וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת שבוע הספר: חוק הספרים עדיין תקוע

שני גורקביץ'

13.6.2011 / 16:47

דווקא בשבוע שחוגג את תעשיית הספרים בישראל, החוק שאמור היה לעצב אותה מחדש תקוע בממשלה - שנתיים לאחר שיצא לדרך. האם ועדת החינוך תשנה את המצב?

בעוד הוצאות הספרים נערכות לחגיגה השנתית של שבוע הספר, שייערך השנה בפעם ה-50, נראה שמה שנשכח מהשיח הציבורי הוא דווקא חוק הספרים המפורסם, שאמור היה להסדיר את נושא מחיר הספר בישראל לאור המבצעים הרבים של רשתות השיווק.

לפני חודשיים החליטה ועדת השרים לענייני חקיקה להקים צוות בדיקה נוסף לבחינת חוק הספרים. צוות זה התקבל כפשרה, לאחר שוועדה קודמת בראשות השר יוסי פלד המליצה לדחות את החוק, בהמלצת מומחה כלכלי שהוועדה העסיקה. אלא שאז השר יוסי פלד, שזעם על ההחלטה להקים ועדה נוספת וכינה אותה "צעד תמוה ומנוגד לכל כללי מנהל תקין", הגיש ערר לממשלה בנושא והוועדה הוקפאה. מאז, החוק עדיין תקוע, כמעט שנתיים לאחר שיצא לדרך.

מבדיקה שערכה וואלה! תרבות השבוע עם הגורמים המעורבים בנושא עולה כי לתומכי החוק אין הרבה סיבות לאופטימיות: טרם נקבע מועד לדיון הממשלה בערר של השר פלד. אמנם, במהלך החודשים האחרונים המבצעים הרבים של הרשתות צומצמו, אך עתה, לקראת שבוע הספר, הם שבו כאשר צומת ספרים מציעה לרכוש שלושה ספרים ב-99 שקלים ואילו סטימצקי מציעה שני ספרים במתנה ברכישת ספר בודד.

יחד עם זאת, יתכן שהכנסת תשוב ותיקח את המושכות בנושא כבר מחר (שלישי) בבוקר, כאשר ועדת החינוך, התרבות והספורט תתכנס לדיון מיוחד בנושא "מצב הסופרים והספרות". בדיון ישתתפו כל המעורבים בהצעת החוק והוא צפוי, ככל הנראה, לתפוס חלק נכבד מהדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully