וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקדי דוכין: "ללכת לאוהלים? אולי למסעדה באזור"

שני גורקביץ'

3.8.2011 / 14:35

לארקדי דוכין היה דחוף להוציא שיר בשם "מולדת" שמילותיו רלוונטיות למחאה החברתית, אבל הוא לא בעניין של לקחת צד, גם לא את זה של מרגול. ראיון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברי סחרוף, הג'ירפות ואפילו יהודה פוליקר כבר היו במאהל המחאה בתל אביב, אבל כנראה שאת ארקדי דוכין, שדווקא התגורר במשך שנים באזור, לא נראה בקרוב בסביבה. "אלא אם אני אלך שם לאיזו מסעדה באזור", הוא אומר בשיחה היום (רביעי) עם וואלה! תרבות.

"אני בעד התזוזה ובעד מהפכה", מסייג דוכין, "אבל אני מחדד את הנושא הזה בפיל הבנאלי, שאולי הוא לא חודר ישר ללב אבל כשאתה טוחן אותו לאט לאט אז יש לו משמעות". הוא מתכוון לשיר "מולדת" שהוא מוציא היום, ורלוונטי מאוד לאירועים האחרונים.

"מבחינתי הוא לא כל כך חדש, הוא שכב אצלנו במשך שנה וחצי במגירה והרגשתי שזה זמן אמיתי להוציא אותו עכשיו עם מה שקורה, במולדת היקרה שלנו ובעולם", הוא מספר.

מה אתם חושבים על השיר? דברו איתנו בפייסבוק

ארקדי דוכין. אביב חופי
מחבק את כולם. ארקדי דוכין/אביב חופי

במה עוסק השיר?

"הוא מדבר על משהו מאוד נאיבי, ומבחינה פוליטית חברתית אני לא חושב שהשיר הזה תופס את הצד של המפגינים באוהלים וגם לא את זה של אלה שנגדם. כמה שזה נשמע נאיבי ובנאלי, השיר הזה בא לחבק את כולם. הוא בא להסביר בצורה מאוד רגישה שעד שכולם לא יהיו מרוצים אף אחד לא יהיה מרוצה".

אתה מוציא את השיר מתוך כוונה ספציפית שיעורר רעש עכשיו. מה כאן בעצם ההבדל בין אופורטוניזם לתגובה רלוונטית?

"הרלוונטיות זה לנסות להבין שזה כמו במלחמה, אין באמת מנצחים ומפסידים כי הצד המובס צובר טינה ואז תוקף עוד פעם. המנהיגים של היום לא רגילים לזה שהעולם גלובלי ושהכל קשור אחד לשני בגלגלי שיניים, כל תזוזה במקום ההוא תזיז משהו פה. ההנהגה צריכה לחשוב אחרת. צריך לשנות באמת שיטה, אבל לא לכיוון קפילטליסטי אלא חברתי. נגיד ראש הממשלה, צריך להתייחס אלינו כמו לילדים שלו, כמו שאבא מתייחס לילדים שלו, ולהיפך".

אז בעצם הוא קשור למחאה או לא?

"הוא קשור למחאה אבל בא מעל הנושא הספציפי ולא נועד כדי לשבת איתו באוהלים ולעשות שם סיבוב הופעות, וגם לא לשמש את אלה שבצד השני ולא יושבים שם. הכוונה היא לנסות ולהאיר מחשבה אחרת של ערבות הדדית, אהבה ואכפתיות, כי ברגע שאשב איתו באוהלים אני שוב אומר 'אלה הטובים ואלה הרעים', אבל אין טובים ואין רעים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תנו לחיות בשקט. דוכין/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואתה קשור למחאה, כאמן?

"המחאה פה היא שכבה אחרת, לא קשורה לגוף כזה או אחר, ואני בתור אמן עושה אותה מהאולפן קטן שלי בבית, כדי לא לתפוס צד. כי ברגע שאני תופס צד אני לא מדבר לצד השני ואני רוצה לחבק את כולם. אני לא חושב שזה עידן של מחאה חד צדדית, הכח של האמנים זה באמת לנסות לאחד, לא להגיד 'זה צודק וזה לא צודק'".

אתה מתכוון למה שמרגול אמרה?

"אני חושב שהיא מצחיקה ומוכשרת מאוד אבל גם לתוך ליבה אני רוצה לדבר. העיקרון הוא לא בשינקין או לא שינקין, העיקרון הוא בחברות ובחיבוק. אני בטוח שהיא לא התכוונה שיהיה כזה בלאגן, אבל ברגע שאתה תופס צד אז מתחיל בלאגן. אם הייתי חושב שיש צד צודק יותר אז הייתי תופס אותו, אבל אני חושב שצריך איזון".

פרשת מרגול: למה אתם זועמים עליה?

על המוזיקאים שכן תומכים במחאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully