וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהורם גאון: "אני לא חוזר בי מאף מילה"

שני גורקביץ'

11.3.2011 / 13:19

בפתח תוכניתו השבועית ברשת ב' התייחס יהורם גאון לסערה של השבוע האחרון סביב דבריו על המוזיקה המזרחית: "לרגע היה נדמה שמדובר במלחמה חדשה"

"המוזיקה המזרחית משופעת בפנינים אך לא חסר בה גם חצץ ואני נגד החצץ יצאתי. ושלא תהיינה אי הבנות, אני לא חוזר בי מאף מילה - חצץ זה חצץ", כך אמר יהורם גאון היום (שישי) במונולוג נרגש בפתח תוכנית הרדיו השבועית שלו ברשת ב'. גאון אמר את הדברים בתגובה לסערה המתוקשרת שהתעוררה לאחר שכינה את המוזיקה המזרחית החדשה "זבל שהשטן לא ברא".

"השבוע הצלחתי, ולא בכוונה, לסחוף אליי את כל תשומת הלב מהעובדים הסוציאליים ונתניהו ואפילו המלחמה בלוב", אמר גאון. "והכל דיברו במה שאמרתי לסטודנט תקשורת מאריאל בשיחה לא מחייבת בבית קפה".

גאון השווה את ההתייחסות התקשורתית לנושא לזו המוקנית למלחמה, לזעקת מקופחים או למלחמת תרבות, "עם הקלטות מאשימות מן הדברים שאמרתי, כמו הדברים שאנחנו שומעים מחדרי חקירות".

"טקסטים שמחורזים בשור וחמור"

"מי לא דיבר?,אלוהים, מי לא הביע דעה? מי לא זעק את הקיפוח העדתי שמלווה אותנו משנות החמישים?", אמר גאון אך סירב לחזור בו מסלידתו משירים מזרחיים המורכבים מ"טקסטים שמחורזים בשור וחמור, מנגינות שמיובאות מטורקיה או מחוברות באולפנים עם מכונות קצב ותוף שמכה בראש, שהחזון המוזיקלי והתרבותי שלהם, שיא השיאים הוא להיות רינגטון לסלולרי".

"פרופורציות לא היו מזיקות לנו", המשיך גאון, "בכל זאת - חמאס עוד יורים, הסכסוך עם הפלטסינים עדיין כאן, וגם אירן לא בדיוק עשתה איתנו שלום. כל העת חיכיתי לאחד שיצעק 'הלו הלו הלו, זו עוד לא מלחמה, בעיקר לא מלחמת תרבות'".

בהמשך, דיבר הזמר הוותיק ארוכות על הכבוד לשפה העברית שהקנה לו אביו, ועל היחס אליה במוזיקה העכשיוות.

"הלו אשכנזים, אנחנו כבר לא צריכים פוליטקלי קורקט"

"היו שהביאו שירים שלי שלא היו אלא פרודיות כדוגמה לכך שגם אני לא מקפיד על השפה העברית", אמר הזמר בהתייחסות ברורה לאלו שהזכירו את שירו "רוזה רוזה" ושהפנו אליו אצבע מאשימה. "ואם מה שאני שומע ברדיו, כן החצץ הזה, זו פרודיה, אין לכם מושג כמה אני מתנצל. מה שבטוח הוא שאלתרמן היה מובך מהשירים שאני שמעתי וגם דוד המלך".

במהלך המונולוג שלו, גאון עסק רבות בשורשיו המזרחיים, ובתרומתו לקידום המוזיקה והיצירה המזרחית בארץ לאורך השנים. הוא ציין את שלומי שבת, אביהו מדינה, עמיר בניון וזהר ארגוב ככמה מהזמרים שהוא אוהב ומעריך, ואת שיריהם אף השמיע לאוך התוכנית. בהמשך אמר כי דבריו משקפים את מה שכולם חושבים כל העת ומפחדים לומר בגלל שזה לא פוליטיקלי קורקט. "בתור מזרחי גאה אני אומר עכשיו, הלו אשכנזים, אנחנו כבר חזקים, חזקים מאוד, אנחנו כבר לא צריכים פוליטיקלי קורקט".

"אין לי שום אלבום או תוכנית לקדם, אני לא צריך את זה כדי להיות עכשיו בחדשות", הוא הוסיף. " חשבתי שזו עבודת גמר של סטודנט ולא ראיון לשער של ידיעות אחרונות, ועניתי לו מה שאני חושב, כן, מה שאני חושב. טעיתי בגדול באמון שנתתי בסטודנט שמתחיל את דרכו בעיתונות וקרוב לוודאי שגם יצליח", הוא הוסיף. לסיום אמר בהתרגשות: "הלוואי וידעתם מאיזו אהבה אני בא אל שירת המזרח, באמת, הלוואי וידעתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully