וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי האוצר והתרבות נחלצו לעזרת הבימה

אייל דץ

3.11.2010 / 17:55

שני המשרדים יעמידו חבילת סיוע מיוחדת שתאפשר לתיאטרון הלאומי לשלם את חובותיו לעובדים, לשחקנים ולספקים. "זו הזדמנות לעלות את הבימה על דרך המלך", אומרים שם

נחלצים לעזרת התיאטרון הלאומי: משרדי התרבות והאוצר יעמידו חבילת סיוע מיוחדת שתאפשר לתיאטרון הבימה לשלם את חובותיו לעובדים, לשחקנים ולספקים. חבילת הסיוע כוללת תוספת תקציבית מיוחדת לתיאטרון בסך 3 מליון שקלים, מתן היתר להגדלת מסגרת האשראי של התיאטרון בבנק ב-2 מליון שקלים, וכן דחייה נוספת בתשלומי החזר ההלוואה למדינה.

בעקבות קשיים כלכלים חמורים, פועל התיאטרון הלאומי במסגרת של תכנית הבראה מזה 15 שנה, וזאת לאחר שהמדינה נתנה לתיאטרון הלוואה בסך 28 מיליון שקלים באמצע שנות ה-90. על פי תכנית ההבראה, נדרש התיאטרון להחזיר מדי שנה חלק מסכום ההלוואה שניתנה לו על ידי המדינה. לאורך השנים, כדי לסייע לתיאטרון, נמחק חלק מסכום ההלוואה והוסכם על דחייה משמעותית בתשלומי ההחזר.

במהלך השבועות האחרונים חלה החמרה במצבו הכלכלי של התיאטרון. כתוצאה מכך לא שולם שכר לעובדים, שחקנים וספקים. שיאו של המשבר בא לידי ביטוי בסכסוך המתוקשר בין יוצרי ההצגה "נפגעי חרדה" לבין התיאטרון שבמהלכו אף הגישו היוצרים צו לבית משפט בבקשה למנוע את קיומה של ההצגה בתיאטרון בשל אי תשלום תמלוגים.

בעקבות ההידרדרות במצבו הכלכלי של התיאטרון העמידו כאמור משרדי הממשלה סיוע דחוף. במקביל לחבילת הסיוע המיוחדת, דורשים במשרדי הממשלה מהנהלת התיאטרון להציג תכנית להפחתת הוצאות התפעול של התיאטרון באופן שימנע את היווצרותו של משבר נוסף בחודשים הקרובים. הנהלת הבימה מתבקשת להגיש תכנית זו בימים הקרובים.

בהודעה משותפת של שני המשרדים נאמר כי: "משרדי התרבות והאוצר רואים בחבילת הסיוע המיוחדת לצד תכנית ההתייעלות של התיאטרון, הזדמנות להעלות את הבימה על דרך המלך, שתאפשר לתיאטרון הלאומי לעבור בחודשים הקרובים לבניין החדש בכוחות מחודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully