וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי עומר ודברים: על אלבום הבכורה של עומר אדם

חגי אוזן

22.12.2010 / 7:30

אלבום הבכורה של עומר אדם מוכיח את נזק ש"כוכב נולד" יכולה לגרום לזמרים אמיתיים כמוהו: התכנית מחקה לו את הנשמה והשאירה אותו עם הקול בלבד

עד שכבר מגיע מישהו עם קול משמעותי, הוא נבחן לפי פרמטרים של "כוכב נולד". עומר אדם יוצא עם אלבום בכורה, "נמס ממך", וזוכה להתייחסות של יוצא תוכנית כישרונות. ברקע שלו התכנית הזאת תמיד תהיה, במיוחד לאחר שהתפוצץ העניין עם הגיל שלו שהביא להדחתו. אבל במקרה של אדם אפשר לראות בבירור את הנזק ש"כוכב נולד" עושה לזמרים אמיתיים. מגיע ילד עם כישרון בגרון ובטעות בתולית מתפתה להשתתף בתוכנית למרות שהיא ממש לא מתאימה לו. את כל הנשמה שלפו ממנו ואפשר לשמוע את זה לאורך כל האלבום "נמס ממך".

לעומר אדם יש קול מצוין, צבע ייחודי שכבר נותן לו יתרון על פני זמרים אחרים. הוא בסך הכל בן 18 ויש לו קול של בן 37. אפשר רק לפנטז על איך הקול שלו יישמע בעוד שני עשורים. אם הוא היה ממשיך בקו שמתאים לגרון שלו – שזה אומר מועדונים, אירועים משפחתיים, חפלות קטנות עד אור הבוקר ואפילו בית כנסת – הוא היה מגיע לאלבום הראשון הרבה יותר מוכן. נכון לעכשיו, יש לו קול בלבד.

אדם הוא לא זמר גדול מבחינת הביצוע, אין לו טכניקה מרשימה או מיוחדת. הסלסולים שלו פשוטים והמהלכים סתמיים. חסרה לו החכמה שבהגשה. את הסגולה הזאת הוא יכול היה לרכוש מאיציק קלה שמארח אותו בהופעותיו ובכלל מאוד משפיע עליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שירים יעילים שיספקו את התוצאה הרצויה - להפוך את אדם לשם חם. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"נמס ממך" הצטייד אדם בסוללת מוזיקאים ויוצרים הכוללת את תמיר צור, יוני רועה, רביב בן מנחם, עינת הולנדר, אסף לביא צנעני ועוד – רשימה ארוכה ונוצצת. והאלבום באמת נשמע נוצץ ומושקע. יש בו שירים טובים מאוד, בהם "אל תבכי", "נצח לצידך" ו"לא תדעי דמעה". יש בשירים האלה יעילות והם יספקו את התוצאה הרצויה – להפוך את עומר אדם לשם חם ועכשווי. אבל מעבר לזה הם לא מוציאים מאדם את הדם. הוא מבצע אותם באנמיות סתמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

דווקא בשיר שהוא כתב והלחין, "בלילה קר", אפשר לשמוע שיש לו יכולת להוציא משהו עמוק יותר, למרות הטקסט הרדוד. בכלל, הטקסטים באלבום הזה נעים בין שכונה לשכינה וזה יוצר מצב בעייתי באוזן מבחינת האמינות.

באלבום 15 רצועות כשחמש מהן – גרסאות רמיקס. זה הרבה, מה שמצביע על כוונותיו של עומר אדם. הוא רוצה להיות קלאבר, התשובה הצעירה לאיציק קלה. אם זו אכן המטרה שלו, היא הושגה.

עומר אדם, "נמס ממך" (לייבל: פליי רקורדס)

וישים

אייל גולן, "בואי נברח"
מילים: אייל גולן לחן: בולגרי

אפשר היה לצפות שזה יקרה: אייל גולן מצטרף לחגיגת בזיזת הלחנים מהבלקן. הוא לקח לחן בולגרי וכתב מילים. זאת הפעם השנייה בקריירה שלו שגולן כותב מילים לשיר אחרי שעשה זאת עם "כמו רוח סערה" מאלבומו הראשון, "לחישה בלילה". גם אם נשווה את "בואי נברח" ל"כמו רוח סערה" וגם אם לא, מדובר בטקסט ריקני נטול השראה. סתם רצף של חרוזים ילדותיים שמתחברים ללחן סתמי ויוצרים אולי את השיר הגרוע ביותר של גולן בכל הקריירה.

אבי שטיינר, "ברגע האמת"
מילים: אבי שטיינר, לחן: תמיר קליסקי

כבר הרבה שנים חולם אבי שטיינר להיות זמר. שטיינר, בדרך כלל קלידן שעבד עם הגדולים ביותר, יוצא עם שיר שכתב בעצמו ללחן של תמיר קליסקי. השיר לא רע וכך גם הביצוע.

לאה זלוטניק, "לא מרימה ידיים"
מילים ולחן: לאה זלוטניק

כמעט הכל ניסתה לאה זלוטניק בקריירה שלה. מ"אמצע הדרך" ועד מוזיקה בדואית "חאליג'ית". עכשיו היא מנסה את כוחה בשיר חפלה קצבי ועדכני ומוכיחה שיש לה מה למכור.

אבי בן אבו, "ככה לא עוזבים"
מילים ולחן: תומר ממיה

סיבת הדחתו המפתיעה של אבי בן אבו מ"כוכב נולד 8" מתבררת בשיר הראשון שלו, "ככה לא עוזבים". ביצוע מצוין, שיר חזק מאוד ועיבוד מעולה שלא מספיקים מסיבה אחת: בן אבו הוא אנטי כוכב. אין לו את ה"סטאר קוואליטי" הדרוש. המראה האפור והיומיומי שלו נמצא בעוכריו. השירים שלו יכולים להצליח בזמן שהוא יישאר בצלם.

דניאל גיא, "אהבה טובה"
מילים: עינת הולנדר, לחן: דניאל גיא

שיר חתונות פשוט של הזמר דניאל גיא. את "אהבה טובה" כתבה עינת הולנדר, שכבר פיתחה התמחות בכתיבת שירים מהסוג הזה אחרי "שתדעי" של שלומי שבת. הלחן של דניאל גיא צפוי וקיטשי, מה שלא ימנע ממנו להוביל חתן וכלה לסלואו שאחרי שבירת הכוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully