וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוטר": הגבלת גיל הצפייה בסרט הוקפאה

שני גורקביץ'

23.8.2011 / 11:50

בעקבות פניית וואלה! תרבות, אומר יו"ר המועצה לביקורת סרטים כי ההחלטה תיבחן בשנית: "אני לא משוכנע שזה סרט שצריך להגביל בצורה כזו". גם השרה לבנת ביקשה להקפיא את ההחלטה

המועצה לביקורת סרטים החליטה להקפיא את הגבלת גיל הצפייה בסרט "השוטר" לגילאי 18 בלבד, כפי שפורסם אמש. זאת, בעקבת פניית וואלה! תרבות ליו"ר המועצה, ניסים אבולוף, שהודה בראיון כי "לא בטוח שצריך להגביל את הסרט בצורה כזו". גם השרה לימור לבנת פנתה למועצה וביקשה להקפיא את ההחלטה עד לדיון נוסף.

"זו היתה החלטה של ועדת משנה והחלטתי להקפיא אותה לאחר שראיתי את הנימוקים", מסביר אבולוף. "אני חושב שצריך לדון בזה מחדש ולקבל החלטה בפורום יותר רחב. זה צעד יוצא דופן, אבל הפעם זה ראוי נכון".

למה הסרט הוגבל מלכתחילה?

"היתה טענה של אלימות מופרזת ומוגזמת בסרט, ואני לא כל כך משוכנע שזה סרט שצריך להגביל אותו לרמות האלה.צריך להביא את זה להחלטת המליאה".

דיברת עם יוצרי הסרט לאחר ההחלטה הראשונית?

"לא דיברתי עם היוצרים ואני מצטער שהם לא עירערו על ההחלטה".

אבולוף הגיב גם לכוונת השרה לבנת לפרק את המועצה ואמר "היא שרה והיא יכולה להחליט והכנסת צריכה להחליט כי זה חוק.

אתה חושב שיש עוד צורך במועצה?

"אני חושב שיש, בשביל הגבלת גיל ולרוב לא לפסילה. לא פסלנו סרטים מאז 'ג'נין ג'נין' והמדיניות שלנו היא לא לפסול, אלא אם יש משהו מאוד דרמטי, אבל הגבלת גיל צריך לעשות ואי אפשר לסמוך על היוצרים בעניין הזה, כי היוצרים רוצים שהסרט שלהם יגיע לכמה שיותר אנשים".

מהפקת "השוטר נמסר בתגובה: "נמתין להחלטה הסופית ולא להחלטה הזמנית".

מלשכת שרת התרבות, שפנתה גם היא למועצה בבקשה להקפיא את ההחלטה, נמסר בתגובה: "השרה מתכוונת לעמוד בהבטחתה לגבי המועצה לצנזורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully