וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "פגוש את הפוקרס הקטנים" ראשון

26.12.2010 / 18:13

הפרק הרביעי בסדרת הקומדיות המשפחתית לא הצליח לרתום את אווירת החג לטובתו עם מספרים מאכזבים לפיסגה. לעומת זאת, "אומץ אמיתי" של האחים כהן הצליח להרשים

לראשונה מאז 2001, האולפנים לא הפיצו השנה ולו סרט כריסמס מובהק אחד – לא קומדיה על סנטה, לא פנטזיה על העוזרים הקטנים שלו ולא סרט אנימציה באווירת החג. איך זה קרה? "זה באמת מוזר מאוד, למה לפספס הזדמנות כלכלית כזו?" אמר לניו יורק טיימס האנליסט הקופתי פול דרגרבדיאן, והעיתון מצא את התשובה לקושיה.

ובכן, מתברר כי האולפנים נרתעים יותר ויותר מהפקת סרטי חג מולד, מפני שמדובר בפרויקטים נטולי רשת ביטחון – את המוצרים האלה אפשר להפיץ אך ורק במשבצת מסוימת, כך שאם משהו מתעכב בתהליך ההפקה, האולפן חייב להניח את הסרט על המדף במשך שנה שלמה עד שיגיע שוב המועד המתאים. בעידן שבו גם כך עסקי הקולנוע הפכו להימור מטורף אחד גדול, סרטי חג מולד הם פשוט סיכון גדול מדי.

לפיכך, הוליווד העדיפה לחגוג את כריסמס 2010 עם "פגוש את הפוקרס הקטנים", סרט שהעיסוק שלו במשפחות בהפרעה אמנם הולם את אווירת החג, אבל אין בו סממנים מובהקים שלו, כך שאפשר היה לדחות את הפצתו במקרה הצורך. ואכן, זה כמעט קרה, שכן הגרסה הסופית הראשונית של הסרט היתה כה פגומה בעיני אולפני יוניברסל, שהם הקדישו חודשיים כדי לצלם תריסר סצינות חדשות ורק ברגע האחרון הספיקו להכין אותו להגשה. התסבוכת העלתה את תקציבה הגדול גם כך של הקומדיה ל-100 מיליון דולר, אבל כל השיפוצים הללו לא סייעו לרכך את לב הקהל, שהעדיף להישאר בבית ולראות שידורים חוזרים של "איזה חיים נפלאים" ושל "איך הגריניץ' גנב את חג המולד".

כך, "פגוש את הפוקרס הקטנים" אמנם כבש את המקום הראשון, אבל עשה זאת עם הכנסות של 48 מיליון דולר בלבד בחמשת ימי החג, וכמות הקהל שצפה בו היתה נמוכה כ-45 אחוזים מכמות הצופים בפרק הקודם, "פגוש את הפוקרס". לאור הביקורות האיומות והתגובות הלא אוהדות מפה לאוזן, גם אין לסרט סיכוי לצבור מומנטום ובטח שלא לדגדג את רף ההכנסות של "פגוש את הפוקרס" – 280 מיליון דולר. ההשלכות: קרוב לוודאי שלא נזכה לראות את הפרק הרביעי בסדרה, ולעומת זאת סביר להניח שהאולפנים יבינו בשנה הבאה שאין להם ברירה אלא להפיץ בעונה זו סרט כריסמס מובהק.

הכישלון של "פגוש את הפוקרס הקטנים" בולט עוד יותר לנוכח ההצלחה של סרט טרי אחר, שבניגוד אליו פונה למכנה משותף נמוך בהרבה וגם ניחן בדירוג R שמגביל את גילאי הצפייה בו. מדובר ב"אומץ אמיתי", המערבון של האחים כהן, שלעג להתעלמות מצד גלובוס הזהב וטיפס למקום השני עם הכנסות של 36.8 מיליון דולר בסוף השבוע החגיגי. זוהי הפתיחה החזקה ביותר של האחים כהן, ובהנחה שהסרט יקבל כצפוי שלל מועמדויות לאוסקר, הוא יוכל להחזיק מעמד בעשירייה ולעקוף בסופו של דבר את "ארץ קשוחה" (הכנסות של 74 מיליון דולר) בטבלת הסרטים המכניסים ביותר צמד היהודים המהוללים.

מאחורי "אומץ אמיתי" ניצב "טרון: המורשת", שהכניס 20 מיליון דולר בסוף השבוע, מה שהעלה את מאזנו המצטבר ל-88.3 מיליון דולר. לפיכך, כפי שהיה צפוי מלכתחילה, הוא ייאלץ להסתמך על הישגיו ביפן ומדינות חובבות טכנולוגיה אחרות כדי להחזיר את 270 מיליון הדולר שהושקעו בו. תלות דומה בהישגים מעבר לים היא גם נחלתו של "סיפורי נרניה: המסע דורך השחר", שמדשדש במקום הרביעי עם הכנסות של 10.8 מיליון דולר בסוף השבוע ומאזן כללי של 63.9 מיליון דולר.

פלונטר – סרט האנימציה הגדול של העונה

אכזבה גדולה עוד יותר מ"נרניה" הוא "Yogi-Bear". העיבוד הקולנועי המושמץ לסדרת האנימציה הקלאסית על הדב החביב ספג ירידה של 54 אחוז בהכנסותיו בסוף השבוע השני להפצתו, והוא גרף בו 8.8 מיליון דולר בלבד. בסך הכל, הצטברו בקופתו רק 36.8 מיליון דולר, וזהו סכום נמוך יחסית לסרט עם קהל יעד כה גדול. "פלונטר" הוא סיפור אחר לגמרי – הלהיט הכניס בסוף השבוע 9.5 מיליון דולרים. הדבר העלה את מאזנו הכללי ל-146.5 מיליון דולר, מה שאיפשר לו לעקוף את "מגה-מוח" ולהירשם במפתיע כסרט האנימציה המצליח של העונה.

בהמשך הטבלה אפשר למצוא שניים מהסרטים הבולטים של עונת האוסקרים: "פייטר" ניצב במקום השביעי עם הכנסות של 8.5 מיליון דולרים בסוף השבוע ומאזן כללי של 27.6 מיליון דולר, ו"ברבור שחור" עומד במקום השמיני עם הכנסות של 7.5 מיליון דולר ומאזן מצטבר של 30 מיליון דולר. הקהל הבוגר שהלך לסרטים הללו מדיר את רגליו מ"התייר", המותחן הרומנטי בכיכובם של אנג'לינה ג'ולי וג'וני דפ, שלמרות הפצתו הרחבה בהרבה הכניס בסוף השבוע רק 4.8 מיליון דולרים, והמאזן הכללי שלו עומד על 40.7 מיליון דולר.

את העשירייה סוגר "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 1", שמסיים את המירוץ הקופתי שלו עם הכנסות של 4.2 מיליון דולרים בסוף השבוע, מה שהעלה את מאזנו המצטבר ל-274 מיליון דולר. מחוץ לטבלה אפשר למצוא שני סרטים שזכו להפצה מצומצמת רגע לפני סוף השנה כדי שאפשר יהיה לקחת אותם בחשבון בטקס האוסקר: "אי-שם" של סופיה קופולה גרף 84 אלף דולר בשבעה אולמות בלבד, ו"Country Strong" דרמת קאנטרי בכיכובה של גווינת פאלטרו, שזכתה למועמדות בגלובוס הזהב בקטגוריית השיר המקורי, הכניסה 18 אלף דולר בשני אולמות.

כמו כן, אולפני פוקס השיקו ביום שבת את "מסעות גוליבר", פנטזיה עתירת תקציב על פי הקלאסיקה של ג'ונתן סוויפט, והפעם בכיכובו של ג'ק בלאק. אולפני FOX קיוו לשחזר כאן את ההצלחה של סדרות "לילה במוזיאון" ו"אלווין והצ'ימפנקס", שיצאו גם הם בתקופת החגים, אבל התחרות העשירה במיוחד שקיימת כרגע בשוק על קהל המשפחות לא הותירה ל"מסעות גוליבר" סיכוי, ולפי ההערכות הוא גרף 11 מיליון דולר בלבד ביומיים שבהם היה באולמות. זוהי תוצאה נמוכה, אך היא היתה צפויה, והאתגר האמיתי של הסרט יהיה למשוך את קהל היעד שלו בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully