וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוטר" בפסטיבל לוקרנו: "רצינו לייצג אנשים הלכודים בקיום שלהם"

7.8.2011 / 17:16

צוות הסרט "השוטר", הבמאי נדב לפיד, יפתח קליין ויערה פלציג הציגו בפסטיבל את הסרט, העוסק במהומות חברתיות בישראל

"רצינו לייצג אנשים הלכודים בקיון שלהם, אסירים של המקום אליו הם הוכנסו", כך הציג הבמאי נדב לפיד את הסרט "השוטר" בפסטיבל לוקרנו, שם הוא מתמודד בתחרות הרשמית. "בסרט, מאבקים חברתיים ומעמדיים הופכים לעניין של חיים", סיפר לפיד. "התמקדתי במאבקים הפנימיים ולא באלימות ברחובות, העדפתי לייצג את המאבק המעמדי אבל לא כדי לגמד את המצב, אלא לחשוף את זהות הדמויות ואת האופן בו אנשים מתנהגים".

"התגובות לסרט קיצוניות", המשיך לפיד. "כמה מהן זועמות, כמה מהן נדהמות. לישראלים אמונות מוצקות והם דובקים בהן מאד. אני לא מאמין בפתרונות מידיים שיסיימו את הבעיות הפוליטיות אצלנו. כתוצאה מכך, התמקדתי בנקודת המבט של השוטרים: איך הם מרגישים? איך הם חווים אהבה ומין? איך הם עונים על השאלות האלו בסרט".

לדברי לפיד, הוא נדהם מהיחס של אירופים למעמד המשטרה, כפי שחווה אותו מתגובות לסרט. "בפריז, גיליתי שאנשים מבקרים את הוריהם רק פעמיים בשנה", אמר לפיד. "בישראל היחסים בין המשפחות הם חזקים בהרבה".

יפתח קליין, הכוכב הראשי של הסרט, סיפר על העבודה לקראתו ואמר כי נדרש לעבוד קשה פיזית כדי להגיע למימדי הגוף הרצויים לתפקיד. "היה נחמד להיבחר לתפקיד כל כך קשה", אמר. יערה פלציג, הכוכבת הצעירה של הסרט, התייחס למחאה החברתית בישראל ואמרה "היה נחמד לראות את העולם מהעיניים של האנשים ולחיות את ההפגנות איתם. הסרט הזה גרם לי לראות מה הם חווים כל יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully