וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאי "מיראל": "ההתנחלויות הן אפרטהייד"

עינב שיף

16.3.2011 / 19:57

ג'וליאן שנאבל, במאי הסרט שישראל התנגדה להקרנת סרטו באו"ם, תקף בראיון את ישראל על פעילותה בשטחים הכבושים

לפני מספר ימים יצא סגן שגריר ישראל באו"ם נגד הקרנת הסרט "מיראל" במליאת העצרת, בשל חוסר האיזון שלו בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. עתה, יממה אחרי ההקרנה בה נכחו אישים כמו רוברט דה נירו ושון פן, משיב במאי הסרט, ג'וליאן שנאבל, במתקפה חמורה נגד ישראל ומדיניותה בשטחים.

"הישראלים עייפים ויהודים רבים עייפים מהמנהיגים שמובילים את המדינה", אמר שנאבל בראיון לדדליין הוליווד. "נתניהו לא יפתור דבר כשהוא מחמיר את המצב במירה שהוא יבנה יותר התנחלויות בגלל שאנשים נהרגו".

"אמא שלי היתה ראש ארגון הדסה", המשיך שנאבל, "ואני מאמין שהמדינה היהודית היא הבית הדמוקרטי של היהודים, אבל אתה לא צריך להיות יהודי כדי להיות חופשי שם. הפלסטינים אינם אויבים שלנו". לדבריו, יש להסיר מידית את כל ההתנחליות כפיתרון הומני ולא צבאי. "ההתנחליות הן כמו ההפרדה בין שחורים ללבנים בארה"ב בשנות ה-60. זה אפרטהייד".

שנאבל שיבח את ראש עיריית ירושלים על יחסו לצוות ההפקה של הסרט, בזמן שצולם כאן. "הוא שאל אותי האם ירושלים תצא יפה בסרט", סיפר שנאבל על יחסיו עם ניר ברקת. "הבטחתי לו שכן". לדבריו, ברקת סייע לסרט כהוכחה להיותה של ישראל הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון וכמשטר הפתוח לביקורת. "אבל הדמוקרטיה חייבת להיות פתוחה לכולם", אמר שנאבל, "לא רק ליהודים בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully