסטרונאוט" של יונו שבאפרקוטר. בנימוקיהם למתן הפרס בסך 500 דולר, כתבו השופטים: " סרט פואטי זה מצליח לגשת לתוכן באופן שונה ורענן, ומדגיש את הפן האנושי על פני המכאני. אנו מצפים בכליון עיניים לסרט הבא של הבמאי".

בפרס הסרט הישראלי הקצר הטוב ביותר זכה הסרט "רוצים רוצים" של בועז אפרתי, בפרס בסך 2,500 שקלים. "אפרתי מצליח בכלים טכנולוגיים קרים ליצור תחושה חמה, גם אם מרוחקת, עם צופיו, ובראיה קולנועית מודרנית, המשתמשת בכלים תרבותיים מקומיים - כמו אזכורים של הליריקה והפזמונים הישראלים מצליח להגיע לכדי יצירה שלמה", כתבו השופטים בנימוקיהם. ציון לשבח ניתן לסרט "שמור עלי" של מיש רוזנוב עליו כתבו השופטים כי "המאצ'ואיזם הישראלי, הנובע מהחברה המיליטריסטית המקומית, לא נעלם מעיני הבמאי, שמצליח לפרוט עליו ולעורר בעקבות זאת שאלות רבות אצל הצופים".

בתחרות "אקשן בשלושה ימים" ע"ש ליאור ירדני, זכה הסרט "Next". חבר השופטים שהעניק ליוצרי הסרט פרס בסך 7,500 שקלים נימק את בחירתו ב"הבנה נפלאה של רוח המשימה, הצוות לא התפשר בתחום הטכני על אף אלוצי הזמן ופיצח באופן נבון את לוח הזמנים ההפקתי. הסרט הצליח לייצר אימה ומתח בצורה אפקטיבית והוא עדכני ומתוחכם בניצול החיבור בין עולם הרשת והמציאות". למקום השני הגיע הסרט "מלחמת מים" שזיכה את יוצריו בפרס בסך 5,000 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • אייקון TLV

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully