וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהושע סובול: 620 אנשי רוח חתמו על תמיכה במדינה הפלסטינית

שני גורקביץ'

7.9.2011 / 14:30

יוזם העצומה הקוראת לאמץ את המהלך הפלסטיני באו"ם הופתע מהצלחתה. ”תוך כמה ימים הוצפתי בחתימות. אנחנו רוצים לפגוש את נתניהו ואבו מאזן", אמר במסיבת עיתונאים

620 אנשי רוח חתמו על העצומה התומכת בהכרזה על מדינה פלסטינית, כך סיפר אחד מיוזמיה, המחזאי והבמאי יהושע סובול במסיבת עיתונאים שנערכה היום (רביעי) בתל אביב.

כפי שפרסמנו כאן בסוף השבוע, סובול והסופר מוחמד עלי טאהא ניסחו קול קורא לתמיכה ביוזמה להכרה במדינה פלסטנית עצמאית בגבולות 1967 במהלך עצרת האו"ם ב-20 בספטמבר, במטרה להחתים עליו אישים ישראלים ערבים ויהודים. לדברי טאהא, בין החותמים ניתן למנות את מרבית הסופרים הערבים בארץ, מספר רב של פרופסורים באוניברסיטאות, והרבה משוררים ושחקנים, בהם מוחמד בכרי, מכרם חורי, מירה עוואד, אמל מורקוס, איבתיסאם מראענה, סמיח אלקאסם וטאהא מחמד עלי.

"היוזמה נולדה מתוך תחושה שישראל בהנהגת הממשלה הנוכחית מתמרנת עצמה לתוך בידוד מוחלט", סיפר סובול. "כשדיברנו על זה לא ידענו כמה הרעיון יצליח. אני לא הייתי אופטימי במיוחד, ולא ידעתי כמה חתימות יגיעו אלי. מסרתי את האי מייל שלי. מה שקרה הוא שתוך כמה ימים הוצפתי בחתימות והייתיי עסוק מבוקר ועד ערב באיסופן".

בנימין נתניהו ואבו מאזן בבית הלבן, ערב לפני השקת השיחות הישירות. רויטרס
יוזמי העצומה רוצים להיפגש עם שני המנהיגים. נתניהו ואבו מאזן/רויטרס

עוד סיפר סובול כי "הוצאנו מכתב שמופנה לנתניהו ולנשיא הרשות הפלסטינית וביקשנו להיפגש איתם על מנת להביא בפניהם את הקול הקורא. אנחנו מקווים שעד שנקבל מהם תשובה כבר יהיו חתימות של אלפים". לדבריו, "נבקש מהם לשנות את כיוון הרוח ולהכיר בזה שאם הם רוצים לשנות את עתיד שני העמים זה הצעד".

בעקבות התמיכה המפתיעה הודיע סובול כי כבר בסוף השבוע הקרוב תופץ העצומה באינטרנט: "אהיה צנוע ואני רוצה לראות לפחות 100 אלף חתימות על עצומה כזאת", אמר סובול, "אם 400 אלף איש יצאו לרחובות הערים, אני מקווה שנצליח להסביר להם שהצדק החברתי שהם מבקשים כרוך בשלום".

עוד הוסיף סובול ואמר: "אנחנו עושים כאן את המאמץ האחרון כדי להחזיר את המנהיגות שלנו, בנימין נתניהו, לשפיות. אולי אם נחולל גל גדול מאוד של מחאה בכיוון הזה ונצעק 'העם לא רוצה לשפוך יותר דם, לחינם'".

בין אישי הרוח החותמים מהמגזר היהודי ניתן למנות את: שמוליק קראוס, ליאורה ריבלין, מרט פומרובסקי, מיקי גורביץ', אורי אבנרי, ספי רכלבסקי, גרי בילו, אופירה הניג, גלעד עברון, דרור בורשטיין, אריאל הירשפלד, איתי טיראן, אוהד פישוף, עודד קוטלר, סמי מיכאל, ענת גוב, יובל בן עמי, אורלי לובין, חיים לוסקי, ענת גוב, עמרי הרצוג, יהלי סובול, דויד טרטקובר, תום מוכיח, מיקי שביב וניר ברעם.

תמר זנדברג, יוסי שריד, יהושע סובול, ראמז ג'רסייה, מוחמד עלי טאהא. נמרוד סונדרס
"מאמץ אחרון כדי להחזיר את המנהיגות לשפיות". מסיבת העיתונאים היום/נמרוד סונדרס

מוחמד עלי טאהא סיפר כי לא ציפה בהתחלה שיהיו מאות חתימות מהסקטור היהודי "כי יותר קל לאסוף מהסקטור הערבי בזמן הזה", לדבריו.

"בממשלה הזו שיש בישראל אין פרטנר לשלום", אמר טאהא במסיבת העיתונאים, "וכאשר נתקע תהליך שלום, צריך להיות חרדים ולפחד ממלחמות ומעשי איבה". לדבריו, "היום בעולם הערבי ובמזרח התיכון יש רוח חדשה, ראינו מה היה בתוניסיה, בקהיר, בתימן. אנשים יצאו לרחובות ואני שמח שגם בתל אביב ובחיפה התחיל לקרות אותו הדבר... אנחנו רוצים להזיז משהו בתוך האוכלוסייה היהודית והערבית בישראל - אנחנו חרדים לעתיד של בנינו, כי מה שעבר עלינו היה קשה. כסופר ערבי פלסטיני, ואזרח מדינת ישראל, אני חושב שבקול הקורא הזה אנחנו נתרום לשני העמים ולבנים ולנכדים שלנו".

בכינוס השתתפו גם ח"כ לשעבר יוסי שריד, ראש העיר נצרת ראמז ג'רייסה וחברת מועצת העיר תל אביב, תמר זנדברג. עוד הכריזו היוזמים במסיבת העיתונאים כי בכוונתם לקיים עצרת בנושא בנצרת ב-17 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully