וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לארס פון טרייר: "ישראל היא קוץ בתחת"

18.5.2011 / 14:56

הבמאי לארס פון טרייר עורר את השערוריה התורנית בפסטיבל קאן והוסיף גם: "אני מבין את היטלר, אני קצת מזדהה איתו"

הבמאי הדני לארס פון טרייר הדהים היום (רביעי) את באי מסיבת העיתונאים בקאן לרגל סרטו החדש "מלנכוליה", כאשר דיבר בגנות היהודים, אמר שהוא נאצי וכינה את ישראל קוץ בתחת. בסרט מככבות שרלוט גינזבורג, בתו של המוזיקאי היהודי סרג' גינזבורג, וקירסטן דאנסט.

"במשך זמן רב חשבתי שאני יהודי והייתי שמח להיות יהודי", אמר פון טרייר לעיתונאים. "ואז פגשתי את סוזאן ביאר (במאית דנית יהודיה, זוכת האוסקר על "בעולם טוב יותר" ש.ג.) ולא הייתי כל כך שמח. אבל אז גיליתי שאני למעשה נאצי – המשפחה שלי היתה גרמנית. וגם זה הביא לי קצת אושר. מה אוכל לומר? אני מבין את היטלר, אני קצת מזדהה איתו".

רגע לאחר מכן סיפק במאי הבהרה כשאמר "אני לא מתכוון שאני בעד מלחמת העולם השנייה, ואני לא נגד היהודים, אפילו לא סוזאן ביאר. למעשה, אני ממש בעדם. כל היהודים. טוב, ישראל היא קוץ בתחת אבל..". כאשר כוכבות סרטו החדש, קירסטן דאנסט ושרלוט גינזבורג שישבו לצידו בהו בבמאי בתדהמה הוא שתק לרגע ואז אמר: "עכשיו, איך אוכל לצאת מהמשפט הזה? או קיי, אני נאצי".

עם זאת, הדיווחים ממסיבת העיתונאים מצביעים כי ייתכן ומדובר בסך הכל בבדיחה גדולה, של יוצר שתמיד אהב להרגיז את הממסד הקולנועי: כשנשאל האם הוא מתכנן לעשות סרט בסדר גודל גדול יותר השיב: "כן. אנו הנאצים אוהבים לעשות דברים בקנה מידה גדול. אולי אוכל לעשות את 'הפתרון הסופי'".

דבריו של פון טרייר הגיעו לקראת סוף מסיבת העיתונאים, במהלכה התייחס לסרטו החדש ואמר "אולי הוא מחורבן... יש סיכוי גדול למדי שאולי לא שווה לראות אותו". לאחר מכן אמר בהומור כי הפרויקט הבא שלו עם דאנסט וגינזבורג יהיה סרט פורנו בארוך 3-4 שעות "עם הרבה סקס לא נוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully