וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "נומיאו ויוליה" תפס את הפסגה

27.2.2011 / 18:29

"רווקים לשבוע" עם אוון ווילסון ו"מרדף עצבני" עם ניקולס קייג' סבלו מפתיחות חלשות, וזה אפשר לסרט האנימציה לעלות לצמרת בסוף השבוע השלישי להפצתו

פעם, הרבה לפני שג'אד אפאטו נכנס לקולנוע, האחים בובי ופיטר פארלי מלכו בשוק הקומדיות הוולגריות. וכך, בשנות התשעים הם נהנו מרצף שוברי קופות אגדיים, ובהם "טיפשים בלי הפסקה" ו"משתגעים על מרי". בשנת 2000 הם עוד זכו להצלחה הודות למהתלה "אני, עצמי ואיירין", אבל מכאן והלאה הקריירה שלהם רק הלכה והידרדה. אפאטו תפס להם את המשבצת, אף אחד מסרטיהם לא שיחזר את תהילת העבר ואפילו בן סטילר לא הציל את הקומדיה האחרונה שלהם, "אשת החלומות" מ-2007.

בסוף השבוע האחרון ניסו האחים פארלי להוכיח מחדש שהם עדיין יכולים לגרום לקהל האמריקאי להתפקע מצחוק, אבל כצפוי, זה לא ממש עבד: "רווקים לשבוע" ("Hell Pass"), המוצר הטרי מבית היוצר של השניים, הפעם בכיכובו של אוון ווילסון, הכניס לפי ההערכות רק 13.4 מיליון דולר, וזה ככל הנראה יספיק לו רק למקום השני. אלו סכומים סבירים, אבל הם נמוכים לא רק לעומת הלהיטים הקאנוניים של צמד הבמאים אלא גם יחסית לקומדיות סוג ב' שיצרו קולנוענים זניחים בהרבה בשנים האחרונות. הסיבות לכך הן שסיפור המסגרת של הסרט, העוסק בשני רווקים שקיבלו מנשותיהם רשות לבגוד במשך סוף שבוע אחד, נשמע מפוקפק מדי לאוזני הקהל, והפוסטר של הקומדיה גרם לה להיראות בעיני הציבור כמו סרט קולג'ים שאפשר לחכות איתה ל-VOD.

הביקורות השליליות איששו את התחושות הללו, כך שהקאמבק של האחים פארלי ימתין במקרה הטוב עד סרטם הבא, הדרמה הביוגרפית "The Three Stooges". אם המספרים הבינוניים של "רווקים לשבוע" לא ישנו את דעתם של המפיצים בישראל, הוא יגיע לישראל ב-17.3, היישר לתוך פורים.

מוצר מעט מצליח יותר הוא "זהות לא ידועה". המותחן בכיכובו של ליאם ניסן, שהסתער בשבוע שעבר על הפסגה, סבל בסוף השבוע השני להפצתו מירידה מתקבלת על הדעת של כ-40 אחוז בהכנסותיו. בסך הכל הוא גרף לפי ההערכות כ-12.4 מיליון דולר, מה שהעלה את מאזנו המצטבר ל-42.8 מיליון דולר. כתוצאה מכך, נראה שהוא לא יצליח לשחזר את המספרים של "חטופה", להיט הפעולה הקודם של ניסן, אבל במצבו העכשווי החלש של השוק, יש להאמין שזה יספיק לו כדי לתפוס השבוע את המקום השלישי.

את המקום הראשון, לפי ההערכות, יאייש "נומיאו ויוליה", וזה הישג יוצא דופן בהתחשב בעובדה שהוא מבלה בבתי הקולנוע כבר שלושה שבועות. מאז שהגיע לאולמות שומר סרט האנימציה על מומנטום נהדר, ובסוף השבוע השלישי להפצתו הוא הכניס לפי ההערכות 14.2 מיליון דולר, מה שהעלה את מאזנו הכללי ל-75.1 מיליון דולר וככל הנראה גם הבטיח לו את הבכורה.

ג'סטין ביבר עוקף את האנה מונטנה

בהמשך הטבלה אפשר למצוא את "לזרום עם זה", הקומדיה של אדם סנדלר, שהכניסה בסוף השבוע האחרון 11.1 מיליון דולר, מה שהעלה את מאזנה ל-80 מיליון דולר והספיק לה למקום הרביעי. אמנם היו לסנדלר שוברי קופות גדולים יותר, אבל בהתחשב בעונה, זהו הישג לא רע. כך או כך, מצבו של הסרט טוב בהרבה משל "אני מספר 4" שבמקום החמישי, שליווה את הספתח המאכזב שלו בצניחה של 50 אחוז בהכנסותיו. בסוף השבוע השני להפצתה גרפה הפנטזיה לבני הנעורים רק אחד עשר מיליון דולרים, מה שהעלה את מאזנה ל-37.7 מיליון דולר בלבד. אם כך, עושה רושם שנחסך מאיתנו הבלבול המתמטי של "אני מספר 4 2".

בניגוד לכך, ג'סטין ביבר הוכיח שיש לו יותר מעריצות ממה שחשבנו, ו-"Never Say Never", סרט ההופעות שלו, החזיק מעמד היטב, והוא ניצב במקום השישי עם הכנסות של 9.2 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 62.7 מיליון דולר. זה אומר שבקרוב ביבר יתעלה על הישגיה של האנה מונטה, וסביר להניח שהתוצאות הקופתיות שלו אף יעקפו את הכנסות "This is It" של מייקל ג'קסון.

בשיפולי הטבלה מדשדש "ביג מאמא 3", שסבל בסוף השבוע השני להפצתו מצניחה עצומה אך צפויה של 58 אחוז בהכנסותיו, והוא ניצב במקום השביעי עם הכנסות של שבעה מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 28 מיליון דולר. מיד אחריו, להבדיל אלפי הבדלות, עומד "נאום המלך", עם הכנסות של 7.5 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 114.4 מיליון דולר – סכום אדיר, שעשוי לצמוח עוד יותר במקרה של זכייה באוסקר. את הטבלה סוגר "The Roommate", עם הכנסות של שני מיליון דולרים ומאזן כללי סביר יחסית לסוגו ולסכומים שהושקעו בו של 35.9 מיליון דולר.

מקום אחד לפניו נמצא הסיפור העצוב של השבוע – "מרדף עצבני" מותחן פעולה בכיכובו של ניקולס קייג', שלמרות השם של הכוכב וההקרנות התלת-ממדיות הכניס רק 5.1 מיליון דולרים, מה שהספיק לו רק למקום התשיעי. מלכתחילה ההנחה היתה שהסרט הזבלוני במכוון לא יהיה בלוקבסטר, אבל איש לא ציפה שהוא יתרסק עוד יותר מאשר "עונת המכשפה", הכישלון הקודם של קייג', ולמעשה עוד יותר מאשר אסונות כלכליים בסדר הגודל של "ג'ונה הקס", שנחשב הקטסטרופה הגדולה של השנה החולפת. בכלל, לא נעים להגיד, אבל אחרי הכישלונות הרצופים של "קיק-אס", "שוליית המכשף", "עונת המכשפה" ו"מרדף עצבני", אפשר לומר שקייג' עבר עד להודעה חדשה למעמד של כוכב עבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully