וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ירושלים 2011: יוצרי "השוטר" זכו בפרס אך ויתרו עליו

עינב שיף

18.7.2011 / 21:58

"יש לנו טעם מר ביחס לכל התנהלות נושא הפרסים בפסטיבל", אמרו יוצרי "השוטר" שזכה הערב בפרס סרט הביכורים יחד עם "עמק תפארת"

הנהלת פסטיבל ירושלים הודיעה הערב (שני) כי החליטה להעניק את פרס סרט הביכורים הטוב ביותר לשנת 2011 לשני סרטים: "השוטר" של נדב לפיד ו"עמק תפארת" של הדר פרידליך. זמן קצר לאחר מכן הודיעו יוצרי "השוטר" כי הם מוותרים על הפרס.

תחילת הפרשה כשהנהלת הפסטיבל שללה את הפרס מסרטה של פרידליך בשל ניגוד אינטרסים, המיוחס למעורבותו של השופט הצרפתי מישל ריאק, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות. הערב כאמור, הוחלט להעניק את הפרס לשני הסרטים, ואף להכפיל את סכומו בשל "עוגמת הנפש שנגרמה ליוצרים". המשמעות היא ששני הסרטים אמורים היו לקבל את מלוא הסכום בקטגוריה - 35 אלף שקלים.

עם זאת, כאמור, החליטו לפיד ואנשיו לוותר על הפרס: "אנחנו מודים מעומק לבנו לשופטים שתמכו בנו. יש לנו טעם מר ביחס לכל התנהלות נושא הפרסים בפסטיבל, לאו דווקא ביחס לפרשייה המדוברת", אמרו. "אין לנו צד במחלוקת בין מישל ריאק לפסטיבל ואיננו חלק ממנה. אנחנו מקווים שהפסטיבל ילמד ויפיק לקחים לטובת כלל הקולנוע הישראלי. עבורנו פסטיבל ירושלים נגמר ופנינו לפסטיבל לוקרנו".

מנכ"ל סינמטק ירושלים, יגאל מולד חיו, אמר בתגובה כי "זכותו של לפיד לוותר על הפרס". טרם התקבלה תגובתם של יוצרי "עמק תפארת".

ההצבעה הנוכחית נעשתה ללא הצבעתו של ריאק, בכיר בחברת ARTE שהשקיעה בסרט של פרידליך. ריאק עצמו הגיב בזעם רב להחלטה, בראיון בלעדי שהעניק לוואלה! תרבות. ריאק כינה את הפסטיבל "קטסטרופה" ו"חרפה" ואמר כי חברת ARTE לא תתמוך בו יותר וכי הוא עצמו מתכוון להחרימו מעתה והלאה. רבים בתעשיית הקולנוע התייחסו לראיון ואמרו כי משמעות הדבר היא פגיעה קשה בפסטיבל וביוקרתו העתידית.

פסטיבל ירושלים 2011: כל הכתבות והדיווחים

פסטיבל ירושלים 2011: כל הזוכים בפרסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully