וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידורי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בערוצי הטלוויזיה

אמילי גרינצווייג

28.4.2011 / 14:52

ערוצי הטלוויזיה ישדרו תכניות וסרטים מיוחדים ליום השואה. בלוח השידורים: ניצולי מחנה ההשמדה טרבלינקה, הרבי מלובביץ', אוטו פרנק וכמובן: "מוסר השילומים"

ערוצי הטלוויזיה ישדרו תכניות וסרטים מיוחדים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. בערב יום השואה, ה-1 במאי בשעה 20:00 יעבירו ערוצים 1, 2 ו-10 בשידור ישיר את העצרת הממלכתית ביד ושם. לאחריה בשעה 21:45 ישודר בערוץ 1 הסרט "הרבי והקצין הנאצי" סיפור הצלתו של הרבי מילובאוויטש במלחמת העולם השנייה על ידי רב-סרן ארנסט בלוך, קצין גרמני מעוטר בוורמכט הגרמני אשר בשנת 1939 קיבל פקודה ישירה מראש המודיעין הגרמני, האדמירל וילהלם קנריס, לצאת לוורשה, למצוא ולהוציא את הרבי מליובאוויטש על מנת להציל את חייו.

ערוץ 10 ישדר בערב יום השואה את הסרט "האחרונים מטרבלינקה", שמספר את סיפורם של שמואל וילנברג וקלמן טייגמן, הניצולים האחרונים ממחנה ההשמדה טרבלינקה. השניים שבים למחנה ההשמדה ממנו ברחו לפני 68 שנים. הסרט, אותו יצרה הבמאית ציפי ביידר, ישודר בשעה 21:25. בערוץ 2, תשדר הזכיינית רשת את סרטו של חנוך זאבי "ילדי היטלר", בו נחשפים צאצאיהם של הקצינים המשפיעים במשטר הנאצי. הסרט ישודר בשעה 22:00

שידורי ערוץ 3 ו-8 בHOT יאוחדו, ומבסגרתם ישודרו בבכורה "הסוד של גרינג" – סרט של ה-BBC על אלברט גרינג, אחיו של הרמן גרינג, בכיר במפלגה הנאצית. אלברט גרינג היה התנגד לנאצים בכל מהותו ואף הציל את חיים של 34 אנשים מהזוועות תוך שהוא מזייף את חתימתו של אחיו. הסרט ישודר בשעה 19:10. בשעה 21:05 ישודר הסרט "נגד הזרם" – סיפורו של פיטר ברגסון, לשעבר הלל קוק, אחיינו של הרב הראשי של פלסטינה. אשר יצא למלחמה נגד היהודי החזק ביותר באמריקה, רבי סטיבן ווייס בניסיון להביא את יהודי אירופה לארצות הברית. לראשונה בהיסטוריה, מתועד סיפורו של ברגסון ונחשפים פרטים כמו בקשתו של אוטו פרנק, אביה של אנה פרנק, לוויזה לארצות הברית בשנת 1938.

בערוצי הסרטים של HOT ישודרו בבכורה "האי ברחוב הציפורים", סרט דני המהווה עיבוד לספרו של אורי אורלב, בכיכובם של פטריק ברגין וג'ורדן קיזיוק הסרט ישודר בשעה 20:15, HOT Prime ו- HOT Films. לאחריו מכן ישודר לראשונה "שיר החתונה", דרמה הסטורית צרפתית אודות שתי נערות, יהודייה ומוסלמית המתגוררות בתוניס בזמן מלחמת העולם השנייה, כשהגרמנים כובשים את צפון אפריקה.

ב-yesדוקו ישודר בשעה 21:00 "מוסר השילומים – סוף המסע" של אורלי וילנאי וגיא מרוז. הסרט יהווה מעין מעקב ויסכם את התהליכים שהתרחשו במשך ארבע השנים מאז שודר הסרט הראשון, שעסק בכספי השילומים של ניצולי השואה שלא הגיעו ליעדם. בערוצי הסרטים ישודרו בבכורה הסרט הצרפתי La Rafle, המספר על יהודי פריז שנשלחו בשנת 1942 להדחס באצטדיון העיר ולאחר מכן למחנות ההשמדה, הסרט ישודר בYES4HD בשעה 21:30.

כן ישודר הסרט "חורף בזמן מלחמה" המספר על נער הולנדי, בנו של ראש עירייה המשתף פעולה עם הנאצים, המסייע לטייס קרב בריטי שהתרסק. הסרט ישודר בYES5HD בשעה 21:30. ביום השואה עצמו, ה-2 במאי, ישודר בערוץ הסרט "אוטו פרנק - אבא של אנה", על אוטו פרנק, אביה של אנה. הסרט, אשר ישודר בשעה 22:00, מביא לראשונה את סיפורו של אוטו פרנק, שמצא חיבור מחודש עם בתו דרך יומניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully