וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליקר, יוסי גיספן ואברהם טל - בין הזוכים בפרס אקו"ם

עינב שיף

25.1.2011 / 7:00

פוליקר הוכתר כמלחין השנה, גיספן הוא כותב המילים של השנה ואברהם טל קטף את פרס שיר השנה על "אורות". תגלית השנה הוא אמיר דדון ודן תורן זכה בפרס לטקסטים שטרם פורסמו

הוכרזו הזוכים בפרס אקו"ם לשנת 2011 בתחום המוזיקה הפופולרית. הפרסים יוענקו ב-28 בפברואר, בטקס שייוחד למוזיקה הפופולרית, בנפרד מהפרסים בתחום הספרות והמוזיקה הקונצרטינית. חבר השופטים שבחר בזוכים השנה הורכב מחיים אוליאל, דניאל סלומון, גל אוחובסקי, יואב יצחק ועופר מאירי. את הטקס ינחה אורי גוטליב. בטקס יוענקו גם פרסי מפעל חיים לחוה אלברשטיין וצביקה פיק.

הזוכה בפרס הישג השנה למלחין יוענק ליהודה פוליקר, שהוציא השנה את אלבומו "אהבה על תנאי" שזכה להצלחה גדולה. "השנה האחרונה היתה אחת המוצלחות בקריירה של יהודה פוליקר", נימקו השופטים. "אלבומו האחרון, 'אהבה על תנאי', הוא אלבומו הטוב ביותר מזה שנים וניכרת בו תנופת יצירה ורוח של שחרור מכבלים. פוליקר היה מאז ומעולם אחד המלחינים הטובים ברוק הישראלי, ובשנה האחרונה ניתן לחוש שהוא מגיע לשיאי יצירה חדשים. אין בבחירה בפוליקר כמלחין השנה, כדי לגמד את הטקסטים המצוינים כשלעצמם שכתב לאלבום זה". סכום הפרס הוא 10,000 שקלים.

"אני באמת מודה לאקו"ם על הפרס ורואה בכך כבוד מאד גדול", מסר פוליקר לוואלה! תרבות בתגובה. "זה מאוד מרגש. אני בתוך תהליך של יצירה פוריה מאוד ואני מקווה לעוד הרבה שנים של יצירה".

כותב המילים של השנה - יוסי גיספן

פרס הישג השנה לכותב מילים יוענק ליוסי גיספן, כותב המילים הבכיר בז'אנר הים תיכוני. "יוסי גיספן כתב השנה לפחות שניים מהשירים הכי מושמעים בארץ", נימקו השופטים, 'מי שמאמין' לאייל גולן ו'ערב טוב לך' של ליאור נרקיס. "שני השירים האלה, שונים מאוד זה מזה, מדגימים כל אחד בדרכו את כישרונו של גיספן לשזור טקסטים נכונים שמתאימים יפה למנגינות ולרוח של הפופ הים תיכוני החדש. הן כשמדובר בשיר אמוני, שהוא כמעט תפילה, והן כשמדובר בשיר אהבה ישיר שמילותיו כאילו נלקחו מהחיים עצמם. גיספן כותב פזמונים בכישרון רב, כבר שנים רבות, והשנה הוא היה הבולט, המצליח, והמדויק ביותר מכל הפזמונאים בארץ". גם כאן, סכום הפרס הוא 10,000 שקלים.

"אני מרגיש שזה מקום מאד מכובד להיות בו ואני שמח שהגוף שמייצג את היוצרים בארץ נתן לי את הכבוד הזה", אמר גיספן בשיחה עם וואלה! תרבות. "אני מאמין שמן הסתם, עם עבודה לאורך השנים אתה צובר עוד יצירה מצליחה ועוד אחת, הפופולריות חייבת להגיע גם לזה. קראתי את רשימת הזוכים ואת רשימת האנשים המושמעים ביותר באקו"ם וזה מרגש להיות בין שמות שגדלתי עליהם, שמות שאני מעריך ומעריץ".

ושוב - "אורות" הוא שיר השנה

"אורות" של אברהם טל כבר הספיק להיבחר לשיר השנה של גלגלצ ועתה הוא אוסף פרס "שיר שנה" נוסף, הפעם מטעם אקו"ם. "אלבומו של אברהם טל 'אורות' הוא דוגמא מצוינת לדיסק שהוא גם איכותי וגם להיטי", כתבו השופטים. "לא במקרה הפכו שניים מתוכו לשירים הבולטים של השנה. טל הוא זמר בעל קול חזק ומיוחד במינו ושיריו שיש בהם גם אלמנטים אתניים אך גם בסיס פופי יציב, הם בדיוק מסוג השירים שכיף לשמוע ולהתרגש מהם. היה לנו קשה להחליט בין 'אורות' ו'מחוזקים לעולם', שני הלהיטים המצטיינים מתוך האלבום, ובסופו של דבר החלטנו להעניק את הפרס ל'אורות'. שיר נהדר". סכום הפרס הוא 15,000 שקלים, שיתחלקו בין טל, הכותב והמלחין של השיר, לבין יונתן דגן, שעיבד אותו יחד עם טל.

"אני מאד מתרגש מזה שהשיר 'אורות' ממשיך להדהד", אמר טל לוואלה! תרבות. "זה בהחלט כבוד גדול לזכות בפרס אקו"ם ומשמח אותי לדעת שהשיר שיצא מתוך חיי נגע בהרבה לבבות. כמילות השיר, 'שנזכה שהלב יתעורר כל פעם מחדש'. תודה רבה לאקו"ם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

תגלית השנה - אמיר דדון

פרס תגלית השנה יוענק לאמיר דדון, שהוציא השנה אלבום בכורה וכן היה המוזיקאי הבכיר ב"לילה לא שקט", המחזמר המצליח משירי שלמה ארצי בתיאטרון הקאמרי. "אמיר דדון הוא יוצר חדש ומעניין, שהוציא השנה אלבום בכורה מוצלח", נימקו השופטים. "הדיסק הזה מסמן אותו כקול גברי בוטח שיכול לצמוח ולהיות אמן מרכזי ומשפיע. דדון כותב טוב ושר בעוצמה רבה את שיריו, ועל כך מגיע לו הפרס לשנה זו". סכום הפרס כאן הוא גם, 10,000 שקלים.

"אני מודה לאקו"ם על הבחירה ועל הערכה", אמר דדון בתגובה לזכייה. "זוהי מחווה מרגשת המסכמת עבורי שנה עמוסה שבה יצא אלבום הבכורה שלי".

פרס אקו"ם למעבדי השנה יוענק לסאבו וקותי (רונן סאבו ואופיר קותיאל בהתאמה), על הפקת אלבום הבכורה של קרולינה, "מה אעשה עכשיו". "רונן סאבו ואופיר קותיאל מביאים אל עמדת המעבד והמפיק המוזיקלי את הדברים שכה נדיר למצוא בישראל", כתבו השופטים, "אוזן פתוחה לצלילים החדשים הבאים מהעולם, יצירתיות שאינה מתפשרת על דבר. הבנה עמוקה במוזיקה הישראלית לתולדותיה ושימוש נבון בצלילים ובצבעים המקומיים כדי ליצור משהו שהוא בו זמנית ישראלי ובינלאומי, ובעיקר, משהו שהוא יצירת אמנות נועזת, מסעירה ומשובחת. האלבום שהפיקו השנה לקרולינה, לצד העבודות האחרות שלהם, הוא רגע של שמחה למוזיקה המקומית, ונקווה שמפיקים ומעבדים רבים יצעדו בעקבותיהם, ויעלו את רמת ההפקה הנהוגה בארץ". סכום הפרס הוא 10,000 שקלים לכל אחד.

"תהליך העבודה על האלבום היה מרגש ומשמח", אמר סאבו לוואלה! תרבות. "שיתוף הפעולה עם זמרת גדולה שהיא גם חברה טובה וחבורה של מוזיקאים מוכשרים היה תהליך ארוך ועמוס בחוויות טובות. משמח מאוד לראות שהאלבום והעבודה הקשה שהושקעה בו זוכים להכרה גם מאקו"ם".

דן תורן זוכה להכרה

כבכל שנה, מעניקה אקו"ם את פרס עידוד היצירה לשני יוצרים, על לחנים וטקסטים שטרם ראו אור. את פרס העידוד לכותב מילים יקבל דן תורן, על הטקסטים לאלבומו הבא: "דן תורן חגג לא מזמן יומולדת 50, במופע חגיגי ומוצלח עם אורחים רבים ממיטב יוצרי הרוק בישראל", נימקו השופטים. "הסיבה להתייצבות הגורפת היא שתורן הוא יוצר מיוחד, בעל אמת פנימית, שהולך בדרך שלו, בלי להתחשב ב'תעשיה', ב'רייטינג' וכל המושגים ברווחים כרגע. בעקשנות ונחישות הוא ממשיך ליצור עוד ועוד אלבומים מיוחדים, שבהם בולטת הרגישות שלו לטקסטים ולשפה העברית". סכום הפרס הוא 13,000 שקלים.

"אני מאד מתרגש ומופתע", אמר תורן לוואלה! תרבות. "זה הפרס הראשון שאני מקבל בחיי. כשענת מאקו"ם התקשרה, היה לה קול מבשר טובות והיא שאלה 'שלום, אפשר לדבר עם דן' ואני מיד עניתי 'אראלה?'. היא צחקה וענתה 'קרוב'. התחושה היא מאוד נעימה. בראיון הגדול בוואלה! תרבות לקראת ה-50 דיברנו על הרצון שלי להכרה ואני מרגיש שהפרס הזה, שהוא הכרה מצד חברי היוצרים, מסמל בדיוק את זה. כאילו הפרס אומר לשאר העולם- שימו לב, השירים שלו אומרים משהו. תודה".

פרס אקו"ם לעידוד היצירה למלחין יוענק ליונתן רזאל. "רזאל משלב באופן מוצלח בין האמוניות לפולק רוק ומצליח להישמע בו זמנית עכשווי ועתיק", נימקו השופטים. "בלחנים שלו הוא מערבב בחכמה בין השפעות אמריקאיות ליהודיות באופן שיכול לקרב את המוזיקה היהודית לכל אדם בין אם הוא מאמין ובין אם לאו". גם סך פרס זה הוא 13,000 שקלים.

לצד אלו, יוענק פרס אקו"ם בתחום הזמר החסידי למשה לאופר (15,000 שקלים) וכן שלושה פרסים מיוחדים לאהרון עמרם על שימור וטיפוח מורשת השירה התימנית (10,000 שקלים), לדתיה בן דור על תרומה ליצירה לילדים (13,000 שקלים) וליורשיו של המפיק המוזיקלי עמירם הר אבן ז"ל, על תרומתו לתעשייה (20,000 שקלים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully