וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טינה היא מודל לחיקוי": ראיון עם ג'נה אושקוביץ כוכבת glee

9.2.2011 / 15:30

ג'נה אושקוביץ, המגלמת את טינה ב-"glee", מדברת על השערוריות שעוררה הסדרה ועל האחריות שלה כלפי הקהילה האסייתית. ראיון מיוחד

עונת החגים בארצות הברית שלחה את מעריצי הקומדיה המוזיקלית "glee" לתקופת המתנה של כמעט חודשיים בהם נאלצו לצפות בשידורים החוזרים של הסדרה או חלילה לרעות בשדות זרים של קומדיות אחרות. ביום ראשון האחרון חזרה הסדרה לפרק מיוחד ששודר לאחר משחק הסופרבול – ושישודר מחר (חמישי) בערוץ yes Drama HD – ונתנה למעריצים את מנת הסם לה חיכו.

"צילומי הפרק נמשכו כמו נצח, אבל זה יצא די אפי ומדהים ", מספרת לוואלה! תרבות השחקנית ג'נה אושקוביץ, המגלמת את טינה בסדרה, בשיחה שהתקיימה לפני שידורו של הפרק המיוחד. "זה פרק מאוד מרגש עם המון מוזיקה, עם המון אנשים שהתחברו ועם המון פוטבול. יש לזה הרבה ציפיות ואנחנו מאוד מתרגשים".

אלא שבינתיים הסתבר שהפרק המדובר אמנם זכה לנתוני צפייה מרשימים של 26.8 מיליון צופים והוכתר כפרק הנצפה ביותר של סדרה מתוסרטת בשלוש השנים האחרונות. אבל כגודל הציפיות של אושקוביץ כך גודל האכזבה: מבקרי הטלוויזיה לא יצאו מגדרם ואמרו כי יוצר הסדרה ריאן מרפי קפץ מעל הפופיק ולא עמד בהבטחה.

Jenna Ushkowitz. imdb
"היא לא לגמרי אפלה ומשוגעת, היא מגניבה וביישנית. אני חושבת שאנשים אוהבים אותה ככה."/imdb

למקרה שהייתם על אי בודד בשנתיים האחרונות, נזכיר ש-"glee" היא תופעה לא פחות מאשר היא הופעה. מדובר בחבורת תיכוניסטים מכל הצבעים והמינים (נכה, שחורה, הומו, אסייתית, יהודי, היספנית וכו') שחוברים יחדיו למקהלה אחת גדולה ושרים כל הדרך לתעודת הבגרות. הדרך לשם רצופה כמובן באהבות, אכזבות, לבבות שבורים, יציאה מהארון, התמודדות עם דימוי עצמי ודילמות נוספות שמעסיקות את הנוער בימינו, כאשר את העלילות הקלילות מלוות גרסאות כיסוי לשירים מוכרים ואהובים.

אושקוביץ, כאמור, מגלמת בסדרה את טינה – נערה גותית מופנמת שמוצאת את הקול שלה במקהלת בית הספר. בתחילת העונה הראשונה חברה טינה לארטי (קווין מקהייל) והשניים פצחו יחדיו בדואט שנמשך בדיוק עד תחילת העונה השנייה של הסדרה, אז גילתה טינה את קסמיו של מייק צ'אנג, הרקדן המהולל של החבורה שחולק איתה גם את המוצא האסייתי.

"מצפים לה עוד כמה רגעים טובים בהמשך", מבטיחה אושקוביץ כשהיא נשאלת לגבי דמותה שלא זוכה לצערנו להופעות סולו רבות ועברה נותר עדיין לוט בערפל (כולל שם השמפחה האניגמטי כהן-צ'אנג). "בכל פרק אני מוצאת את עצמי עושה יותר ויותר ואני מקווה שזה יימשך. טינה היא מסתורית ואנחנו אוהבים אותה ככה, אבל אנחנו נלמד עוד עליה. אני אשמח לפגוש את המשפחה שלה, למצוא איזו דודה משוגעת, לגלות למה היא כל כך אפלה ולמה היא כל כך חסרת ביטחון. היא מתבגרת כועסת והיא מבטאת את זה בצורה אחרת. היא לא לגמרי אפלה ומשוגעת, היא מגניבה וביישנית. אני חושבת שאנשים אוהבים אותה ככה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צילומי הפרק נמשכו כמו נצח. אבל זה יצא די אפי ומדהים. מאוד מרגש, המון מוזיקה, המון אנשים שהתחברו והמון פוטבול". מתוך פרק הסופרבול של glee/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות האכזבה שעורר פרק הסופרבול המצופה, יוצרי ושחקני "glee" יכולים להתנחם באירועים המרגשים הרבים שעברו עליהם לאחרונה: החל מפרק הסופרבול שהזכרנו (שגם אם לא עמד בציפיות, עצם הבחירה בסדרה למעלה את משבצת השידור הנחשקת היא כבוד גדול), עבור בהכתרת כוכבי כמלכי מצעדי הפזמונים וכלה בטקס פרסי גלובוס הזהב האחרון בו זכו בשנית באהדת תא הכתבים הזרים בהוליווד ולקחו הביתה מספר מכובד של פסלונים.

איך היה בטקס פרסי גלובוס הזהב? לא קינאתם קצת בכריס קולפר (המגלם את קורט האמל בסדרה) על זכייתו בפרס על תפקיד שחקן המשנה?

"היה כל כך כיף! לא חשבנו שנזכה, אז באנו במחשבה שלפחות ניהנה. כשזכינו זה היה הדובדבן שעל הקצפת. כריס הוא כמו אחי הקטן. היינו הכי שמחים בשבילו על הזכייה. זה מדהים, הוא נהפך למודל לחיקוי להומואים מתבגרים. היינו מאוד שמחים בשבילו".

הפרגון נמשך גם כשאושקוביץ נשאלת על החברויות מחוץ לסט: "כולם נורא קרובים, אנחנו מבלים המון ביחד, וכולם גם נורא שונים כך שאי אפשר להתחרות אחד בשני. כל אחד יקבל את מה שהוא טוב בו. כולם מאתגרים את כולם. זה מוזר, זה נשמע כאילו אנחנו ממציאים את זה ושאין מצב שכולנו מסתדרים ככה, אבל זה נכון".

קאסט "glee" עם גלובוס הזהב. Kevin Winter, GettyImages
"לא ציפינו לזכות". קאסט "glee" עם גלובוס הזהב/GettyImages, Kevin Winter

אך לצד הפרסים והרחש התקשורתי, הצליחה "glee" לייצר גם מספר שערוריות. באחרונה, למשל, התעמת יוצר הסדרה מרפי עם להקת קינגס אוף ליאון לאחר שזו סירבה לאפשר לו לשלב בסדרה את שיריה. בראיון להוליווד ריפורטר, זעם מרפי על ההחלטה ואמר בפשטות: "שילכו להזדיין".

"אני חושבת שבסופו של דבר זו היתה אי הבנה", מגיבה אושקוביץ בדיפלומטיות למקרה. "ריאן לא ידע שהם לא ראו את התוכנית. אני חושבת שהיה ניתן להימנע מזה, זה לא היה צריך להגיע לנקודה הזאת, אבל זה מה יש ותמיד אפשר לקוות שזה לא יקרה שוב".

עוד קודם לכן, צילומי השחקנים למגזין GQ עוררו סערה בקרב ארגוני הורים בארה"ב שטענו כי הן פרובוקטיביות ולא מתאימות לקהל היעד של התוכנית. "בכנות, זה לא ממש משפיע עלינו", אומרת אושקוביץ. "הצילומים האלה זה לא העסק שלנו, זה לא אנחנו והם יכולים למתוח ביקורת ולהרגיש עם זה מה שבא להם".

ביקורת נוספת הגיעה מצד מעריצי התוכנית למשמע השמועות לגבי פרק מיוחד שיוקדש לכוכב העולה (והעולל) ג'סטין ביבר, בדומה לאלו שהוקדשו עד כה למדונה, בריטני ספירס וליידי גאגא. המעריצים הביעו פליאה על הבחירה בביבר לצד אגדות פופ ורוק ואמרו כי המהלך לא ראוי. מרפי הכחיש את השמועות ואמר כי הם מתכוונים להשתמש רק בשיר שלו ולא להקדיש לו פרק.

"זה כל כך מוזר כי הוא כזה ענק, כולם מתים עליו", אומרת אושקוביץ בפליאה, "ואז אנשים משתגעים מזה שאנחנו עושים פרק איתו והם שונאים את זה. אני פשוט חושבת שאנשים לא הבינו".

ועתה, שערורייה נוספת כנראה עומדת בפתח, לאחר שאתר הטלוויזיה "TVline" פרסם כי חברי הסדרה הצטלמו לאחד הפרקים כאשר הם בתחתונים בלבד. מדובר בפרק בו לורן, החברה החדשה בלהקה, שרה שיר סולו לראשונה, וכדי להרגיע את עצביה הרופפים היא מדמיינת את הקהל שלה בתחתונים בלבד. "צילמנו את זה ולמזלי אני בצד השני, אני לא הייתי בתחתונים", צוחקת אושקוביץ, "אבל כולם היו בתחתונים, וחלק אפילו לבשו תחתונים מצחיקים. הבנים היו בלי חולצות הבנות היו בגרביים, זה היה מאוד מצחיק. כולם היו צריכים לעשות את זה יחדיו אז היה פחות לחץ".

ג'נה אושקוביץ עם קאסט הסדרה "glee". Kevork Djansezian, GettyImages
"זה לא נטל, אך זו בהחלט אחריות, אחריות טובה. זה טוב לקהילה האסייתית שיש מישהי כזו בטלוויזיה". הקאסט של glee/GettyImages, Kevork Djansezian

אך לצד הסיפורים והחדשות שמלווים את הסדרה מבחוץ, קיימת כמובן הסדרה עצמה, על עלילותיה, אהבהביה ושיריה. אושקוביץ מספרת, למשל, על המשכו של משולש האהבה בין טינה לבין ארטי ומייק, ומספקת מעט פרטים על העתיד לבוא: "תמיד יהיה לטינה משהו עם ארטי אבל אני לא יודעת מה הולך לקרות. בפרק של וולנטיינ'ס דיי (ששודר אתמול בארה"ב – מ.ר.) הם יבלו את החג ביחד. כנראה שהכותבים רוצים לראות אותם יחד, אבל אף אחד לא נשאר יותר מדי זמן ביחד בתוכנית שלנו", אמרה בחיוך.

הסדרה מורכבת מהמון ייצוגים - שחורה, נכה, הומו, יהודי, וכמובן אסייתי. האם את מרגישה נטל כנציגה של הקהילה האסייתית? האם זה משפיע על הקהילה שממנה היא באה?

"זה לא נטל, אך זו בהחלט אחריות, אחריות טובה. זה טוב לקהילה האסייתית שיש מישהי כזו בטלוויזיה. טינה מהווה מודל חיקוי טוב לילדים. למרות שזה נראה כאילו יש המון סטריאוטיפים בסדרה זה לא ממש כך".

ולסיכום, איזה שיר הכי היית רוצה לשיר בסדרה?

"שיר של אדל, משהו מהאלבום החדש, נניח 'Someone Like You'. אולי ריאן יקשיב לי, אי אפשר לדעת. אם זה מתאים אז הוא ישים את זה אבל זה צריך להתאים לסיפור".

"glee" חוזרת מההפסקה בפרק סופרבול מיוחד, יום חמישי, 10 בפברואר, ערוץ yes Drama HD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully