וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבימה מציגה: עונה של מחזות זמר וקלאסיקות

שני גורקביץ'

4.7.2011 / 17:29

התיאטרון הלאומי נערך לכניסה המיוחלת למשכן החדש עם מחזמר משירי דני סנדרסון, מחזה שכתב שי גולדשטיין ועוד

לקראת שובם לבניין ברחוב תרס"ט בתל אביב, פרסמה היום (שני) הנהלת תיאטרון הבימה את הרפרטואר המתוכנן לתיאטרון לשנים 2011-2013. בעונה הקרובה יושם בהבימה דגש על מחזאות קלאסית וקומדיות וכן יעלו ארבעה מחזות ישראליים מקוריים. בנוסף, הצגות הבכורה של חמישה מחזות מהעונה הקרובה יתקיימו בחו"ל לפני שיגיעו לארץ, ובהן בכורת "הסוחר מוונציה" בבימוי אילן רונן שתעלה בתיאטרון הגלוב בלונדון.

תיאטרון הבימה צפוי לסכם בקרוב ארבע שנים וחצי של נדודים ועיכובים ולשוב למבנה ההיסטורי והמשופץ שלו בלב תל אביב. את העונה החדשה יפתחו: "לא ביום ולא בלילה" של אברהם רז בכיכובה של ליא קניג, "שרי מלחמה", שכתב שי גולדשטיין ("שי ודרור") בכיכובו של אלי יצפאן, "ביקור הגברת הזקנה" עם גילה אלמגור ויוסי פולק ,"גם הוא באצילים " עם יעקב כהן, "ריצ'רד השלישי" עם רמי הויברגר ובבימויו, "החייל האמיץ שוייק" עם אבי קושניר. עוד יעלו "ליזיסטרטה" עם ליליאן ברטו, "קוויאר ועדשים" עם מוני מושונוב, "כשהארי פגש את סאלי" עם יובל סגל ואוסנת פישמן, "לחנך את ריטה" עם רמי הויברגר ו"אני לא רפופורט" עם ספי ריבלין בבימויו של איציק ויינגרטן.

בגזרת מחזות הזמר בולט "נתתי לה חיי," מחזה מוזיקלי שכתב וביים מאור זגורי על פי שיריו של דני סנדרסון, עם עידן אלתרמן, טלי אורן, אלון נוימן ועוד. כמו כן יעלה התיאטרון גרסה מחודשת ל"שלמה המלך ושלמי הסנדלר" של נתן אלתרמן וסשה ארגוב בעיבוד מוזיקלי של יוני רכטר ו"כמעט שפוי" – מחזה רוק-פסיכולוגי זוכה פרסי טוני ופרס פוליצר מאתר בריאן יורקי ותום קית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולם רובינא המחודש. הבימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצגות בכורה בלונדון, ברלין, מינכן, גראץ ולרנקה

גרסה חדשה ל"הסוחר מוונציה" של וויליאם שייקספיר בבימויו של אילן רונן נבחרה לייצג את ישראל באירועי אולימפיאדת לונדון, ותעלה בבכורה במאי בתיאטרון הגלוב השייקספירי בלונדון. יבגניה דודינה תככב ב"פרסונה" של אינגמר ברגמן, שהצגת הבכורה שלה תיערך באפריל 2012 בתיאטרון הרזידנט במינכן. "אלקטרה ואורסטס-משפט רצח" תעלה בבכורה במאי בלרנקה בתיאטרון הלאומי של קפריסין, "היום שלפני היום האחרון" של יעל רונן יעלה בתיאטרון השאובינה בברלין, ו"ארץ חדשה", של שי פיטובסקי ושחר פנקס שיעלה לראשונה בגראץ שבאוסטריה.

בגזרת הצעירים של הבימה מצטרף אל פיטובסקי גם מאור זגורי שמלבד "נתתי לחיי" יעלה בעונה הקרובה שתי הפקות נוספות: "לא שם זין" על פי דן בן אמוץ ו"אושרי" בשיתוף תיאטרון שדרות.

במקביל, לרגל חגיגות חנוכת היכל הבימה החדשהחליטה הנהלת איגוד תיאטרוני אירופה, לקיים בנובמבר הקרוב את הישיבה החצי שנתית שלה בפעם הראשונה בישראל. במסגרת האירוע יגיעו לארץ נציגים מהתיאטרונים המרכזיים באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully