וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נאום המלך" כבש את פרסי האקדמיה הבריטית

שני גורקביץ'

14.2.2011 / 0:09

סרטו של טום הופר גרף שבעה פרסים, בהם פרס הסרט הטוב ביותר והשחקן הטוב ביותר לקולין פירת', אלא שזכייתו של דיוויד פינצ'ר בפרס הבמאי פתח את מירוץ האוסקר

הסרט "נאום המלך" הוא הזוכה הגדול של טקס פרסי האקדמיה הבריטית לקולנוע וטלוויזיה (BAFTA) שנערך הלילה (ראשון) בלונדון, עם שבעה פרסים בהם פרס הסרט הטוב ביותר והסרט הבריטי הטוב ביותר. כצפוי זכה גם השחקן הראשי של הסרט, קולין פירת', פרס לשחקן הטוב ביותר – מדובר בשנה השנייה ברציפות שהפסלון מוענק לפירת', שב-2010 הפתיע עם זכייה עבור תפקידו ב"סינגל מן". גם הפרסים בקטגוריית שחקני המשנה הוענקו לג'פרי ראש והלנה בונהם קארטר מ"נאום המלך". בנוסף זכה "נאום המלך" בפרס על הפסקול וכן על התסריט המקורי.

עם זאת, במאי "נאום המלך" טום הופר, לא זכה בפרס על הבימוי שהוענק באופן מפתיע לדיוויד פינצ'ר על "הרשת החברתית". ההפתעה גדולה עוד יותר כיוון שהאקדמיה הבריטית בחרה להעניק את הפרס לפינצ'ר האמריקאי. אחרי זכייה דומה גם בטקס פרסי גלובוס הזהב, ניתן לומר שההימורים עדיין פתוחים לגבי הבמאי שיזכה בקטגוריה בטקס האוסקר שייערך בסוף החודש.

הלילה הלא רע של "התחלה"

בנוסף לפרס הבימוי קיבל "הרשת החברתית" גם את הפרס על התסריט המעובד וכן את הפרס העריכה. באופן צפוי, הפרס לשחקנית הטובה ביותר הוענק לנטלי פורטמן, על תפקידה ב"ברבור שחור", ואילו "צעצוע של סיפור 3" גרף את הפרס לסרט האנימציה הטוב ביותר. "אומץ אמיתי" של האחים כהן זכה בפרס הצילום. בפרס סרט הביכורים זכה "Four Lions".

סדרת סרטי "הארי פוטר" קיבלה פרס מיוחד על תרומה יוצאת דופן לקולנוע הבריטי. פרס מיוחד הוענק לשחקן כריסטופר לי ("שר הטבעות", "מלחמת הכוכבים"). פרס הסרט הזר הטוב ביותר הוענק ל "נערה עם קעקוע דרקון" של ניל ארדן השבדי.

"התחלה" של כריסטופר נולאן זכה בשלושה פרסים טכניים על עיצוב הפקה, עיצוב סאונד ואפקטים מיוחדים. בפרס "הכוכב העולה" שהוענק על ידי הקהל זכה כוכב "התחלה" טום הארדי, שגילם בסרט את אימס. הארדי עומד לככב בסרט הבא בסדרת סרטי באטמן, גם הוא של נולאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully