וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת נגד "האח הגדול": "זה ערוץ פורנוגרפיה"

שני גורקביץ'

8.3.2011 / 13:46

במהלך דיון שנערך בכנסת לרגל יום האישה תקפה שרת התרבות את ערוץ 20 המשדר את התוכנית ואמרה כי הוא מקדם פורנוגרפיה ואסור שהנוער יהיה חשוף לתכניו

שרת התרבות, לימור לבנת, תקפה היום (שלישי) את תוכנית הריאליטי של קשת "האח הגדול" וטענה כי היא משמשת דוגמא רעה לדור הצעיר ומקדמת פורנוגרפיה.

במהלך דיון מיוחד לרגל יום האישה שנערך היום בכנסת, אמרה השרה כי "יש לנו חובה לדאוג לדור הצעיר. גיבורי וגיבורות התרבות של הדור הצעיר הם לא אנחנו אלא כוכבי הריאליטי. הם מצטטים אותם ועוקבים אחריהם בערוץ 'האח הגדול' שזה ערוץ פורנוגרפיה. זה לא יכול להיות שילדים ובני נוער יהיו חשופים לתכנים הפורנוגרפיים שגורמים לביזוי מעמדן של הנשים ושמשודרים בערוץ הזה".

מקשת, הזכיינית המשדרת את התוכנית, נמסר בתגובה לדברים כי "ניכר כי השרה לבנת אינה צופה בערוץ 20 ולא ברור מהיכן היא שואבת את מקורות ההשראה. האח הגדול חצתה מזמן את גבולות הריאליטי והפכה לתופעה שדנים ועוסקים בה הרבה מעבר לטלוויזיה, דבר המעיד על כך שהצופים מוצאים בסיטואציות המתרחשות בבית שיקוף של פני החברה הישראלית".

לטענתם "האח הגדול הינה תכנית שכל מהותה הצגת קבוצת אנשים הטרוגנית, בה כל אחד אוחז בהשקפת עולם שונה ובסולם ערכים שגיבש לעצמו באמצעות סביבתו, ביתו ומשפחתו.זוהי הפלטפורמה היחידה בטלוויזיה המציגה את משתתפיה כפי שהם ונותנת במה לדברים מצחיקים ומרגשים לצד אמירות מעוררות מחלוקת".

העונה השלישית של "האח הגדול" מעוררת לא מעט סערות מאז עלתה לשידור בחודש דצמבר. הסערה הגדולה מכולן קושרה בעורך התוכנית, יורם זק, שעלה לכותרות בחודש שעבר כאשר בשל תקלה במהלך בדיקת סאונד לפני שידור הוא נשמע פונה לאחת ממשתתפות התוכנית, דנה רון, ואומר: "ערב טוב דנה. יש לך חצי דקה לפנות אל הצופים ולשכנע אותם למה את זו שרוצה שאני אשחק לה עם הבולבול בין השדיים". רון לא שמעה את הדברים, אך הם נשמעו באתר התוכנית והופצו ברשת.

בעקבות התקרית וההדים שעוררה בציבור, זק הוצא לחופשה, אך שב לתפקידו כעבור יומיים. במקביל, קראו אנשי ארגון ויצו למנכ"ל קשת אבי ניר לפטר את זק, וראשי מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית קראו למפרסמים שלא לתת חסות לתכנית. גם הרשות השניה דרשה מהזכיינית לבצע בדק בית בהפקת התוכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully