וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה טוב, היה יוסי

אמילי גרינצווייג

14.3.2011 / 3:09

יוסי אליאס, עורך העונה השניה של הריאליטי "היפה והחנון" מסכם עונה: "היה לנו קאסט מנצח", משיב למבקרים ובעיקר למבקרות: "לא בטוח שאנשים ראו את התוכנית לפני שהם עשו כותרות"

עם ממוצע עונתי של 20.3% ופרק שיא שזכה ל-26.7%, העונה הנוכחית של "היפה והחנון", שתגיעה לשיאה מחר (שלישי) במשדר הגמר, מיצבה את עצמה כתוכנית הדגל של ערוץ 10. לא מדובר בהפתעה. עונתו הראשונה של הריאליטי זכתה גם היא לממוצע צפיה מרשים ביחס לערוץ 10 של 15.5% ונחשבה כאחת התוכניות המוצלחות של הערוץ. עלייה של כ-30% בממוצע הרייטינג, אינה עניין של מה בכך, בעיקר כשרוב העונה שודרה מול "כלבוטק" המותג הטלוויזיוני החזק והוותיק של זכיינית ערוץ 2 רשת.

"העונה הזו הצליחה לשים את ערוץ 10 במקום שמגיע לו", אומר עורך התכנית יוסי אליאס. "כשמביאים תוכן שמדבר לכולם ועשוי בצורה טובה אז הקהל יודע לבוא לערוץ". בראיון לוואלה! ברנז'ה הוא מספר: "כשעלינו לאוויר בכלל לא חשבתי שנביא מספרים כאלה. להביא 24% רייטינג בערוץ 10, זה לא משהו שאתה יכול בכלל להציב כמטרה בלי שיסתכלו עליך כעל משוגע. יש משהו כיפי בלנצח בערוץ 10. ערוץ 10 הפך עכשיו לאנדרדוג השיקי, ויש בזה משהו כיף ואתגרי לנצח. זה ערוץ שהיה בקשיים כלכליים עצומים ועכשיו הוא יוצא מהבוץ ורואים את מחלקת התכניות שגועשת ורואים את זה אחרי התקופה הארוכה הזו של אי הוודאות. יש פה סיפוק גדול, כי זה אומר שאנשים החליטו להתיישב ביום שלישי ב-21:00 בערב מול היפה והחנון, שזו לא הייתה ברירת מחדל אלא קהל שסיים לראות את החדשות בערוץ 2 עבר אלינו. וזה מאוד בולט בנתוני המחקר".

אליאס, בן 34, שימש כתסריטאי בעונה הראשונה של הסדרה, המופקת על ידי חברת אבוט רייף המאירי. בעבר ערך את התכניות "מגודלים", "אורי גלר מחפש את היורש", עבד עם דודו טופז, וערך את משדר הגמר של "הישרדות איי הפנינה". לפני כן היה כתב מגזין ותעשייה של המגזין "רייטינג" במשך כשבע שנים. כשהוצע לו לשמש כעורך, הוא קפץ על ההצעה: "זה בדיוק מסוג התכניות שאני נורא אוהב לעשות- גם עם הומור וגם עם רגש ואנושיות שבדרך כלל לא רואים בתכניות ריאליטי".

מה נלמד מהעונה הקודמת של התוכנית ויושם בעונה הזו?

"העונה הקודמת הייתה מאוד טובה ובעונה הזו היה לי חשש, לא ידעתי אם ישנם עוד אנשים שירצו להשתתף. אבל החנונים הגיעו בהמוניהם, כי העונה הראשונה הניחה את הפלטפורמה הנכונה לזה, היא נתנה לאנשים כלים להתמודד חברתית. וחנונים הגיעו לאודישנים כי הם באמת רצו את השינוי הזה, הם באו להשתנות בתוכנית, הם רצו את זה עמוק בפנים. גם הכיוון שנלקח, שהתוכנית תהיה מתוקה וטובה הוא כיוון שהמשכנו בו, מהעונה הראשונה".

ומה ייחד את העונה הנוכחית?

"בעונה הזאת דאגנו שיהיה מקום לשמוע את הסיפורים של האנשים, מי הם ומה הם ואיך הם מתמודדים חברתית. וכמובן לצחוק יחד איתם ולעבור את התהליך הזה. העונה הזו היתה יותר קיצונית בדמויות. אחרי שראינו שהעונה הראשונה נתנה לגיטימציה, לקחנו צעד אמיץ והחלטנו להראות איך הדמויות הקיצוניות מתמודדות. זה עבד טוב ויצר סצנות מצחיקות, משעשעות ואפילו מאוד מרגשות, באופן שלא האמנתי שנוכל. בסופו של דבר הקאסט עושה את התוכנית והיה לנו קאסט מנצח".

הדמויות לא היו יותר מדי קיצוניות? אלכס הוא לא בדיוק הבן החנון של השכן

"באלכס יש משהו מאוד כובש, ברגע שראיתי את הטופס שלו ממש רציתי לראות אותו, ואז ראיתי את האודישן. ראינו שזה מישהו שממש צריך ורוצה את השינוי, ורוצה לצאת מהבועה שלו, באמת חברתית הוא לא תקשר ובאמת ראינו כמה שהוא רוצה את זה. בגלל האותנטיות הזו, החוויה הראשונית הזו, זה כבש את המסך. במיינסטרים אנחנו לא מכירים אנשים כאלו. קשה למצוא אותם, ואני שמח שזה הגיע מכיוון חבר שלו שרשם אותו כי לא בטוח שהיינו מוצאים דבר כזה. אני לא בטוח שרבים היו אמיצים מספיק לקחת אותו לתוכנית, זה נעשה אחרי שנפגשנו לזמן ארוך ודיברנו והסברתי את המשמעות של השתתפות בתוכנית הזו. ראיתי את הרצון וכן זה אמיתי. אבל זה דרש אומץ, אבל אני מאושר שעשינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בעונה הזו היו שני סטארים, אלכס ואור, יתר המועמדים נתפסים כזניחים. איך עורכים את התוכנית במצב כזה?

"בגלל הבולטות קל יותר להסתכל עליהם ככוכבים, אבל אם נניח אותם בצד, כל יתר המועמדים היום הופכים לכוכבים בריאליטי אחר. מאור שהוא דמות הורסת ומשתפת. כולם באמת מביאים פן מצחיק במיוחד, ירון שהוא כוכב בכל קנה מידה, ענבל שהיא מצחיקה ועוד. זו עונה שמשופעת במשתתפים חינניים, חלק מהגישה של הצוות המלהק היתה למצוא את החן הזה, אנשים מתוקים שאפשר להזדהות ולצחוק איתם והצלחנו להביא את זה. אז היה את אלכס שהוא באמת הקיצון אבל אחרים לא היו פחות מיוחדים".

הארכתם את העונה ל-18 פרקים לעומת 14 הפרקים של העונה הקודמת, זה לא יותר מדי?

"התהליך של החנונים והיפות היה כזה שהצריך כברת דרך יחד, כדי באמת להתחבר ולהשתנות והיום הם באמת מבלים יחד. יכול להיות שהיה אפשר לקצר ולעשות את הגמר קודם, אבל יש גם שיקולים כלכליים. כל עוד התוכנית מביאה רייטינג טוב, אפשר להבין את ההחלטה של הארכת השידור הזה".

מה היתה החוויה שלך, כעורך, מהתוכנית?

"מאד מרגש אותי המסע הזה שהם עברו ביחד. הגיעו לגמר שלושה זוגות שעשו שינוי גדול ועברו כברת דרך- ענבל וירון הפכים שמעולם לא היו נפגשים, אור ונלה שהתאהבו בתכנית והפכו לזוג, ואלכס וליטל שהם שתי דמויות כל כך שונות שהצליחו בסופו של דבר להפוך לחברים טובים"

הצלחתם לעצבן את ארגוני הנשים בעונה הזאת

"זה צפוי להגיד שהתוכנית מבזה את המתמודדים ושמה את הבנות במקום הברור, אבל התפלאתי ושמחתי שכולם הבינו שבאנו לצחוק ויש משהו טוב פה".

פרק אחד שגרף את מרבית הביקורת הוא הפרק עם משימת הפיסול, בו נדרשו המשתתפים למשוח בשמן את גוף המתמודדות ולפסלן בגבס. אחת המתמודדות אפילו התנגדה לכך.

"לימור סירבה כי היא פחדה לפגוע בו, כיוון שהיא הבינה שיש לו רגשות כלפיה ושזה יעצים אותם. היו כל מיני משימות בתוכנית, הבנים הצטלמו במשימת עירום, הבנות עשו פאנל על הסכסוך הישראלי ערבי, הבנים התחילו עם בנות בים והייתה המשימה הזו – שבאה לקרב את הבנים יותר לבנות, במובן של איך זה קורה, איך אתם אמורים להתמודד עם הסיטואציה. כמובן שמראש קיבלו הוראה שלא לגעת באיזורים האינטימיים וזו היתה משימת אומנות. זה לא היה ממקום שובינסטי הכל נעשה בהסכמה וכמובן שדיברנו על כך לפני כן".

"היפה והחנון" גם זכתה במקום הראשון בסקר ויצו על התוכנית הריאליטי הסקסיסטית ביותר

"אני ממש לא חושב שזו תכנית סקסיסטית. אני בעצמי מופתע מתגובות של פמיניסטיות רבות שדווקא נורא בעד התכנית, ומבינות את התהליך הרגשי והמצחיק שהדמויות בסדרה עוברות, גם אם זה אומר שבהתחלה הסטריאוטיפ נראה חד ממדי. כל הרעיון הוא לשבור את הסטריאוטיפים ולא רק כסיסמה. נראה לי שהצלחנו בזה לא רע.

"זאת הסתכלות צרה על הסיטואציה ואני לא בטוח שאנשים ראו את התוכנית לפני שהם עשו כותרות. אבל אני מזמין, באמת, את כל הארגונים לצפות בתוכנית ואשמח לראות פרק עם יו"ר ויצו ושיאמרו לנו איפה זה חורג ואיפה זה יותר מדי. יש כאן שני עולמות מאוד שונים, בנות יפות עם מחסור בידע כללי מול בנים מכונסים חברתית שמעסיקים את עצמם בלפתח את מנת המשכל, וזו לגמרי היתה הבחירה. עשינו זאת בכוונה. אבל להגדיר את התוכנית כסקסיסטית ביותר זו החלטה לא נכונה".

זה לא קל מדי לשים בנות בתפקיד היפות והטיפשות ובנים בתפקיד החכמים? למה לא לעשות את ההפך?

"לא בטוח שלא, יכול להיות שזה עוד יקרה. מבדיקות באודישנים שעשינו החנוניות הן לא קיצוניות, בעלות חוסר ביכולת חברתית בצורה מובהקת כמו החנונים. יש משהו בבנים חנונים שהוא נורא מקטין אותם ושם אותם בפינה. בנות חנוניות זה עובר, הן יכולות להיות חלק מהמיינסטרים. אותו הדבר לגבי בנים יפים, קל להם להסתדר חברתית גם בלי הידע שלהם במקום שמצריך ידע. זה לא ממקום של אין, אלא שזה הרבה פחות מובהק. אבל יכול להיות שתהיה עונה כזו, יש למה לצפות".

לאן אתה ממשיך מכאן?

"אני לא עורך את העונה הבאה אלא הולך לאתגרים חדשים. בכל מקרה, ההחלטה ללכת על דמויות קיצוניות היא משהו שצריך לא לפחד ממנו ואני מניח שזה מה שיקרה. התוכנית הזאת היא ממתק טלוויזיוני חמוד וכיפי ואני מקווה שהעונה הבאה תצליח לפחות כמו העונה הזו".

היית ממליץ לקרוב משפחה ללכת לתוכנית?

"היפות כבר מסודרות בחיים ואין לי חנונים במשפחה. אבל אם היה מישהו שהייתי מרגיש שצריך את החוויה הזאת אז לגמרי כן. זה לא מתאים לכל אחד, אני לא הייתי הולך כי זה לא מתאים לי לאופי ואינני אוהב חשיפה. אבל לאנשים שמרגישים שזה יעזור להם בחיים, בידיעה שהם באים לצחוק יחד והם מבינים את זה, אז כן".

מה מיחד את "היפה והחנון" מתוכניות ריאליטי אחרות?

"בשונה מתכניות אחרות פחות חשובות ההדחות מי שנוא וכל התככים, אלא מה קורה בין הזוגות, אם הם רבים או איך הם מסתדרים. החיבור בין הזוגות, בין שני העולמות האלו שהם באמת הכי שונים בעולם, עם עולם מושגים שונה, הביאה את התוכנית להיות מאוד אותנטית.

"בכלל, הטלוויזיה בכיוון של לעשות ריאליטי טוב, פחות הדחות וסכין בגב. גם 'מאסטר שף' היתה ריאליטי טוב שלא מחפש את הרע, והריאליטי ייקח אותנו למקום הזה שיצחיק וירגש. אני צופה לזה עתיד משופע בכאלו תוכניות, כי נראה שהבנו את הריאליטי, כולל תוכניות מציאת הכישרונות בסגנון 'כוכב נולד' הן משהו שבא לעשות טוב. זה הכיוון ואני מניח שזה מה שיקרה בשנים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully