וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון הוא לא: על התבטאות יהורם גאון

חגי אוזן

9.3.2011 / 17:47

התבטאות יהורם גאון נגד הזמר המזרחי מעידה בעיקר על כמה שהוא מיושן ובור בתחום. לו היה מקשיב למשה פרץ, למשל, היה מגלה שהוא זמר טוב ממנו

הנה מגיע הבור התורן. יהורם גאון הצליח בכמה משפטים להוכיח את מה שטוענת תעשיית הסלסולים: גם בימים שבהם המוזיקה הזאת זוכה לחיבוק, זה עדיין לא אומר שהיא הפכה לבת בית לגיטימית. יהורם גאון, חושב ש"המוזיקה המזרחית, היא זבל שהשטן לא ברא השטן". תיקון קטן, יהורם גאון לא חושב. הוא אמר את זה מתוך בורות מוחלטת. אין לו מושג מהחיים שלו. גם מבחינה מוזיקלית, האיש פשוט הזדקן ולא מוכן לקבל את זה שהוא, דווקא הוא, שגילם את הצעיר הבועט ב"קזבלן", פשוט לא רלוונטי. הוא לא מבין את השפה העכשווית.

עוד לפני ההתבטאות המטופשת שלו, ברור היה שיהורם גאון לא מתחבר לפס הקול של ימינו. באחת מתוכניות הרדיו שלו, הוא התקשה להבין את הסלנג היומיומי של ישראל 2011. לא הבין את קיצורי השפה הטרנדיים. במקום לנסות להבין אותם, הוא פסל אותם. המזל שלו, שבתקופה שהוא התחיל את דרכו לא היו יותר מדי אנשים מהסוג שלו שלא נתנו לו לנשום. יהורם גאון מדבר מתוך כעס על זה שיש עכשיו מציאות שהוא לא חלק ממנה. שהוא לא המוביל שלה, שהוא אפילו לא נסחב מאחור. במקום להבין שזבש"ו, הוא החליט לפסול.

משה פרץ בהופעה. נמרוד סונדרס
שיקשיב קצת למשה פרץ וישמע שאצל הזמר והיוצר הפנטסטי הזה, יש שורה ארוכה של שירים שהיתה מתאימה לזוהר ארגוב. משה פרץ/נמרוד סונדרס

הקביעה של יהורם גאון ש"כל השירים נשמעים אותו דבר", משאירה שתי אפשרויות: או שהוא חירש, או שהוא פשוט סתם ירה באוויר. שיקשיב קצת למשה פרץ וישמע שאצל הזמר והיוצר הפנטסטי הזה, יש שורה ארוכה של שירים שהיתה מתאימה לזוהר ארגוב ושאביהו מדינה היה שמח לכתוב אותם. כן, אותו אביהו מדינה שיהורם גאון הואיל בטובו להגיד שהוא מעריך את פועלו. משה פרץ הוא חדשן אמנותי שביצירתו הוא מבקיע חומות מוזיקליות כפי שעשה לאחרונה עם "ארוץ עד אלייך" שבו בפזמון של השיר הוא עבר בין רבע טון לחצי טון. גם אם פרץ לא ממש נכנס לרבע טון, עדיין, מדובר במהלך מדהים. כמעט בלתי אפשרי. משה פרץ הוכיח שזה אפשרי. יהורם גאון לא יכול לבצע את המהלך הזה גם אם יתהפך העולם, אז הוא צועק שזה זבל.

נמאס כבר מההתרפקות על העבר. אסור להתבלבל בין נוסטלגיה להיסטוריה. נוסטלגיה מעלה קונוטציות חיוביות כאילו שבעבר היה תענוג; נוסטלגיה משכיחה שירי זבל שפשוט לא החזיקו מעמד. כי ככה זה עם זבל, הוא נכחד ובסופו של דבר רק הדברים הטובים מחזיקים מעמד. כך, לדוגמא, "ערב טוב" של ליאור נרקיס יחזיק מעמד ועוד יבוא היום שידברו עליו באותה נשימה עם "הפרח בגני" או "להיות אדם" שבזמן שהשיר הזה יצא, אבא שלי לעג על המילים הרדודות שלו.

יהורם גאון צריך לקוות שגם הזבל שהוא הוציא מהפה שלו לא יחזיק מעמד וייעלם מההיסטוריה המוזיקלית המפוארת שהוא בנה לעצמו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully