וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן עמוס לביא הלך לעולמו

עינב שיף

9.11.2010 / 22:27

שחקן התיאטרון, הטלוויזיה והקולנוע שזכה בשלושה פרסי אופיר, מת כתוצאה ממחלת הסרטן בה לקה והוא בן 57. "הוא שמר בסוד על המחלה", אמר הבמאי חיים בוזגלו. "איבדנו אדם ענק"

השחקן עמוס לביא הלך היום (שלישי) לעולמו בבית החולים איכילוב בתל אביב, כתוצאה ממחלת סרטן הריאות בה לקה. לביא היה בן 57 במותו והוא הותיר אחריו ארבעה ילדים מארבע נשים שונות. "הוא הרגיש מאד לא טוב בימים האחרונים", סיפרה אודליה פרידמן, מנכ"לית תיאטרון הבימה, שם ערך לביא חזרות למחזה "כי בנו בחרת" של יוכי ברנדס. "חלה הידרדרות ועתה אנו מבכים את אובדנו של אחד השחקנים הטובים בתיאטרון ובקולנוע הישראלי".

לביא נחשב לאחד השחקנים המוכרים בישראל, לאחר עשרות תפקידים בקולנוע, בטלוויזיה ובתיאטרון. בשיא הקריירה זכה לביא בשלושה פרסי אופיר למשחק, האחד על תפקידו ב"שחור", השני על תפקידו בסרט "נשים" והשלישי בקטגוריית שחקן המשנה בסרט "קרקס פלסטינה". בנוסף, לביא בלט בקולנוע בזכות תפקידיו ב"מינכן" של סטיבן שפילברג, "האח של דריקס" של דורון צברי, "בנות", "חימו, מלך ירושלים" ,"קשר דם", "מסוכנת" ו"הארץ המובטחת". הסרט האחרון בו שיחק היה "כבוד" של חיים בוזגלו, שם דמותו היתה נשואה לדמותה של אוולין הגואל, שהיתה אשתו של לביא במציאות ולשניים בת משותפת, אלה.

"אני ידעתי שהוא היה חולה, זה היה סוד כמוס וכשדיברתי איתו, הוא לא אמר לי כלום ולא היה לי נעים לדבר איתו על זה", אמר הבמאי חיים בוזגלו לוואלה! תרבות. "אני עדיין בהלם. הוא התנהג כאילו הכל אותו דבר. הוא היה איש ענק, שחקן גדול ונשמה ענקית. איבדנו איש ענק". "עמוס לביא היה אדם מלא שמחת חיים ואופטימיות", אמרה ציפי פינס, מנכ"לית תיאטרון בית לסין. "בשלוש השנים האחרונות הוא שיחק בהצגה 'תפוחים מן המדבר' בתפקיד מרגש ונוגע ללב. הוא היה שחקן נפלא וזו אבידה לעולם התיאטרון".

"זה הדהים אותי כי הוא נראה לי כזה גברי ובריא", סיפרה מרגלית צנעני, עמה צילם לביא את הקליפ ל"עץ ירוק מפלסטיק. "זה ממש לא פייר הוא היה צעיר והוא אחלה גבר, נראה כמו סלע יצוק. צילמתי איתו את הקליפ לשיר 'עץ ירוק מפלסטיק' ובהתחלה כששמעתי שהסוכן שלי אסף אטדגי והבמאי של הקליפ הציעו לו להשתתף, לא האמנתי שהוא יסכים, כי הוא שחקן ענק והוא תמיד אמר שהוא לא עושה קליפים. אבל כשהוא הסכים אני נדהמתי. הוא אמר 'אני לא עושה קליפים, אבל עם מרגול כן'. הוא פשוט עשה את כל הקליפ ונתן לו תוכן עמוק ואני פשוט בהלם. תהי מנוחתו עדן".

גם בטלוויזיה שיחק לביא עשרות תפקידים מגוונים, החל מסוכן שב"כ ב"קו 300" ועד ראש משפחה ב"החצר", הטלנובלה החרדית. תפקידים נוספים בולטים היו ב"מישל עזרא, ספרא ובניו", אהבה מעבר לפינה", "כתב פלילי", "תיק סגור", "טיפול נמרץ", "המונה דופק" ועוד. בחודשים הקרובים הוא אמור לככב גם ב"אדמה", מיני-סדרה של רני בלייר. "זה אחד האנשים הכי מדהימים שהכרתי בחיי", אמר בלייר לוואלה! תרבות. "הוא היה איש שמח, אוהב חיים, מקצוען. היה עונג רב לעבוד איתו וללמוד מהניסיון שלו".

  • עוד באותו נושא:
  • עמוס לביא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully