וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם מוש בן ארי

עינב שיף

3.7.2011 / 15:00

לרגל הוצאת אלבום חדש והופעה ראשונה בקיסריה, מוש בן ארי מספר על האלבומים ששינו את חייו, מלד זפלין ועד הכבש השישה עשר. בלעדי

ניל יאנג - "Harvest"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להתחיל עם הנביא. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ההיכרות שלי איתו התחילה בגיל 14-15 וניל יאנג מבחינתי הוא משורר וגם קצת נביא. הגיטרות האקוסטיות שלו באלבום הזה מזכירות לי את המרחבים של הקיבוצים, את עמק יזרעאל. באופן כללי המוזיקה שלו לאורך שנים מזכירה לי דברים טובים שקרו לי לאורך הדרך בחיים"

לד זפלין - "Physical Graffiti"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוב נו, מי באמת יכול על זה. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עם לד זפלין התחילה הנגינה שלי על גיטרה בגיל 16. צליל הגיטרות החשמליות משולב עם בלדות רוק יפיפיות ושירה נדירה של רוברט פלנט. הם הלהקה שהכי השפיעה עלי בנעורי ובשנותי הראשונות כמוזיקאי, האלבום הזה הוא חלק מעיצוב תפיסתי כאמן וכגיטריסט. שנים יש לי חלום שהם יבואו להופיע בישראל"

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

פינק פלויד - "The Dark Side of The Moon"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם היום, עדיין רלוונטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האלבום הזה הוא מאסטרפיס לדעתי. אחד האלבומים החשובים ביותר שפרצו דרך במוזיקה העולמית ולקחו את הרוק כמה צעדים קדימה. עד היום אומנים שונים מתקשים לשחזר יצירה והצלחה שכזאת. עד היום כשאני שם את האלבום בפול ווליום אני נהנה באותה מידה כמו ששמעתי אותו בפעם הראשונה".

פינק פלויד בוואלה! music

בוב מארלי - "Babylon on The Bus"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שורשים בג'מייקה. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בוב מארלי מסמן עבורי את ניחוחות ג'מייקה שנכנסו לחיי והביאו הסתכלות שונה על החיים. עם האלבום הזה בוב מרלי לימד אותי להסתכל על חצי הכוס המלאה - לחשוב חיובי דבר שקשה במיוחד במציאות היומיומית הישראלית. ברגאיי יש משהו ניחוח בקצב והעברת מסרים בדרך אחרת דבר שאני מנסה לשלב כגם במוזיקה שלי. לאחרונה ביקרתי בג'יימקה ועבדתי שם על חומרים חדשים".

בוב דילן - "Desire"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המורה והאב. בוב דילן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בוב דילן הוא המורה הכי גדול לטקסט וללחן, אחד מעמודי התווך של המוזיקה בעולם. מהאלבום הזה למדתי מדילן איך לחבר בין הרגש והאהבה להבעת עמדה".

בוב דילן בישראל: איך היתה ההופעה?

פיטר גבריאל - "Passion: Music for The Last Temptation of Christ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מומלץ ביותר, הכי פשוט. פיטר גבריאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בפסקול של הסרט השנוי במחלוקת הזה, פיטר גבריאל חשף את מוזיקת העולם וחיבר אותה למוזיקת הרוק. בשבילי זה היה ציון דרך שעזר לי לשלב את שני הסגנונות האלה אשר נמצאו בתוכי מתמיד. הפסקול הזה יחד עם הצפייה בסרט יצר חוויה סוחפת ומעמיקה עבורי (מומלץ ביותר)".

תמוז - "סוף עונת התפוזים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הימים ההם, בנח"ל. היה מדהים. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

האלבום הזה מזכיר לי תקופה בה הייתי חבר בתנועת נוער בדרך להתגייס לנח"ל ולהיות חבר גרעין בקיבוץ עין גדי. אין כמו לילה בצמח, טבילה בכנרת ואז הולכים לראות הופעה של תמוז. האלבום הזה הוא שילוב חד פעמי בין שני אומנים שאני מאוד אוהב ומעריך – אריאל זילבר ושלום חנוך.

מאיר אריאל - "שירי חג ומועד נופל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אהבה לארץ ומה שטוב בה. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מאיר אריאל מסמל עבורי את האהבה לארץ, למה שטוב בארץ הזאת, בארץ ישראל. האלבום הזה במיוחד מזכיר לי למה אני פה, במדינה הזאת ולמה אני מתאמץ להישאר בה. במילותיו של מאיר אריאל אני רואה את נוף ילדותי. לדעתי מאיר אריאל הוא משורר ומלחין מהחשובים שקמו לנו בארץ".

אמנים שונים - "הכבש השישה עשר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טעם הילדות. הכבש השישה עשר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האזנה לשירי האלבום מראה בצורה הכי ישירה שאפשר לכתוב שירים גם לילדים וגם למבוגרים ועדיין הם נשמעים מתאימים לגדולים ולקטנים כאחד. הילדים מקשיבים לזה בילדות וגם כשגדלים אתה עדיין מרגיש מחובר לטקסטים, שילוב יוצא מן הכלל בין יהונתן גפן הכותב וכל חבורה ששרה והפכה את האלבום הזה לאלבום קאלט".

אביתר בנאי - "אביתר בנאי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוויה וזכות גדולה. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אביתר בנאי הוא אחד האמנים שמצליחים לרגש אותי כל פעם מחדש. גם בחלוף הזמן אני מוצא את עצמי מתחבר לשיר כמו 'יש לי סיכוי' וזה עדיין עושה לי את זה. אירחתי את אביתר באחת ההופעות שלי וזו היתה חוויה אדירה להופיע איתו ולשיר את השיר הזה".

מוש בן ארי יופיע בקיסריה ב-16 ביולי.האלבום החדש ייצא השבוע לחנויות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully