וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים סוכר: על "אורלי וגיא" עם גיא מרוז ואורלי וילנאי

30.1.2011 / 13:07

"אורלי וגיא" אולי לא מחדשת הרבה בתחום תוכניות הבוקר, אבל הדינמיקה הזוגית בין אורלי וילנאי וגיא מרוז היא הדבר המעניין באמת. פז חסדאי ארוחה במיטה

קשה לשפוט את "אורלי וגיא", תוכנית הבוקר החדשה של גיא מרוז ואורלי וילנאי על סמך הופעת הבכורה של הצמד ששודרה הבוקר (ראשון) בערוץ 10. על רקע האירועים במצרים, התוכנית הוקדשה ברובה לענייני אקטואליה וכך צמד המנחים נאלצו לזנוח את הפינות החביבות שהבטיחו ואת ההגשה הייחודית שלהם (לטענתם) לטובת עוד משדר חדשות די בנאלי.

בנוסף, אורלי וגיא נאלצו להתמודד עם ההסתגלות לקשיים הבלתי נמנעים של כל תוכנית חדשה, הסתגלות שמאופיינת בהתמודדות עם מגבלות השידור החי, עם הבלבול באולפן והצעקות הבהולות באוזנייה. אם מוסיפים לזה את מזג האוויר הסוער, שאף פעם לא מוסיף לחוויית הצפייה ב-yes, הרי שקיבלנו משדר די מקרטע, אך כאמור, זוהי רק ההתחלה וסביר להניח שהצמד עוד ישתפשף בעתיד ושהתוכנית עוד תקלח ותשתפר.

אם בכל זאת ניתן לאבחן משהו על סמך התוכנית הראשונה, זה הטבעיות שבה וילנאי ומרוז התאימו את עצמם לסטנדרטים הייחודיים של משדרי הבוקר. שוב כוס הקפה ביד והעיתונים שפרוסים על השולחן, שוב ההבטחות למה שצפוי לנו בהמשך, שוב העדכונים לאלה שהצטרפו אלינו רק עכשיו, ושוב השיחות המשועשעות עם המבזקן. אמנם לא ציפינו לפריצת דרך בז'אנר, אבל אחרי שהנוסחה השחוקה של תוכניות הבוקר הפכה למקור לכל כך הרבה פרודיות (האחרונה שבהן של "טלוויזיה במיטבה"), ניתן היה לקוות לאיזשהו רענון בנהלים או לניסיון להימנע מהמניירות המוכרות. הפינה של דורון נשר אולי הסתמנה כהברקה מבטיחה, אבל לפי הופעתו הראשונה (ושוב, מוקדם לשפוט), הסגנון המתנשא שלו כתושב חוזר עלול להתקבל רע על הבוקר. למה שלא ננסה לפתוח את היום בצורה חיובית יותר?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ציפינו לחדשנות, אבל בכל זאת - חלאס עם העיתונים והקפה. מרוז ו-וילנאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאחר שמסתמן ש"אורלי וגיא" לא ממש מנסים ליצור אלטרנטיבה, היתרון היחסי שלהם על פני המתחרים אמור להיות בדינמיקה בין בני הזוג. מאחר שהשניים הם זוג גם בחיים, במקום לקבל תוכנית בוקר חדשנית, אין לנו ברירה אלא להסתפק בהצצה לחיי הנישואים של וילנאי ומרוז, והאמת, זה לא פחות מסקרן. על פי המסתמן כרגע, הזוגיות של אורלי וגיא היא האטרקציה האמיתית של התוכנית, ולפני הכל היא בשורה חיובית לכל גרוש או פרוד טרי: יש חיים אחרי הגירושים, זה לא סוף העולם, אפשר למצוא זוגיות בריאה גם בגיל מתקדם.

מספיק לזהות איך וילנאי עדיין צוחקת בטבעיות מהבדיחות העבשות של בן זוגה כדי להבין עד כמה האהבה היא עניין חמקמק וקסום ונטול חוקים הגיוניים. יפה לגלות כיצד זוג נשוי מתעקש לעבוד יחד כצמד, להתעורר ביחד בבוקר באותה שעה מוקדמת, לצאת יחד מהמיטה, לנסוע יחד לעבודה, להגיש יחד את התוכנית, ולאחר מכן להמשיך לעבוד על התוכנית של מחר. כמה כבר אפשר להיות ביחד? האם נראה למישהו שאברי גלעד יכול להיות כל כך נחמד להילה קורח אם רק לילה לפני כן הם היו מתעמתים על מי ישטוף את הכלים וישלח את הילד לבית הספר?

שעות הבוקר מאופיינות בלחץ ובעצבים. ברגעים האלה של היום רוב הזוגות מתנהלים בחוסר סבלנות הדדי והדיאלוגים ביניהם הם קצרים וענייניים. אורלי וגיא, מנגד, מצליחים להיראות מחויכים ולהתנהל בהרמוניה. ככל שהוא יותר פסימי ושלילי, היא יותר אופטימית. אם הוא מתעקש לנגן בפסנתר, היא נותרת עניינית. היחסים ביניהם הם כמעט מעוררי השראה. עכשיו רק נותר לקוות שהשניים לא יתעקשו להעמיס עלינו יותר מדי אג'נדות חברתיות ומאבקים בטייקונים, כי אם כבר לתת דוגמה חברתית, עדיף שיתמקדו בזוגיות. ואם המתכונת הזאת תמשיך לשרוד, הרי שרק זה שווה תוכנית, ואם לא בערוץ 10, אז לפחות בערוץ המדע או החיים הטובים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully