וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכיבוש משחית: "כוכב נולד" בצה"ל - עוד ניצחון לממלכתיות של הצבא

עינב שיף

21.4.2011 / 7:00

הסיבוב של "כוכב נולד" בבסיסי צה"ל אולי נתן לתוכנית את אישור הישראליות המיוחל מהגוף החזק במדינה, אבל הניב משדר טלוויזיוני דוחה ולא אמין. עינב שיף רוני דניאל

הגוף היחיד שבלם תוכניות טלוויזיה מכיבוש מלא של הישראליות היה צבא הגנה לישראל. כש"כוכב נולד" היתה בשיאה, צה"ל לא ראה בעיניים והשפיל עד עפר את מארינה מקסימיליאן בלומין, בתקרית שהביאה כל פליט שרק חשב על זה, להתכונן חודשים לצילום המסורתי בכניסה לבקו"ם בתל השומר.

אפילו "האח הגדול" כמעט ונפלה בזה בעונה האחרונה עם הפולמוס המגוחך סביב שירותו הצבאי של ג'קי מנחם (ממש הרב"ט האסטרטגי, כן?), שנמשך במשך כמה תוכניות ודעך כמו התוכנית כולה לכדי דשדוש ושיעמום. בכל פעם שאיזשהו גורם בידורי, מעברי לידר ועד אייל גולן, נראה קצת מעבר לקונסנזוס, צה"ל דאג להזכיר לכולם מי שירת איפה ובמשך כמה זמן.

לכן, אפשר לראות ב"כוכב נולד במילואים", ספיישל "כוכב נולד" בבסיסי צה"ל השונים ששודר אמש (רביעי, ערוץ 2), כמעין עסקת פשרה: צה"ל יאפשר לשופטי "כוכב נולד" להיכנס לבסיסיו לבושים סרבלים חגיגיים של חיל האוויר (ולצביקה הדר להזכיר את פרט הטריוויה הכי שחוק מעברו – היותו רב סרן במיל') ובכך לקבל הכשר מעם ישראל המואבס אווירת משפחתיות של חג הפסח, ערב ימי הזיכרון והעצמאות. "כוכב נולד", לעומת זאת, תעניק לצה"ל מעל ל-30 אחוז רייטינג ככל הנראה ובעצם את השירותרום 2, וזאת אפילו מבלי לגרור את הרמטכ"ל לראיון המסורתי עם אילנה דיין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קבלו אותם - השירותרום 2. שופטי "כוכב נולד" ב"כוכב נולד במילואים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

התוצאה של אותה עסקת חליפין היא כמובן עניין של המתבונן: הצופה הפטריוט יראה בחיבור בין "מיטב בחורינו", הביטוי שגורם לצביקה הדר לרטוט, לבין שואו הדאחקות המעיק ש"כוכב נולד" מסוגלת לו, צ'ופר לחג ומזור נפלא לכאבי היומיום שכוללים רצח, אונס ומדינה פלסטינית בדרך.

עיניים אזרחיות יותר לא יבינו מאיפה נחת עליהם העונש הדביק והמעיק הזה. במקום לראות אנשים שרים הם מוצאים עצמם צופים בדאחקות של לוחמים משועממים, שהגעתה של התוכנית היא לא יותר מתחליף לאוטו של תרומות הדם, זה שבואו היה מסמל מנוחה מבורכת מהעול הקיומי של השירות הצבאי, רק שהפעם הוא מגיע עם בונוס - מצלמות ואנשים מפורסמים.

בנוסף, כמו שהשירות הצבאי עושה לנפשם של אנשים צעירים דווקא, גם שירות ה"מילואים" של "כוכב נולד" הקצין את החולשות הקיימות של שופטי העונה, מלבד צדי צרפתי, שקיבל כנראה פטור מהתוכנית מטעמי תרומה מספקת למדינה בימי הזוהר של הלהקות הצבאיות. יאיר ניצני התרכך, מרגול הפכה מקפדנית ומדויקת לנגחנית חסרת טעם, צביקה הדר כצפוי התעלק על הדרגות ועל מעמדו כג'יזס קרייסט שבא לעשות שמח לעם ומירי מסיקה השתפכה על כל בחור ובחורה במדים באופן לא אמין, עד שנראה שמדובר בקומבינה שנועדה להגביר הזמנות להופעות בימי כיף של לוחמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה מסדרי ניקיון עברתם בשביל לישון בחדר הזה? מתוך "כוכב נולד במילואים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

למעשה, הבחילה הקלה שמעורר שיתוף הפעולה בין הממלכתיות המזויפת של "כוכב נולד" לממלכתיות המובנית של צה"ל היא רק מקל בגלגלים בפתיחת העונה הסבירה ביותר של "כוכב נולד" מזה שלוש שנים לפחות, עד שנראה שאפילו נבחרת העונה תהיה מעניינת מהרגיל. חבל רק שההתמכרות של מפיקיה לקיטש ולדמע, ממה שנובע ככל הנראה במחסור בתקציב הנסיעות לחו"ל (בשנים קודמות יצאה התוכנית להודו, ארצות הברית וברזיל ולא לשיבטה ושיזפון), הביאה לעצירה מיותרת במומנטום.

אבל מעבר לכך, היה משהו עצוב בלראות בסיס שלם ערוך ומוכן לקבל כוכבי תוכנית טלוויזיה, במעין ציפייה שתגאל אותם מהאפרוריות הקשה של השירות הצבאי. בקבוקי הדיאט-קולה על שולחן האוכל וחדר השינה היחסית מצוחצח בו ישנה החבורה נראו תוצאה של הכנות בנוהל ביקור של מפקד בכיר, וכל מי ששירת יודע שביקור כזה מזמין עוד עבודה מסביב, כדי שכולם ייראו בסדר מול המצלמות.

קשה גם להאמין שלא נמצא אף חייל או חיילת שבתשובה לשאלה של צביקה הדר "נהנה בשירות?" ענו "לא, חרא פה ובגלל זה אני שר". לא, ב"כוכב נולד במילואים" כולם מרוצים מהשירות, אוהבים את המדינה ומרגישים שייכים ותורמים. במילים אחרות – עוד ניצחון מפואר של צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully