וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכה פרס בוקר: האנטי-ציונות מובילה לאנטישמיות

אייל דץ

14.10.2010 / 13:41

בספרו של הזוכה הווארד ג'ייקובסון, "The Finkler Question" מכבב סם פינקלר, יהודי אנטי-ציוני המתעב את ישראל. בראיון, הסביר הסופר כי יהודים מסוגו של פינקלר מובילים לאנטישמיות

בספרו זוכה פרס בוקר לשנת 2010, עוסק הסופר הווארד ג'ייקובסון ביחסים המורכבים בין יהודי בריטניה לישראל. אחד מגיבורי ספרו של ג'ייקובסון הוא סם פינקלר, יהודי שמגיש תוכנית פילוסופיה בערוץ 4 הבריטי המגדיר עצמו כאנטי-ציוני מובהק שמתבייש ביהדותו בשל יחסה של ישראל לפלסטינים.

בראיון שפורסם היום (חמישי) בגרדיאן , מספר ג'ייקובסון כי דמותו של פינקלר, יהודי הסובל משנאה עצמית, באה להראות באיזו קלות הופכת האנטי ציונות לאנטישמיות. "זה נובע מכך שהבנתי שאימרות כמו של הבמאי קן לואץ', שאמר שהוא יכול להבין אנטישמיות בגלל המעשים של היהודים בארץ ישראל, יכולות להוביל לאנטישמיות. אפילו שהן מגיעות מאנשים שהם לא בהכרח אנטישמיים, חלקם אפילו יהודים", אמר ג'ייקובסון בראיון.

ג'ייקובסון הוא עיתונאי שכותב טורים עבור האינדיפנדנט ונחשב לאחד ממגיניה הגדולים של ישראל בתקשורת הבריטית. עמדותיו נגד האנטי-ציונות ונגד חרם על ישראל הפכו אותו לפובליציסט חריג בנוף המקומי. "אין כמעט קולות בעיתונות הבריטית שמדברים על הדברים האלו", הוא אומר. "יש את ג'ונתן פרידלנד (עיתונאי בריטי - א.ד) ואותי. אני לא אומר שהאנטישמיות נמצאת בעלייה אבל אני כן בודק את הדברים. אני חושב שזה חוסר אחריות מצד יהודי לא לנקוט באותה עמדה, במיוחד עבור מי שזכה בפרס בוקר".

דמות אחרת בספרו של ג'ייקובסון היא חברו של פינקלר, ג'וליאן "הגוי בחבורה", ששואף בכל מאודו להיות יהודי ומגן על ישראל בחירוף נפש. "תמיד ראיתי את עצמי כלא יהודי שרוצה להיות יהודי", התבדח ג'ייקובסון בראיון. "אצלנו בבית לא הלכו לבית הכנסת ולמרות שלא הכניסו בייקון הביתה לאכול לא כשר מחוץ לבית היה בסדר. היינו גם מנסים ללא הצלחה לצום ביום כיפור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully